Gewichtsregeling 2#

Status
Not open for further replies.

EvoNrgMc2

Well-Known Member
Jammer dat het vorig topic is gesloten,het begon namelijk net interesant te worden,aangezien er wel een topic over sbo2008 is vind ik dat het een forum blijft waar iedereen alsnog een topic mag openen waar iedereen zijn mening mag delen hoe & wat...

Quote vorig topic: Razma:

Die discussie is vorig jaar ook een keer te boven gekomen. Dit is verder niet doorgezet om een aantal redenen :
1 : - Het was toen al september en de nieuwe reglementen waren al vastgesteld door de ALV bij de MON en door de Sportcommissie. Zo makkelijk is het dan niet meer om een essentiële verandering aan te brengen. Het is waarschijnlijk iets ingewikkelder dan dat jullie meemaken.
2 : - Het was bekend dat er heel wat meer inschrijvingen zouden zijn voor 2007. Dit moet de SBO als organisatie eerst vlot kunnen verwerken voor dit soort dingen doorgevoerd kunnen worden.
3 : - Het was de mening van slechts een aantal mensen en ik geloof ook dat er toen een poll over gehouden was

1 : Aangezien het nu Juni is en er nu dus nog genoeg gediscussiert kan worden of het wel instellen of het niet instellen van deze gewichtsregeling,deze kunnen dus nu al vastgesteld worden voor het volgend jaar,( ja ik weet dat het druk bij de sbo is ).
2 : Aangezien dit een plan voor volgend jaar is vervalt deze reden dus,aangezien je je nog niet kan inschrijven voor volgend jaar,
3 : Wat was er toen uit die Poll gebleken?en waarom zou deze poll niet algeheel bekend worden gemaakt, laat de mensen stemmen via het forum of op een andere manier,

Ook snap ik niet wat de reden was van MHR om het vorige topic te sluiten,het liep niet uit de hand zoals ook in de post van razma staat, het was netjes,en zoals ik net al zei, het begon net interesant te worden en er word een slot opgedaan, ?!? aangezien er ook in stond, dat het VOOR eind augustus bekend zou moetten zijn lijkt me het een goed tijdstip om dit topic opnieuw te openen en om te kijken of er mensen voor zijn of tegen,

Laten we nog steeds uitgaan van het principe wat de vorige topicstarter zei: we komen met 3 sbo rijders uit ons dorp de 1 weegt 70kg, 2 weegt 80kg, 3 weegt tegen de 90kg (dit ben ik).
nummer 1 en 2 rijden dezelfde scooter.
onze sprintscooters hadden in meppel slecht gepresteerd hun hadden 1 pk minder dan mij. maar dat maakte niet uit
als ik (3) tegen 2 moest kon ik winnen en tegen nummer 1 was ik machteloos.
dus gewicht is de grootste factor waar we in deze sport mee te maken hebben.

ik zeg hierbij dat gewicht niet is waar je voor kunt kiezen je bent zoals je bent. ik zelf ben stevig gebouwt en na stevig sonja bakkeren zou ik op een gewicht van 75kg uitkomen. meer krijg ik er niet van af ik ben stevig gebouwt.

er zijn meer mensen die dit probleem hebben daar durf ik om te wedden.

een ze zitten allebei op 20 pk bij dit voorbeeld
ze rijden allebei op dezelfde scooter dus die wegen ook hetzelfde 70 kg als voorbeeld
een iemand van 65 kg + 70 kg = 135 kg
135 delen door 20pk = 6.75 kg per pk

en iemand van 80 kg + 70 kg = 150 kg
150 delen door 20 pk = 7.50 kg per pk

7.50kg - 6.75 kg = 0.75 kg meer per pk meer voor die van 80 kg

met 18 pk zou de jonge die 65 kg weegt ook 7.50kg per pk meenemen
135 delen door 18 = 7.50

de jonge die 80 kg weegt moet 22.2 pk gaan halen om de jonge van 65 bij te kunnen houden
150 delen door 22.2 = 6.756

hier gaat het maar om 15 kg verschil en dat je ongeveer 2 pk meer moet scoren om die jonge van 65 kg bij te houden.


Ik behoor Btw ook tot het licht gewicht van 65 Kg, maar toch ben ik Voor.
Hou dit Topic netjes, en ga het niet verder met de pm afhandelen MHR,
om het achter de schermen te doen kan iedereen,

Laat je mening Horen!!!!
Greetz Maurits
 
Advertisement - register to remove this

maarja, ik vind het wel prima zo (ben zelf ook niet de lichtste).

als je nog meer (van dit soort) regels gaat instellen rijdt zometeen iedereen precies met 140 kilo, 23,0 pk met een resultaat van 7,45sec.
dat is toch geen sport meer ?
 
Kijk naar elke tak van motorsport, allemaal hebben ze een gewichtsregeling, behalve bij sbo?!
 
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee. Ik had in het vorige topic voorgestel om dit alleen in bepaalde klasse's te doen.

De keuze is aan de mensen zelf voor welke klasse ze hun machine klaar maken. Als je een sprintframe bakt doe je dit om hard te gaan, en niet om er daarna nog is extra gewicht aan te hangen.

Mijn mening is om deze gewichtsregel in te voeren in de standaard klasse, dit omdat je heel duidelijk kan merken dat het gewicht in die klasse een zeer grote rol speelt. In de Scooter Special en Super Special vindt ik dat er geen gewichtsklasse nodig is. Omdat dat de klasse's zijn waar het meest geexpirimenteerd wordt.

Dit is mijn mening.

ik zelf rijdt btw super special en weeg zelf 93 kilo....
 
Het punt is duidelijk, maar dingen voor het regelement van de SBO worden pas na dit seizoen besproken. Wacht dus svp tot die tijd.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top