gilera zulu sneller maken

Dnyo5o

Well-Known Member
ik wil binnenkort me zulu sneller maken maar wat kan ik doen?
heb gewoon 50cc dmp net nieuw dus die cilinder blijft
en heb een ninja lowboy uitlaat.
wat kan ik nog meer doen om sneller telaten lopen maar ook goed op laten trekken?
zit nu 14mm carb. onder heb ook nog 21mm liggen maar die is zeker tegroot voor 50cc.
 
Advertisement - register to remove this

ik zou een Metrakit Thrower erop zetten , die trekken zeer goed :)

die 21mm heeft weinig nut , 14mm is groot zat!

zelfs op een 70cc merk je amper het verschil tussen 14 en 21mm!!
 
ja die 21 had ik nog liggen van een sprinter maar die trower is beter voor mijn setup als de ninja lowboy?
en weet je dan mischien ook wat de nieuwprijs van de ninja lowboy is ?
 
de ninja's zijn leuk als vervanger en lopen ook wat sneller dan de std uitlaat maar imo zit er niet veel vermogen in de pijpen.

ik weet iig dat de MK Thrower het zeer goed doet @ std cilinder en imitatiecilinders , ook de Yasuni Cross doet het er zeer goed op.

deze uitlaten zijn toch net even wat beter .

nieuw zit de ninja rond de 300 euro , wat belachelijk duur is voor zo'n semi snelle uitlaat.
 
oke dan ga ik me ninja verkopen en koop ik een trower of yasuni cross
en kan ik verder niks doen om hem sneller temaken? tandwielen vind ik zo eigenlijk wel goed.
 
tandwielen moet je afstellen op de uitlaat , kan zijn dat je met de std vertanding het beste uitkomt zelfs.

hij moet natuurlijk wel goed op toeren komen.
 
ja das waar alleen zijn er niet andere dingen die ik kan vervangen dan alleen uitlaat en tandwielen?
en weet je mischien ook of een derbi senda uitlaat op een zulu veel werk is?
 
tja , je zit er wel even bij als je het er goed op wilt zetten.

verder kun je er niks aan doen om echt verschil te laten merken , dan kom je meteen uit op 70cc (en alles wat daarbij komt kijken)
 
oh oke nja zit tedenken aan yasuni r1 of yasuni cross hm
vind persoonlijk de cross hm mooier maar denk dat de r1 makkelijker gaat passen.
alleen welke is het snelst?
 
de R1 is meer voor een wegracer , voor snelheid dus , maar over het algemeen scheelt het niet zoveel.

ik zou op zo'n brommer voor een "cross" uitlaat gaan omdat die meestal een goed koppel afgeven en toch nog redelijk snel lopen.
 
het gaat ook om snelheid:p en geluid.
want gebruik hem voor dagelijks niet voor de cross alleen me cilinder past dus niet:S
 
ik zal vanavond wel even foto's in het andere topic plaatsen.
maar wat is het verschil in prestaties tussen de cross en de cross hm
en als ik het goed begrijp cross trekt sneller op mits je goed afsteld en de r1 trek iets minder maar gaat langer door?
 
de Cross HM heeft een andere vorm , meer met losse stukken.

de Cross zal onderin makkelijker oppakken , en dat is bij een crosser wel lekker.
 
alweer twijfels las ook iets over de gianelli conti dat dat de beste 50cc bleek tezijn.
mja door al die twijfels weet jij dan mischien welke gewoon een goeie uitlaat met mooi maar niet teveel geluid trekt goed op en goeie top is voor mijn setup?
heb onder tussen al wel door dat je erg veel ervaring en kennis in de brommer wereld heb dus mischien dat jij nog een betere dan de cross voor mij weet
 
het hoeft niet echt stil tezijn als maar wel mooi geluid is en niet als of je met een lekke uitlaat of zonder demper rijd:p maar is die cross ook sneller dan de ninja lowboy dan?
 
tja , als het niet past moet je zo'n uitlaat wel kopen , of onderlangs , dan kom je op bijv. een SPR3 oid van Yasuni , of MK uitlaatje oid..

mja , die lopen wel pas goed als ze hoger in toeren zijn..
 
Back
Top