Probleem Gilera Runner sp RST 2008 en even voorstellen

mathice

New Member
Beste forum leden, ik ben hier nieuw dus zal mij even voorstellen: Ik ben Mathijs 39 jaar en woon in Breda.
Rond 2000, 23 jaar geleden had ik ook een Gilera Runner (darkdream), behoorlijk getuned 70cc etc. (goeie tijd :))

Nu heb ik sinds eind vorig jaar weer is een Runner gekocht maar nu dus een nieuwer model, dus de RST een exemplaar uit 2008.
Aangezien ik niet zo zin heb op mijn motor rijbewijs te halen en toch op een tweewieler wil rijden maar besloten om weer een scooter aan te schaffen, vind het stuk leuker dan auto rijden, vooral in de stad etc.
Maar nu dus een probleem met deze scooter (scooter heeft trouwens nog geen 3000KM op de teller) Ik heb zelf enige tijd geleden een Sito plus eronder gehangen en zelf verder afgesteld met rollen , trekveertjes en sproeier, en daarmee loopt hij best goed (voorheen alles stock met nog uitlaat met begrenzer etc)
Alleen heb ik nu problemen met optrekken, trekt gewoon niet meer lekker door, houdt dus in, en valt soms bijna stil bij stationair, en voorheen wat dit geen probleem.
Wat ik zelf al gedaan heb is de carburateur opengehaald, schoongemaakt etc, ook een nieuwe bougie geprobeerd maar dit lijkt allemaal weinig te hebben uitgehaald.
Is er misschien iemand die meer info kan geven over wat misschien het probleem kan zijn ? Dan hoor ik het graag.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

heb je dat Plaatje met dat kleine gaatje tussen het spruitstuk en het Membraam verwijderd ?
En die Sito uitlaat ... is die nieuw ? of 2e hands ... die gaat ook vaak dicht koeken .
Kijk ook eens hoe groot de sproeier is , met STD 17,mm Carb , en STD luchtfilterhuis moet je rond de 72 zitten .
 
heb je dat Plaatje met dat kleine gaatje tussen het spruitstuk en het Membraam verwijderd ?
En die Sito uitlaat ... is die nieuw ? of 2e hands ... die gaat ook vaak dicht koeken .
Nee die tussen spruitstuk en membraam niet nee, daar zal ik morgen is naar kijken dan of die er nog zit. En ik denk zelf van niet hoor want hij reed voorheen wel gewoon heel goed met die SIto plus. Die uitlaat 2e hands gekocht ja, dat klopt al zag hij er wel vrij nieuw uit magoed, zegt ook niet alles.

Oh de sproeier is maat 68, en verder gewoon een standaard luchtfilter en carb inderdaad, De kleur van de bougie is wel gewoon koffiebruin.
 
Plaatje was al eerder verwijderd tussen spruitstuk en membraan, ik heb trouwens wel de laatste x perongeluk e10 getankt ipv e5, zou het hiermee te maken kunnen hebben ?
 
Ja prop is er zeker uit, plaatje membraan was er ook al uit etc. Ik heb uiteindelijk de carburateur volledig uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt, en uiteindelijk ook echt goed afgesteld, dit heeft het probleem volledig verholpen. Scooter loopt ook zelfs beter dan die ooit deed, ik denk dat het grootste probleem toch de afstelling is geweest, nog wel met sproeier 68 (aangezien het toch maar een 50cc is) want hij loopt er gewoon heel goed mee en bougie kleur is perfect.
 
Back
Top