Stelling: Gewichtsregeling

Status
Not open for further replies.
Ook hij rijdt met relatief laag vermogen een tijd van 7.15. Zelf is hij redelijk zwaar, maar het scootertje doet het goed. Ik zie tom wel onder de 7 gaan als zijn vermogen op niveau is.
 
Je meent het ?

Heb je enig idee wie ik ben eigenlijk ?

god ??

ik vind het allemaal maar geouwehoer over gewicht !!
het is een sport en daar kan er maar 1 de winnaar zijn, dit seizoen die je iig in met name de scooter spacial en extreem mensen een stuk harder rijden, en andere namen komen ook naar voren.

gewicht is idd een hele grote factor, en ja dat weet ik.
Ik vind persoonlijk dat er geen regeling moet komen voor dit punt, het feit is er gewoon dat kleine magere mannetjes sneller zijn.
 
Ook hij rijdt met relatief laag vermogen een tijd van 7.15. Zelf is hij redelijk zwaar, maar het scootertje doet het goed. Ik zie tom wel onder de 7 gaan als zijn vermogen op niveau is.


3 vragen:
Vermogen
Totaalgewicht ( dus incl bestuurder en alles )
Waar en hoe is die tijd gemeten ?

Wij komen uit op andere data ?
 
Je meent het ?

Heb je enig idee wie ik ben eigenlijk ?

Iemand die hoog van de toren blaast omdat hij verstand van brommers heeft en dat aan iedereen op wil dringen ?

Ik moet zeggen dat ik vind dat er geen gewichtsregel moet komen . Sprinten is een sport en de sprot is om ze snel mogelijk die 150 meter af te leggen . Ga je werken met gewichtsklasses maak je daar beperkingen in om het niet zo snel mogelijk te doen . Dan is de hele sport toch eraf . Ben je zwaar en wil je toch winnen , dan zal je of veel moeite moeten doen of heb je gewoon de verkeerde sport gekozen .

Dat het steeds dezelfde zijn die vooraan rijden is een feit . Maar deze mensen hebben deze sport gekozen omdat ze weten dat ze kunnen winnen . Als je weet dat je kan winnen , ga je er ook voor de volle 100 % voor .
 
god ??

ik vind het allemaal maar geouwehoer over gewicht !!
het is een sport en daar kan er maar 1 de winnaar zijn, dit seizoen die je iig in met name de scooter spacial en extreem mensen een stuk harder rijden, en andere namen komen ook naar voren.


Dit komt ook door de 'mazen van de wet'
Kijk naar scooterspecial, waar totale sprintframes de overhand hebben.
Gewicht maakt wel degelijk uit.
Ik DENK dat je per 10kg op +- 0.5 a 1tiende zit.
 
bla theorie dit bla theorie dat. Er is al meerdere malen bewezen dat zwaardere mensen ook kunnen winnen. Zorg gewoon dat je alles voor elkaar hebt en koop ff een karretje met vermogen en klaar is kees.

Gas Hoal'n

Ik ben ook meer van de praktijk dan van de theorie, maar je kan nooit tegen natuurkundige wetten ingaan natuurlijk. Het effectief vermogen waar Ant het over heeft is natuurlijk een relatief begrip. Iemand met 24 pk piekje verliest het van iemand met een 20 pk lijn over de hele breedte. Maar jij doet nu net alsof gewicht/snelheid geen verband hebben, en dat is natuurlijk onzin.

Dat er wordt gezegd dat Ant er niets mee te maken heeft omdat hij geen lid van de SBO is gaat natuurlijk echt helemaal nergens over :

1. Hij spreekt namens zijn klanten, die best SBO lid willen worden/blijven, maar niet op deze manier (volkomen terrecht lijkt mij)
2. Ik hecht veel meer waarde aan de mening van iemand die er PERSOONLIJK buiten staat, dan van een 55kg wegend mannetje die waarschijnlijk in de top5 staat, en hier loopt te blerren dat het een onzin regel is.

Ik rij zelf ook geen SBO sprints, maar races, dus volgens een aantal mensen hier zou ik niet mee mogen discussieren? Onzin natuurlijk

Laat ik nog een voorbeeldje geven voor de mensen die niets willen begrijpen omdat het voor hun zelf nadelig zou kunnen zijn :

Ik doe dus aan scooterrace, wij moeten allemaal een minimaal totaalgewicht hebben van 140 kg. Ik ben zelf incl. scoot 160+ Voor mijn gevoel heb ik al races gereden waarvan ik zeker weet, dat als ik een totaalgewicht van 140kg zou hebben, dat ik op het hoogste treetje van het podium had mogen staan, ipv de een-na-hoogste. Gelukkig kom ik uberhaupt nog op het podium, omdat je het bij racen nog dicht kan sturen (tot op een bepaalde hoogte) Als dat minimumgewicht er niet zou zijn, zou dat betekenen dat ik 30kg moet goedsturen ipv 20kg, wat dus nu soms al (bijna)onmogelijk is.

Als dit in een race, al zoveel invloed kan hebben, vind ik het eigenlijk te gek voor worden dat dit in de sprintwereld (in bepaalde klasses) waar het nog van vele malen grotere invloed is, nog niet is doorgevoerd.

Dan komen er een hoop met " dan haal je het niveau omlaag ". Sinds wanneer gaat niveau omlaag als je meer concurrentie krijgt?
 
god ??

ik vind het allemaal maar geouwehoer over gewicht !!
het is een sport en daar kan er maar 1 de winnaar zijn, dit seizoen die je iig in met name de scooter spacial en extreem mensen een stuk harder rijden, en andere namen komen ook naar voren.

gewicht is idd een hele grote factor, en ja dat weet ik.
Ik vind persoonlijk dat er geen regeling moet komen voor dit punt, het feit is er gewoon dat kleine magere mannetjes sneller zijn.

Jij gaat me toch niet vertellen dat je blij bent met je nadeel ?
Sorry maar ik begrijp er weer even niets van denk ik....waar gaat dit heen ?
Als er zo gereageerd gaat worden kan ik het maar beter niet opnemen voor de zwaardere medemens.
 
Laten we ontopic blijven anders gaan er mensen een weekje op vakantie. Een discussie is goed, maar we kunnen het ook gewoon als volwassenen uitpraten, zonder lompe opmerkingen, toch?
 
Ik ben ook meer van de praktijk dan van de theorie, maar je kan nooit tegen natuurkundige wetten ingaan natuurlijk. Het effectief vermogen waar Ant het over heeft is natuurlijk een relatief begrip. Iemand met 24 pk piekje verliest het van iemand met een 20 pk lijn over de hele breedte. Maar jij doet nu net alsof gewicht/snelheid geen verband hebben, en dat is natuurlijk onzin.

Dat er wordt gezegd dat Ant er niets mee te maken heeft omdat hij geen lid van de SBO is gaat natuurlijk echt helemaal nergens over :

1. Hij spreekt namens zijn klanten, die best SBO lid willen worden/blijven, maar niet op deze manier (volkomen terrecht lijkt mij)
2. Ik hecht veel meer waarde aan de mening van iemand die er PERSOONLIJK buiten staat, dan van een 55kg wegend mannetje die waarschijnlijk in de top5 staat, en hier loopt te blerren dat het een onzin regel is.

Ik rij zelf ook geen SBO sprints, maar races, dus volgens een aantal mensen hier zou ik niet mee mogen discussieren? Onzin natuurlijk

Laat ik nog een voorbeeldje geven voor de mensen die niets willen begrijpen omdat het voor hun zelf nadelig zou kunnen zijn :

Ik doe dus aan scooterrace, wij moeten allemaal een minimaal totaalgewicht hebben van 140 kg. Ik ben zelf incl. scoot 160+ Voor mijn gevoel heb ik al races gereden waarvan ik zeker weet, dat als ik een totaalgewicht van 140kg zou hebben, dat ik op het hoogste treetje van het podium had mogen staan, ipv de een-na-hoogste. Gelukkig kom ik uberhaupt nog op het podium, omdat je het bij racen nog dicht kan sturen (tot op een bepaalde hoogte) Als dat minimumgewicht er niet zou zijn, zou dat betekenen dat ik 30kg moet goedsturen ipv 20kg, wat dus nu soms al (bijna)onmogelijk is.

Als dit in een race, al zoveel invloed kan hebben, vind ik het eigenlijk te gek voor worden dat dit in de sprintwereld (in bepaalde klasses) waar het nog van vele malen grotere invloed is, nog niet is doorgevoerd.

Dan komen er een hoop met " dan haal je het niveau omlaag ". Sinds wanneer gaat niveau omlaag als je meer concurrentie krijgt?


Wij praten tenminste dezelfde taal, je haalt me steeds de woorden uit de mond, het zal er veel mee te maken hebben dat wij al wat langer in dit wereldje rondlopen, in tegenstelling tot degene met de loze opmerkingen.

Give this man a sigar :7
 
Jij gaat me toch niet vertellen dat je blij bent met je nadeel ?
Sorry maar ik begrijp er weer even niets van denk ik....waar gaat dit heen ?
Als er zo gereageerd gaat worden kan ik het maar beter niet opnemen voor de zwaardere medemens.

ik snap je punten ook wel, dat is het niet.... alleen vind ik het ver gaan om mensen in te delen öp gewicht.

en nee ik ben niet blij met mijn nadeel, maar denk vanzelf sprekend.
Ik heb me zegje gedaan en zal me verder niet meer mengen in deze discussie.

edit/ ik doe op het gehele onderwerp en niet op een individu
 
3 vragen:
Vermogen
Totaalgewicht ( dus incl bestuurder en alles )
Waar en hoe is die tijd gemeten ?

Wij komen uit op andere data ?

20,4 sae
130 kilo
7,15 incl reactie SBO Meppel Zondag met SA-tijdsmeting (vrije sprint)

Helaas viel dit dus niet binnen de kwalificatieperiode.
 
Iemand die hoog van de toren blaast omdat hij verstand van brommers heeft en dat aan iedereen op wil dringen ?

Ik weet i.d. uit ervaring waar ik over praat, ik wil mijn kennis zeker niet aan iedereen opdringen, dat weten de meeste hier ook wel.
Ik kom alleen op voor mijn klanten EN voor de sport op, maar dat had jij hoogstwaarschijnlijk nog niet in de gaten.

Als dat niet gewaardeerd wordt mag je dat wel zeggen, ik luister, een woord is genoeg.

Ik denk dat dat meer mensen moesten doen, opkomen voor hun klanten !
Dat mag ook wel eens gezegd worden denk ik.
 
Reageer even niet zo stom. (@ sibo...het gaat zo snel 8P)


Maar je ziet in andere sporten tog ook dat er sommige teams altijd voorop staan. Der zijn tog ook geen 2 nederlands elftallen, 1 met lichte spelers en 1 met dikke spelers. Mensen die gewoon zwaar gebouwd zijn etc oke. Maar mensen die gewoon dik zijn kunnen er zelf ook wat aan doen. En nu bedoel ik niet van 80 kilo naar 60 kilo te gaan. Dat is ook kansloos om een paar sprints te kunnen rijden om alleen maar te winnen. Ik vind zelf ook dat deze mensen moeten inzien dat hun gewicht een nadeel is en dan niet even vragen of er voor hun niet even een regeltje in gevoerd kan worden. En als voor anderen de lol er af gaat dan stop je er tog gewoon mee+pippi+, heb er echt geen medelijden mee. Ik rijd tog ook Peugeot omdat ik dit een uitdaging vind om te kijken hoever ik kom. Dan ga ik tog ook niet vragen voor een speciale Peugeot en morini klasse omdat ik niet mee kan rijden met de top.

Er zijn 250 sprinters, en kunnen er voor mijn wete 9 bekers behaald worden, in iedere klasse 3. Met een 4e klasse word de kans er echt niet groter op dat de mensen achteraan een beker halen, ALS het hier om te doen is natuurlijk.
Verder het winnen en verliezen? Je kunt altijd zelf bepalen tegen wie je sprint, ik ga tog ook niet tegen een zip 2fast sprinter. Ik bespaar me die nederlaag liever.

Anders moeten Inne of Kenny even een reactie / mening achterlaten wat er wel en niet mogelijk is.
 
20,4 sae
130 kilo
7,15 incl reactie SBO Meppel Zondag met SA-tijdsmeting (vrije sprint)

Helaas viel dit dus niet binnen de kwalificatieperiode.

Deze jongen gaat zeker niet winnen van de drie toppers van nu, tenminste als er niets fout gaat bij hen.
 
Ga je werken met gewichtsklasses maak je daar beperkingen in om het niet zo snel mogelijk te doen . .

Langzamer? waarom zijn er mensen hier die niet leeeeezzeeeennnn??? Er wordt gesproken over gewichtsklasses, niet over lood bijplakken!

Dan is de hele sport toch eraf . Ben je zwaar en wil je toch winnen , dan zal je of veel moeite moeten doen of heb je gewoon de verkeerde sport gekozen .

Ok, ik mis hier echt iets, sinds wanneer mogen we discrimineren? Wat is er mis met een boxer van 65kg die wereldkampioen wordt in zijn klasse? Had het zo moeten zijn dat hij tussen de grote mannen moest gaan vechten, en ondanks dat heel zijn leven in het teken van trainen staat, hij toch elke keer nokkie wordt geslagen en het nieteens redt tot de top50 in de wereld? Dat is dus rechtvaardigheid volgens jou, want volgens jou theorie had hij dan maar Jockey moeten worden en paardenraces gaan rijden?

Dat het steeds dezelfde zijn die vooraan rijden is een feit .

Die mensen kunnen nogsteeds blijven winnen in hun klasses...en het mooie is, mensen die wat groter zijn, maar net zo serieus met hun sport bezig zijn kunnen ook op het podium terrecht komen, wie lijdt daaronder vraag ik mij dan af, volgens mij niemand, toch?

Maar deze mensen hebben deze sport gekozen omdat ze weten dat ze kunnen winnen . Als je weet dat je kan winnen , ga je er ook voor de volle 100 % voor.

Waarom heb jij een zip gekocht dan? Aangezien je zegt dat je je toch niet voor de volle 100% inzet...
 
Beste SBO,

Zoals ik nu even snel de balans opmaak kunnen de serieuze jongens die meer als zeg 70 KG wegen en voor een even serieus resultaat gaan beter thuisblijven, althans dat is de mening die de meesten hier hebben.

Je zult begrijpen dat Erwin hier ook onder valt en zoals de mening van de mede forummers en waaronder ook ikzelf is het niet anders dan logisch dat hij beter thuis kan blijven.

Ik ben benieuwd wat dat gaat doen met de toekomst van de organisatie.

( :? topscooter ? )
 
//slaat op een eerdere post

Nee, dat wil ik niet beweren, maar Erwin zit met een overdosis vermogen en ongeveer hetzelfde gewicht. Beide rijden ze +/- 7.1

Ik heb zeker respect voor je wat je met die evo scoort, maar op de weg valt het dan weer tegen, daar ben je het met me eens. En tja, het gaat tenslotte om die 150meter.

Kwestie is; gaat het om een competitie tussen de beste tuners/hoogste vermogens, of om een competitie over het geheel. De 1 heeft het vermogen mee, de ander heeft het gewicht mee. En er zijn ook mensen die het beide mee/tegen hebben.
 
Ik begin toch een iets andere kijk te krijgen op het hele verhaal. Mede door Pronk/Twin.

Als dit ingevoerd gaat worden, moet het ingedeeld worden op het gewicht van de persoon! Niet op het totaal gewicht! Aangezien het gewicht van je scooter totaal in je eigen handen ligt. Ben nog steeds van mening dat de veiligheid niet verslechterd naarmate je met verstand dingen gaat verlichten.

Maarja, ALS iets wordt gedaan is het toch pas volgend seizoen. En anthony ik vind het een beetje kinderachtig om te zeggen dat je dan beter thuis kan blijven. De hele sfeer/gezelligheid speelt (voor mij en velen) ook een grote rol.

gr
 
Status
Not open for further replies.

Similar threads

Back
Top