Gilera zulu (Derbi Blok) valt uit stationair

Pauluss_

New Member
Hoi, ik heb een Gilera Zulu met Derbi EBS050 motorblok. Ik ben op een probleem gevallen wat ik echt niet weet hoe ik dat moet oplossen.

Ik heb dat ding als niet lopend gekocht en heb hem al 5 maanden werkend gereden.

Laatst was ik aan het rijden, alles liep soepel, totdat ik ineens in zijn 6e versnelling gas gaf, hij even een haper had, en toen weer vol doortrok. Daarna kwam ik tot een stilstand en viel de brommer gelijk uit. Toen maar voor de zekerheid naar huis gelopen en nagekeken. Vonk heeft ie, compressie voldoende, timing is niet verschoven, membraam is niet kapot, dus het moest wel de carburateur zijn.
Het gekke is dat als ik de brommer aanren, hij gewoon loopt en zolang ik gas blijf houden blijft hij lopen. Kom ik tot stilstand valt ie uit.

ik kwam er niet uit en heb toen een nieuwe carburateur besteld. Ook omdat de oude die ik had lekte, ik dacht dus dat het aan de vlotterkamer lag. Niet dus, nieuwe carb erin en hij doet het nog steeds niet. Met aanrennen even een rondje gereden en opgemerkt dat hij heel soms nadat hij in zijn 4e of 5e versnelling is geweest hij even stationair blijft lopen. Kom ik daarna tot stilstand, valt ie meestal na een paar seconden uit.

Weet iemand wat er aan de hand is?
Heeft het misschien met een elektrisch probleem te maken?

Help mij!
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top