Gilera Stalker-MX

the-racer

Well-Known Member
Hallo samen,

Even voorstellen:
Ik ben Hans Jacobs.
26 en wonend in Retie-België.
Medezaakvoerder bij Jacobs Trading , een groothandel in sportvelgen voor auto's.
Mijn hobby's zijn :
Airsoft , en sleutelen aan allerhande dingen (Motoren & Wapens).
Als voormalig IDM coureur (2005 GSXR1000 cup / 2006 Superbike) kan ik wel een stukje met motoren overweg :D

Maar nu wil ik het over een hele andere boeg gooien.

Een scooter opgekocht met ongelooflijk veel stukken aan.
Een Gilera Stalker met valschade en vastgelopen motor.
Nu ben ik begonnen om er een MX versie van te maken...
(MX = motocross btw :D)

The thing is ,
ik ga hier een topic aanmaken zodat jullie de werken kunnen volgen ,
en moest ik op eventuele problemen stoten , dat jullie mij misschien zouden kunnen helpen...
Alsook met de onderdelen die nodig zijn.

Hier zijn al de 2 eerste foto's na en 20-tal uren werk.
(er lijkt niet veel gedaan , maar aldoende krijg ik nieuwe ingevingen die ik dan probeer , en zo er dikswijls er terug moet afhalen...)


Zoals je kan zien is hij volledig gestripped.
Motorisch gedeelte :
-Malossi 70CC MHR (poorten vergroot)
-Standaard Krukas
-Malossi Varioset/riem/koppeling
-Dellorto 17.5mm carbu (had ik nog liggen)
-Sito uitlaat (opengedaan , wanden eruit gehaald , is maar om te testen)
-Originele vertanding

Uiterlijk :
-alle ogen , haakjes die niet nodig zijn verwijdert.
-kader verstevigd met holle buizen (kabels & remleidingen komen hierdoor)
-Achterband met toppen
-Benzinetank verwijdert (word tussen de kaderversteving op maat gemaakt)
-Andere voorvork (met Whit Power binnenwerk) geplaatst met meer veerweg .

Is onderweg :
-Binnenrotorontsteking Malossi
-14" voorwiel van een KTM Sx65
-14" toppenband Pirelli

Moet nog besteld worden :
-Andere uitlaat
-misschien 24mm/28mm carbu
-Andere achterveer (waarschijnlijk een WP op maat gemaakt)
-andere vertanding (iemand tips welke maat)

Work to be done :
-Benzinetank
-KTM LC4 zadel laten passen en zo maken dat het snel verwijderbaar is.
-Kader zandstralen en poederlakken
-Velgen zandstralen en poederlakken
-Blok zandstralen en lakken
-Kappen maken voor de voorkanten en zijkanten.

Of iemand hier ervaring mee heeft?
En enkele vragen die ik heb aan jullie goeroe's :D

-Welke vertanding kan ik achteraan plaatsen om sneller te trekken?
-Zou een 24 of 28 mm carbu veel uithalen?
-Welke uitlaat zou ik hierop monteren om zoveel mogelijk kracht te hebben?


picture.php


picture.php


I'l keep you guy's posted .
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Je moet 10 posts in de 'normale' gedeelten van het forum hebben om foto's/links te mogen plaatsen. Heb ze nu voor jou even in je bericht gezet, met met dank aan Mol voor het geven van de links :)
 
Leuk ding, ik zou het alleen niet riskeren een MHR 70 op een standaard krukas te zetten :p
Voor de rest een zeer origineel concept 9||6
 
Leuk ding, ik zou het alleen niet riskeren een MHR 70 op een standaard krukas te zetten :p
Voor de rest een zeer origineel concept 9||6

Deze set-up heeft al 3uur gelopen toen de originele voorvork met originele voorband er nog oplag.

En ik heb nog geen problemen mogen ondervinden.
Het probleem is.
De krukas mag niet te licht worden.
Daar dit het enige is wat me wat koppel kan geven geloof ik.
 
Nee, een standaard krukasje is gemaakt voor een standaard 50cc cilinder, die nooit zoveel toeren zal maken als een MHR.
De krukas zal breken/scheuren naarmate je blok in toeren gaat maken.
Zou toch een Malossi Mhr Rhq of iets in die trend monteren ;)

Qua carburateur zou ik voor een 21 of 24mm gaan, en geen replica kopen. Die zijn meestal moeilijker af te stellen.
 
Deze set-up heeft al 3uur gelopen toen de originele voorvork met originele voorband er nog oplag.

En ik heb nog geen problemen mogen ondervinden.
Het probleem is.
De krukas mag niet te licht worden.
Daar dit het enige is wat me wat koppel kan geven geloof ik.

Een 'race' krukas is juist zwaarder als een origineel exemplaar door de volle wangen.. ;)
 
Ik heb op mijn Zip ac (voor races) ook een (nieuwe) orriginele krukas met c3 lagers. Heb een Ac Stage6 Racing cilinder met 19mm carbu ect...
De krukas heeft nu al zeker 30uur gebold op circuit en geen problemen mee :)

(ik zou het niet aanraden voor + 18pk ofzo) Maar orriginele krukassen zijn best sterk!

filmpje van mijn ac
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=2BFQl-GAjv4"]Piaggio Zip Ac Burnout test... - YouTube[/ame]
 
Hellow , even een update (zonder foto's welliswaar,die volgen volgende week).

Wat er in de tussentijd gebeurt is :

MX-Force stuur geplaatst.

Een 14" KTM voorwiel van een 80CC met een Pirelli Crossband op.

Killswitch gemonteerd.
Italkit Selettra binnenrotorontsteking geplaatst ,
hier had ik veel bang voor om het te monteren.
Als ik de verhalen van verkeerd gemonteerde ontstekingen lees :D
Maar op een uurtje was het klaar , en de timing stond direct juist.

Problemen waar ik ben op uitgekomen :
Het balhoofd heeft speling die maar moeilijk weg te werken is.
De voorvorken die geleverd zijn zijn niet even lang , hierdoor staat het voorwiel er schuin in.
De benzinetank die tussen de verstevigingsbuizen zou moeten komen ,
zal moeten herzien worden en verplaats onder het zadel.
Hierdoor gaat de gewichtsverdeling wel naar de maan ,
maar er is geen andere oplossing.
Tussen de verstevigingsbuizen zal dan de luchtfilter komen,
met de nodige verlengstukken naar de carburator toe.

Nu heb ik nog een vraagje :
Dit ding loopt als een trein nu.
Maar zou een andere uitlaat nog veel uitmaken?
Check op de eerste foto daar zie je de Sito "Sport" opengemaakt en van tussenschotten verwijdert staan.
Zou bijv, een echte "race" uitlaat veel uitmaken?

As always ,
thx in advance.
 
Back
Top