Getik (geen ratel) bij goede squish

ZX8Rs

Well-Known Member
Ik heb sinds kort een blauwe top erop zitten (en nieuwe bobine) en voor de rest niets veranderd aan de scooter.
Het vreemde is dat ik nu een getik bij de cilinder uit de buurt hoor komen en dit alleen als hij iets meer toeren maakt en dan tikt hij ongeveer zo snel als het toerental. Vlak na het starten hoor je dit niet maar het blok is nog niet warm wanneer hij dit geluid maakt, maar bij stationair loopt hij weer gewoon netjes zonder maffe geluiden.
Er zit verder een standaard uitlaat op, rito krukas en C3 lagers (ik denk niet dat het een lagerprobleem is)
Ik had net met een stukje tin gekeken of ik nog een squish had (ivm zuiger-kop-botsing) en dat zag er goed uit.

Heeft iemand enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

zuigerveer zit perfect, squish waarde zit rond de 0,5 (heb het nog niet kunnen opmeten, schuifmaat ff kwijt)
Cilinder heeft maar 3 keer gelopen, vandaag voor het eerst.
Omdat hij tikte bij een beetje toeren maken (om weg te komen) durfde ik niet verder te rijden. Stationair loopt hij als een zonnetje, geen vreemd geluid te bekennen dan, dat vind ik zo vreemd.
Ideeen?
 
ZX8Rs said:
Zuiger zit gewoon met het pijltje naar de uitlaatpoort en de zuigerveer zit goed en in het slotje.
'k kijk nooit naar de pijltjes op/in de zuiger... heb er een nare ervaring aan over gehouden... maar goed dus je weet zeker dat ze niet door een poort heen lopen? ik teken op de kop van de zuiger de slotjes af van zuigerveren en kijk dan in de cil hoe die moeten komen... kan het nooit fout gaan

maar hoe zit het met het big end?
 
vergeten te checken (big end) maar met de orgi cil was hier niets mis mee toen hoorde ik geen getik oid en lijkt me stug als de big end spontaan stukgaat op een race-asje.
Als de zuiger andersom gemonteerd zou zijn had ik nu al een vastnaaier gehad omdat het slotje van de zuigerveer dan in de uitlaatpoort zou komen.
Kan het iets met het inrijden te maken hebben?
 
kaj said:
Voor de zekerheid toch maar even het zuigerveertje vervangen! :rolleyes: :rolf:

Plz zeg dat je het niet serieus bedoelt...



@ ronnie: Lijkt me stug dat van het een op het andere moment het big end naar de tyfus is.
Ontsteking is standaard en nog gewoon goed, ik meng zelf dus dat is het probleem ook niet.
Ik had extra olie erbij gegooit (rookt als een gek) kan dit ermee temaken hebben? (ivm compressie etc.)
 
Back
Top