Gordelgebruik

Gordel, ja of nee?

  • Ja

    Votes: 160 86.5%
  • Nee

    Votes: 13 7.0%
  • Alleen buiten bebouwde kom

    Votes: 12 6.5%

  • Total voters
    185
Draag hem echt zo goed als nooit, alleen lange ritten doe ik hem om en dan erger ik me er aan... het gebeurt nog wel eens (bij sommige auto's) dat ik gordel achterlangs de stoel er in klik om irri lampje's/piepers te voorkomen.
Komt ook voornamelijk omdat ik monteur ben en dus vaak al korte ritje's maak.

Doe hem wel altijd om als ik met een aanhanger zwaarder dan 750kg (Met alleen B rijbewijs), overbeladen bedrijfwagen of met een groot rijbewijs (Met B rijbewijs) voertuig stuur b.v een camper is meestal alleen voor laadvermogen groot rijbewijs, dus rij niet met een vrachtwagen combinatie's oid over de straat.

Opzich slechte zaak idd maar merk wel dat ik hem de laatste tijd wel veel meer om doe, vroeger deed ik hem echt nooit om.
 
af en toe vergeet ik het wel en dan rij je een paar 100m en dan "mis" je hem gewoon.
Het zit ook wel lekkerder zonder maar ja zo kleine moeite om een goede bekeur (dacht rond de 100 euro) te besparen en nog maar niet te bedenken wat er bij een ongeluk kan gebeuren.
 
altijd, maar alleen dan omdat het verplicht is.

Mijn eerste vriend is overleden omdat ie bij een ongeval juist zijn gordel om had.

idem hier maatje van me ongeluk gehad ,en juist omdat ie zijn gordel niet aan had uit de auto geslingerd en slechts wat botbreuken..
maar ik zelf draag hem nooit ..
 
Omdat een vriend van me is overleden door met zn auto te water te raken, en ze hem er niet snel genoeg uit konden krijgen door die %#@%^$# gordel.

heb er sinds dien eigelijk een gruwelijke hekel aan, en doe um alleen aan als ik toevallig zie dat iemand anders hem omdoet.
 
Altijd,

zeker nadat ik in een auto zat die tegen het stoplicht reed.
Gelukkig zat ik niet in het midden. maar ik vloog naar voor zo hard dat die stoel gewoon uit de beveiliging schoto dus sindsdien altijd gordel om.

+ dat als beetje sportief rijd mijn gordel me in mijn stoel houd als ik door de bochten knal :P
 
Heb m altijd om.

Maargoed , het is toch maar afwachten wat er gebeurd.
Zoals Inne al zegt staat een gordel niet altijd garant voor suc6 tijdens een ongeluk.

Meer levens worden gered door de gordel dan dat er mensen dood gaan door een gordel.
Ik kies dan persoonlijk liever voor de grotere kans op overleven tijdens een crash.
Maar zeker ben je nooit.
 
Ik heb em ook altijd om. Gaat gewoon automatisch en al moet ik 1km rijden, ik doe hem gewoon om.
2 Maanden geleden nog een vrij hevig ongeluk gehad. Auto was echt compleet total loss. Als ik de gordel niet om had gehad weet ik zeker dat ik hier nu niet zo zat...
 
Ik doe m altijd om

zelfde als de meeste, auto starten>>gordel om>>wegrijden

Als ik al merkte hoever ik met die aanrijding naar voren gleed terwijl ik mn gordel om had:S zonder wil ik dan echt niet rijden
 
Ik zat laast bij een maatje achterin ( oude Golf II zonder gordels achterin ).. we kregen bijna een ongeluk omdat iemand opeens de weg op draaide, het ging echt maar net goed.
ik kan je vertellen dat geeft geen lekker gevoel als je geen gordel om hebt :+
 
Doe altijd mn gordel om. Tijdje terug ongeluk gehad @ golf, en was maar blij dat ik mn gordel om had. Anders had ik mooi de voorruit gekust.

Pas geleden, ik moest naar de bouwmarkt die hier nog geen kilometer vandaan zit. Startte de auto en dacht bij mezelf : zal ik voor dat kleine stukje nou mn gordel om doen. Toch maar wel gedaan. Ik draai de oprit af, rij 200 meter : goedemiddag meneer; gordel controle :D

Nou, ik was blij dat ik dat ding om had gedaan.
 
Back
Top