ik zou daar even voorzichtig mee doen , een MK 50 is een vrij hoogtoerige cilinder , net als vele imitatiemerken , en dat wil je niet want dat geeft het effect dat ie op top mischien wat sneller loopt maar je moet altijd behoorlijk wat toeren draaien om uberhaupt op gang te komen!!
en dat is imo gewoon kut!
ik weet uit ervaring dat gietijzer cilinders op Derbi vaak tegenvallen ,en zo ook de MK (alu) SP 50cc cilinder , veel toeren maar weinig koppel..
de DMP cilinder echter is een zeer goed cilindertje die wat meer de eigenschappen heeft van een std cilinder ,dus ook wat trekkracht ipv alleen maar toeren..
en dat is wel lekker op een type crosser.
en zijn ook niet eens duur!
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=1032
persoonlijk vind ik de std cilinder 1 van de beste cilinders die er zijn , is ie btw echt kapot of gewoon aangeschuurd? want meestal is zo'n cilinder wel te redden.
de std cilinder is door Mahle voorzien van een Nicasil laag ,die erg hard is (net als die van Peugeot) , en kun je dus vaak de cilinder redden.
WAAROM is ie btw vastgelopen? je moet namelijk eerst de oorzaak weten anders heeft het geen zin om een nieuwe cilinder er zomaar op te zetten!