Yes dankjewel, ik ga die morgen eff kopen om te testen. Kwa km teller, nee die werkt zo niet. Ik heb geen kilometer teller meenemer in de verlg, noch de hele aandrijving. Die van mij werkt aan de hand van een kleine sensor die aan de zijkant bij de schijfrem zit. althans dat denk ik, aangezien op de plaats van de teller aandrijving een lange bus zit.Electra zou ik zo snel niet weten.
Voor je km kabel kan je het meenemertje op je voorwiel even schoonmaken, dit kan wel eens helpen door vuil wat erin gaat zitten. Doet je toerenteller het wel altijd goed?
Je moet een ontstoords bougie gebruiken met digitalentale teller, een BR8ES zou goed moeten zijn voor jou.
Kijk eens naar de volgende Howto van @Bulldogna het draaien van de sleutel ( pong "geluid ) zekering doorgebrand.
Goed dat je mij deze link heb gestuurd. Ik heb er nog niet naar gekeken maar ik heb het wel opgelost. Kortom storing in de ontsteking. Ik heb alles wat verbonden was met de accu ontkoppeld behalve het dashboard. geen verschil, tot ik de instreking had ontkoppeld. Ik heb het contract aangezet en accuspanning was terug. dus toen dacht ik dat de ontsteking doorgebrand of kapot was, nee dat was niet zo. De scooter loopt net zoals eerst, ik heb alleen de spanning niet nagemeten.Kijk eens naar de volgende Howto van @Bulldog
https://scooterforum.net/resources/meetmethode-voor-het-opsporen-van-kortsluiting-en-lekstroom.257/
De LED lampjes zijn er al uit sinds ze besloten op uit te branden. Daarna heb ik alle problemen ervaren. Sindsdien heb ik alles nagelopen en kon ik niks meer vinden, geen enkel draadje is beschadigd of maakt kortsluiten met massa. Ik ben gisteren naar een scooter zaak geweest en daarbij heeft meneer mij verteld dat het aan de spannings regelaar kan liggen. Ik heb er nieuwe zekering ingezet en heb er tot nu toe 0 verbrand.Sorry hoor, ik kan je verhaal niet volgen.
Ik neem aan dat je met insteking een connector bedoelt.
Kijk eens opnieuw naar je tekst want volgens mij zeg je tegen diezelfde insteking ook ontsteking.
Verder hoeft de oorzaak van een kortsluiting niet altijd in de bedrading te zitten, het kan ook een component zijn die een kortsluiting veroorzaakt in jouw geval die mottige LEDjes en niet in de ontsteking waar je verhaal mee begon?????
Dit zou kunnen, echter dan zou de zekering er continue uitvliegen omdat de accu rechtstreeks aan de spanningsregelaar hangt.Ik ben gisteren naar een scooter zaak geweest en daarbij heeft meneer mij verteld dat het aan de spannings regelaar kan liggen.
Dit duidt er echter op dat de kortsluiting achter het contactslot zit en lijkt me de spanningsregelaar onwaarschijnlijk.Daarna 20A erin gezet, na het draaien van de sleutel ( pong "geluid ) zekering doorgebrand.
Heb er om eerlijk te zijn niet naar gekeken. Heb de contact met massa al gevonden, + van de toeter zat platgedrukt een frame onderdeel. Ik weet al welke flitsnek ervoor gezorgt heeft dat dit gebeurd is. De scooter zaak, namen noem ik niet. nee ik vertrouw geen enkele scooter zaak, heb ook meer dan 5 tientjes uitgegeven omdat meneer zei dat de spannings regelaar lek was.Dit zou kunnen, echter dan zou de zekering er continue uitvliegen omdat de accu rechtstreeks aan de spanningsregelaar hangt.
Dit alles zit namelijk voor het contactslot!
Dit duidt er echter op dat de kortsluiting achter het contactslot zit en lijkt me de spanningsregelaar onwaarschijnlijk.
Dus die meneer van de scooterzaak moet maar even terug zijn theorie opfrissen, lijkt me zo.
Maar goed, het probleem is voorlopig opgelost lees ik, maar houdt er rekening mee dat die kortsluiting ieder moment kan terugkomen dus neem maar wat zekeringetjes mee in je buddy.