Hele carter heb ik al gecheckt (koppeling en variogedeelte)Rolletjes al eens bekeken? misschien versleten(vierkant geworden)
Heb de cilinder eraf gehaald, aangezien je nergens zeker van kan zijn zonder het te checken.Heb je de cilinder er ook echt af gehaald of denk je dat die goed is?
Zou in ieder geval niet meer verder rijden totdat je wat hebt gevonden
verwijder de bougieEn hoe ik precies een squishmeting afneem.
Heb je toevallig een foto van hoe dat eruit zou moeten zien op de kop?Als je je cilinder er echt af hebt gehad dan had je het wel gezien als het detonatie was geweest. Dan zit de kop van je zuiger vol met putjes en je kop ook vaak
Post automatically merged:
Versleten lagers kan natuurlijk altijd, maar vraag me af of dat een tikkend geluid maakt. Denk eerder aan een fluitgeluid van lagers
Post automatically merged:
Heb je je onsteking er af gehad en je spietje nagekeke?
Ah oke, en stel de dikte van de tin is 0.8 is dat dan ook direct mijn squish, of zit daar weer een rekensommetje aan verbonden?verwijder de bougie
vouw een stukje soldeertin
roteer de krukas 1 maal
meet met een schuifmaat de dikte van het soldeertin
soldeertin is aangeraden om te gebruiken, dit omdat het zacht is.
Nee geen rekensom. Hoeveel je meet is je squishHeb je toevallig een foto van hoe dat eruit zou moeten zien op de kop?
Heb de ontsteking nog niet bekeken aangezien ik mijn vliegwieltrekker magisch ben kwijtgeraakt.. Maar hij is besteld dus doe ik binnenkort.
Dacht zelf eerst ook aan versleten lagers maar vindt een tikkend geluid dan wel apart.
Post automatically merged:
Ah oke, en stel de dikte van de tin is 0.8 is dat dan ook direct mijn squish, of zit daar weer een rekensommetje aan verbonden?
Naaldlager heb ik gekeken ja.Nee geen rekensom. Hoeveel je meet is je squish
Post automatically merged:
Dit is detonatie.
Trouwens je naaldlager nagekeken? Schiet me net te binnen
Jup is de juist maat naaldlager.Is het wel de juiste maat naaldlager? Als die te groot is voor de pistonpen dan kan je je zuiger bewegen terwijl je drijfstang niet beweegt zeg maar. Dat is wel een vrij logische verklaring voor een tikje dat ie soms net je cilinderkop zou raken of iets
Oke heb hem weer in elkaar gezet, heb ff de luchtschroef wat meer open gedraaid.Kan zijn dat je een te krappe squish hebt of te kleine sproeier
dat is dan inderdaad je squishAh oke, en stel de dikte van de tin is 0.8 is dat dan ook direct mijn squish, of zit daar weer een rekensommetje aan verbonden?
Raar kleur van je bougie is ook gewoon goed?Oke heb hem weer in elkaar gezet, heb ff de luchtschroef wat meer open gedraaid.
En opeens is het getik weg?
Ja bougie is de perfecte kleur en is nog in goeie staat.P
Raar kleur van je bougie is ook gewoon goed?
Dan zal het wel goed zijn moeten we maar hopen