Gilera runner rst dr70 sneller laten lopen

ardcore

New Member
Hallo ik ben Ard ,heb een gilera runner rst met dr70, leovince touring zonder begrenzing17.5 mm carburateur sproeier78, paarse malossi drukveer, originele vario met 7,2gr rollen.
Op de teller rijdt die 93 op telefoon 82 maar mag van mij nog wel wat harder .
Iemand advies welke onderdelen te plaatsen en hoeveel km dit de topsnelheid verhoogd.
 
Advertisement - register to remove this

Wat een grapjas ben jij zeg.
Post automatically merged:

Laat ook maar
Post automatically merged:

Ik was alleen of er meer uit te halen was want heb zelf een beetje twijfels bij die paarse drukveer. Die is 82%
De witte is 30% maar die is dezelfde dikte en een centimeter langer dus vind het allemaal erg onlogisch.
Ik zou zeggen dat de witte dan sterker is
 
Joh klein kind, met wil je knallen. Dan pak ik de motor wel mongooltje
Post automatically merged:

Allemaal stoere mannetjes achter hun schermpje op zolder
 
Heb zelf ook een Runner , mijne loopt 89 Teller , wel een laatste type Teller , dus denk dat je niet mag klagen met je huidige snelheid / huidige SetUp.
wil je wat vlotter ? denk dat je echt een 70 CC Cilinder mag gaan Monteren .
Btw ... Druk / trekveren / Rollen verschillen per Scooter , is een qwestie van uitproberen en afstellen.
 
Wat een grapjas ben jij zeg.
Post automatically merged:

Laat ook maar
Post automatically merged:

Ik was alleen of er meer uit te halen was want heb zelf een beetje twijfels bij die paarse drukveer. Die is 82%
De witte is 30% maar die is dezelfde dikte en een centimeter langer dus vind het allemaal erg onlogisch.
Ik zou zeggen dat de witte dan sterker is
Gaat niet perse om de lengte maar meer om de spanning op de spiraal. Sterkere veren zijn vaak nog korter ook maar gemaakt vaneen dikkere diameter
 
Gaat niet perse om de lengte maar meer om de spanning op de spiraal. Sterkere veren zijn vaak nog korter ook maar gemaakt vaneen dikkere diameter
Post automatically merged:

Paars is niet veel te sterk dan? Drukveren en rollen enzo is voor mij beetje nieuw allemaal. Had vroeger zelf altijd een puch maxi
Heb zelf ook een Runner , mijne loopt 89 Teller , wel een laatste type Teller , dus denk dat je niet mag klagen met je huidige snelheid / huidige SetUp.
wil je wat vlotter ? denk dat je echt een 70 CC Cilinder mag gaan Monteren .
Btw ... Druk / trekveren / Rollen verschillen per Scooter , is een qwestie van uitproberen en afstellen.
Ja oke , ik heb hem zo gekocht en dacht dat 70cc op scooter altijd wel over de 100 liep eigenlijk hij trekt wel lekker op dat wel .
Post automatically merged:

Due plus is dat een beetje betrouwbare cilinder op runner.
 
Last edited:
Drukveren vind je in allerlei merken en kleuren , wat ik het eenvoudigste vind is Malossi , dat gaat op kleur , andere merken geven aan in %... wat is Procent ? ja ... toename .... ??? juist ... snap er geen zak van .
Malossi begint met wit .. etc etc ..
70 CC Cilinder :
Laag toerig ..
Middel toerig
Hoogtoerig .
wat zijn je wensen snap je ??
als je dat weet . kan je je SetUp gaan samenstellen .
Vergeet niet dat er meer bij komt kijken , uitlaat , Carburateur , overbrenging etc etc
Magisch getal is 120 , echter vergeet niet wat dat kost bij dagelijks gebruik .
 
Drukveren vind je in allerlei merken en kleuren , wat ik het eenvoudigste vind is Malossi , dat gaat op kleur , andere merken geven aan in %... wat is Procent ? ja ... toename .... ??? juist ... snap er geen zak van .
Malossi begint met wit .. etc etc ..
70 CC Cilinder :
Laag toerig ..
Middel toerig
Hoogtoerig .
wat zijn je wensen snap je ??
als je dat weet . kan je je SetUp gaan samenstellen .
Vergeet niet dat er meer bij komt kijken , uitlaat , Carburateur , overbrenging etc etc
Magisch getal is 120 , echter vergeet niet wat dat kost bij dagelijks gebruik .
Ja ik twijfel beetje, want die nsbagenten zijn tegenwoordig wel erg fanatiek geworden, kan misschien beter gelijk runner 180cc doen .geen last van rollerbank en zal waarschijnlijk ook minder kosten in onderhoud
 
Als je een motor rbw hebt. Ik wil ook wel een motorscooter. Maarja in dit achterlijke land kun je met een B rijbewijs niet eens een 125er rijden.
 
Ja ik twijfel beetje, want die nsbagenten zijn tegenwoordig wel erg fanatiek geworden, kan misschien beter gelijk runner 180cc doen .geen last van rollerbank en zal waarschijnlijk ook minder kosten in onderhoud
Runner 180 heeft ook wel z'n onderhoud nodig, blijft toch een motor van een jaar of 20 oud he. Maar inderdaad geen last van rollenbank oid dat is in deze tijd al een hele geruststelling
 
Als je een motor rbw hebt. Ik wil ook wel een motorscooter. Maarja in dit achterlijke land kun je met een B rijbewijs niet eens een 125er rijden.
Dan hebben ze het over de EU . Één regelgeving heel Europa mag je ze gewoon rijden met autorijbewijs behalve hier. Het was een vrij land maar dat is echt helemaal voorbij helaas
Post automatically merged:

Ik ben net een rondje wezen rijden en nu knalt voor de derde keer mijn keerring eruit achter het vliegwiel. Begint irritant te worden . Scooterboer zei dat je ze er gewoon in moet tikken maar niet te ver . Ik heb zoiets gewoon koud tegen lager aan zetten. Wat is het beste en welke keerringen zijn ook gewoon echt goed want nu heb ik een goedkoop merk volgens mij
Post automatically merged:

Als je een motor rbw hebt. Ik wil ook wel een motorscooter. Maarja in dit achterlijke land kun je met een B rijbewijs niet eens een 125er rijden.
Ook al heb je geen motor rijbewijs kan je beter zonder rijbewijs gepakt worden dan met veel te snelle scooter. Als je op een motor rij kunnen ze je alleen bekeuren voor geen rijbewijs. Met de opgevoerde scooter krijg je er wel iets meer
 
Last edited:
Back
Top