Gilera Runner RST 70cc

RaceBeun GTR

2T over de kop...
Hi,

Ik ben dus op het moment een Gilera Runner RST 70cc aan het bouwen. Nu heb ik dus een paar vragen over mijne setup die ik erop wil bouwen:

Setup:

Stage6 MKII Racing 70cc Cilinder
Jasil Evo Hi-Tec slag 40 krukas + C4 lagers
Stage6 Inlaat met membraan
Stage6 R/T Oversize Racing Variator
Stage6 R/T Oversize Torque Drive
Stage6 R/T Oversize Drive Belt
Stage6 R/T clutch bell
Stage6 R/T Koppeling
Yasuni c21 of c16 uitlaat

Nu heb ik dus de volgende vragen;
1.Welke maat carburateur zouden jullie aanraden?
2.Is een 180cc voorvork aan te raden?
3. Is het mogelijk om op piaggio LC blokken ook een elektrische waterpomp te gebruiken? Want ik heb nu in het carter een polini waterpomp zitten maar heb liever eigenlijk een elektrische waterpomp nu zie ik wel universele waterpompen te koop alleen hoe sluit ik deze aan op de cilinder aangezien de flow via de carterhelften gaan.

Als jullie nog opmerkingen hebben op mijne setup of wat beter kan hoor ik het graag!

mvg
Post automatically merged:

Trouwens ik ben er al achter gekomen hoe je een elektrische waterpomp kan gebruiken. gewoon de orginele waterpomp in het carter laten zodat het gat dicht is en de elektrische waterpomp in het midden van de slangen aansluiten -.-
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je een waterpomp al in je blok hebt zitten zou ik zeker geen electrische verkiezen boven een normale waterpomp. Maar je kan de normale waterpomp er gewoon uithalen en dan de pomp gewoon tussen een slang zodat je pomp richting blijft via de ontsteking erin en via cilinder eruit
Post automatically merged:

24 zou ik maxiamaal pakken op een stage6 racing maar dan wel een c21 want met c16 draait ie niet optimaal.

Wat voor rotor komt erop? Want dit gaat nooit goed lopen met een standaard ontsteking
 
STD waterpomp voldoet prima , echter is een grotere Radiateur aan te bevelen , 1 van een MP3 Bijv : Gilera Fuoco
24 MM Carb , en een C-21.
 
Waarom elektrisch lijkt mij toch beter? Als het niks is kan ik altijd nog de STD pomp gebruiken aangezien ik deze in het carter heb laten zitten. Ja ik heb al een MP3 Radiateur van een maat van me overgenomen.

Denk dat ik dan voor een 24mm cab ga met stage6 inlaat set.
Alleen weet ik nog niet welke onsteking ik zou nemen? Dacht zelf van HPI of Stage6 heeft ook ze ook.
Post automatically merged:

of de onsteking van MVT deze heeft al een ingebouwde lichtspoel?
Post automatically merged:

Maar is het dan wel mogelijk om de knipperlichten,lampen,kilometerteller, contactslot te kunnen behouden met een race onsteking?
Post automatically merged:

kan ik ook gewoon niet de orginele onsteking behouden? met een stage6 MKII 2 Race
 
Last edited:
Waarom zou dat beter zijn? Als je die een keer vergeet aan te zetten dan denk je daar wel anders over. En aan standaard pompje kan weinig stuk ook. Het is dat ik er geen kan hebben in mn carter anders was dat altijd mijn keus geweest hoor
Post automatically merged:

Waarom elektrisch lijkt mij toch beter? Als het niks is kan ik altijd nog de STD pomp gebruiken aangezien ik deze in het carter heb laten zitten. Ja ik heb al een MP3 Radiateur van een maat van me overgenomen.

Denk dat ik dan voor een 24mm cab ga met stage6 inlaat set.
Alleen weet ik nog niet welke onsteking ik zou nemen? Dacht zelf van HPI of Stage6 heeft ook ze ook.
Post automatically merged:

of de onsteking van MVT deze heeft al een ingebouwde lichtspoel?
Post automatically merged:

Maar is het dan wel mogelijk om de knipperlichten,lampen,kilometerteller, contactslot te kunnen behouden met een race onsteking?
Post automatically merged:

kan ik ook gewoon niet de orginele onsteking behouden? met een stage6 MKII 2 Race


HPI met lichtspoel, en verlichting via de accu
 
Back
Top