Gilera Stalker

Status
Not open for further replies.

RSstalker

Blata racer...
Ik ben René, inmiddels 23 jaar oud en woon in Sittard. Ben sinds 2 jaar zelfstandig ondernemer en werkzaam in de autopoetsbranche.
Mijn scooterverleden, teveel om op te noemen dus dat bespaar ik jullie maar. Ik ben er sinds mijn 19e eigenlijk niet meer mee bezig en kijk af en toe mijn ogen uit wat er in 4 jaar tijd allemaal veranderd is qua scooters/tuning.

Waarom dit project, eigenlijk om een simpele reden, en dat is om mezelf weer een beetje uit een dip te halen, heb afgelopen 2 jaar alleen maar aan mijn bedrijf gedacht en vergat mezelf, zodoende zit ik niet echt lekker in mijn vel. En probeer via deze weg er weer een beetje bovenop te komen door de afleiding die ik hierin terugvindt.

Mijn doel: ten eerste er weer een beetje bovenop te komen, gezelligheid tijdens meetings/evenementen en uiteraard een leuke scooter te bouwen. Ik hoef echt niet in de top 10 te komen bij sprints e.d. het gaat mij puur om de lol die ik eraan heb.

De scooter: ben op marktplaats gaan zoeken naar iets met Piaggio blok, absoluut geen zip, dat vind ik persoonlijk een beetje standaard worden, bijna iedereen heeft er tenslotten één. Ik kwam terecht bij een gilera stalker, stond voor € 200,- op marktplaats, 5 km bij mij vandaan. Ding zag er niet uit, elke kap had wel schade, maar frame was recht en blok was compleet, op de uitlaat na, maar ja, who cares...
Na een beetje onderhandelen heb ik hem voor € 150,- meegenomen. En ben thuis meteen beginnen te demonteren...

Ik hoef mijn project niet binnen een bepaalde tijd af te hebben, denk een half jaar tot een jaar, maar zodra er iets up te daten valt zie je het vanzelf.

Hieronder een aantal foto's na de demontage:

Frame
Foto-HHLWAIBM.jpg


Kappen, op één na, alle beschadigd, gaan dus allemaal de container in, ongespoten kosten deze niks...
Foto-68OD3WA7.jpg


En wat oud ijzer
Foto-RCWRRJOV.jpg


Mijn carter ligt nu bij EPC, Meran en Jerno zijn er mee bezig, heb afgelopen week even gekeken, en ziet er al netjes uit. Is nu gekottert voor Speed, bewerkt en geflowt... Moet nog even gestraald worden en dan wordt er meteen een Malossi asje met lagers ingezet en Speed erop gezet... Zodra dit klaar is plaats ik direct foto's...

Plannen zijn als volgt:

Motorisch:
- Cilinder, Speed 7T bewerkt
- Krukas, Malossi '99
- Lagers, Malossi
- Uitlaat, DPR of Malossi, ben ik zelf nog niet over uit
- Ontsteking, Hpi of Malossi, ben ik ook nog niet over uit
- Carburator, Keihin 28mm (wel de echte natuurlijk)
- En verder, membraam, vario, koppeling, vertanding, daar zullen Meran en Jerno mij verder bij helpen.

Optisch:
- Sowieso andere velgen, 12" Runner of 13" nrg ook hier ben ik nog niet over uit
- Spuitwerk, laat je maar verrassen, dat zal met de tijd bekent worden, daar doe ik nog even geen uitspraak over...

Ik werk er zo'n beetje elke avond aan, dus zal regelmatig updaten... Tot nu toe moeten jullie nog even afwachten, en ikzelf trouwens ook, tot alles defintief vaststaat. Alvast bedankt voor het bekijken/lezen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RCWRRJOV.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Status
Not open for further replies.
Back
Top