Hallo samen,
Even voorstellen:
Ik ben Hans Jacobs.
26 en wonend in Retie-België.
Medezaakvoerder bij Jacobs Trading , een groothandel in sportvelgen voor auto's.
Mijn hobby's zijn :
Airsoft , en sleutelen aan allerhande dingen (Motoren & Wapens).
Als voormalig IDM coureur (2005 GSXR1000 cup / 2006 Superbike) kan ik wel een stukje met motoren overweg
Maar nu wil ik het over een hele andere boeg gooien.
Een scooter opgekocht met ongelooflijk veel stukken aan.
Een Gilera Stalker met valschade en vastgelopen motor.
Nu ben ik begonnen om er een MX versie van te maken...
(MX = motocross btw )
The thing is ,
ik ga hier een topic aanmaken zodat jullie de werken kunnen volgen ,
en moest ik op eventuele problemen stoten , dat jullie mij misschien zouden kunnen helpen...
Alsook met de onderdelen die nodig zijn.
Hier zijn al de 2 eerste foto's na en 20-tal uren werk.
(er lijkt niet veel gedaan , maar aldoende krijg ik nieuwe ingevingen die ik dan probeer , en zo er dikswijls er terug moet afhalen...)
Zoals je kan zien is hij volledig gestripped.
Motorisch gedeelte :
-Malossi 70CC MHR (poorten vergroot)
-Standaard Krukas
-Malossi Varioset/riem/koppeling
-Dellorto 17.5mm carbu (had ik nog liggen)
-Sito uitlaat (opengedaan , wanden eruit gehaald , is maar om te testen)
-Originele vertanding
Uiterlijk :
-alle ogen , haakjes die niet nodig zijn verwijdert.
-kader verstevigd met holle buizen (kabels & remleidingen komen hierdoor)
-Achterband met toppen
-Benzinetank verwijdert (word tussen de kaderversteving op maat gemaakt)
-Andere voorvork (met Whit Power binnenwerk) geplaatst met meer veerweg .
Is onderweg :
-Binnenrotorontsteking Malossi
-14" voorwiel van een KTM Sx65
-14" toppenband Pirelli
Moet nog besteld worden :
-Andere uitlaat
-misschien 24mm/28mm carbu
-Andere achterveer (waarschijnlijk een WP op maat gemaakt)
-andere vertanding (iemand tips welke maat)
Work to be done :
-Benzinetank
-KTM LC4 zadel laten passen en zo maken dat het snel verwijderbaar is.
-Kader zandstralen en poederlakken
-Velgen zandstralen en poederlakken
-Blok zandstralen en lakken
-Kappen maken voor de voorkanten en zijkanten.
Of iemand hier ervaring mee heeft?
En enkele vragen die ik heb aan jullie goeroe's
-Welke vertanding kan ik achteraan plaatsen om sneller te trekken?
-Zou een 24 of 28 mm carbu veel uithalen?
-Welke uitlaat zou ik hierop monteren om zoveel mogelijk kracht te hebben?
I'l keep you guy's posted .
Even voorstellen:
Ik ben Hans Jacobs.
26 en wonend in Retie-België.
Medezaakvoerder bij Jacobs Trading , een groothandel in sportvelgen voor auto's.
Mijn hobby's zijn :
Airsoft , en sleutelen aan allerhande dingen (Motoren & Wapens).
Als voormalig IDM coureur (2005 GSXR1000 cup / 2006 Superbike) kan ik wel een stukje met motoren overweg
Maar nu wil ik het over een hele andere boeg gooien.
Een scooter opgekocht met ongelooflijk veel stukken aan.
Een Gilera Stalker met valschade en vastgelopen motor.
Nu ben ik begonnen om er een MX versie van te maken...
(MX = motocross btw )
The thing is ,
ik ga hier een topic aanmaken zodat jullie de werken kunnen volgen ,
en moest ik op eventuele problemen stoten , dat jullie mij misschien zouden kunnen helpen...
Alsook met de onderdelen die nodig zijn.
Hier zijn al de 2 eerste foto's na en 20-tal uren werk.
(er lijkt niet veel gedaan , maar aldoende krijg ik nieuwe ingevingen die ik dan probeer , en zo er dikswijls er terug moet afhalen...)
Zoals je kan zien is hij volledig gestripped.
Motorisch gedeelte :
-Malossi 70CC MHR (poorten vergroot)
-Standaard Krukas
-Malossi Varioset/riem/koppeling
-Dellorto 17.5mm carbu (had ik nog liggen)
-Sito uitlaat (opengedaan , wanden eruit gehaald , is maar om te testen)
-Originele vertanding
Uiterlijk :
-alle ogen , haakjes die niet nodig zijn verwijdert.
-kader verstevigd met holle buizen (kabels & remleidingen komen hierdoor)
-Achterband met toppen
-Benzinetank verwijdert (word tussen de kaderversteving op maat gemaakt)
-Andere voorvork (met Whit Power binnenwerk) geplaatst met meer veerweg .
Is onderweg :
-Binnenrotorontsteking Malossi
-14" voorwiel van een KTM Sx65
-14" toppenband Pirelli
Moet nog besteld worden :
-Andere uitlaat
-misschien 24mm/28mm carbu
-Andere achterveer (waarschijnlijk een WP op maat gemaakt)
-andere vertanding (iemand tips welke maat)
Work to be done :
-Benzinetank
-KTM LC4 zadel laten passen en zo maken dat het snel verwijderbaar is.
-Kader zandstralen en poederlakken
-Velgen zandstralen en poederlakken
-Blok zandstralen en lakken
-Kappen maken voor de voorkanten en zijkanten.
Of iemand hier ervaring mee heeft?
En enkele vragen die ik heb aan jullie goeroe's
-Welke vertanding kan ik achteraan plaatsen om sneller te trekken?
-Zou een 24 of 28 mm carbu veel uithalen?
-Welke uitlaat zou ik hierop monteren om zoveel mogelijk kracht te hebben?
I'l keep you guy's posted .
Last edited by a moderator: