Raar getik bij voorwiel

rdr

Well-Known Member
Hallo
nou ik heb het volgende probleem..
Als ik rij gaat mijn scoot tikken, eerst dacht ik dat het de lagers waren maar dat waren ze niet.. wat nu blijkt is dat 1 remblokje tegen de behuizing van de remklauw aantikt als een bepaald gedeelte van de schijf er langs komt..
en de schijf zit helemaal goed vast.
Als ik de buitenkant goed insmeer met kopervet dan is het eventjes weg, maar na 2 dagen begint hij steeds harder te tikke.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen!?
 
Advertisement - register to remove this

das idd het remblokkie dat tegen je schijf/klauw tikt.... kan geen kwaad.... maar als jij je eraan ergert moet je tog gaan denken aan een niwe schijf.... want deze is krom denk ik zo maar en het "kromme" stuk tikt iedere keer tegen je blokkie.
 
das wel heel erg hard....! je weet wel 100%cker dat het je rem is he!? ik denk het iig ook. je hebt waarschijnlijk een keer met een schijf geremd die niet helemaal goed vast zat en heb je je schijf krom getrokken met remmen....
 
firevos f-15 said:
das wel heel erg hard....! je weet wel 100%cker dat het je rem is he!? ik denk het iig ook. je hebt waarschijnlijk een keer met een schijf geremd die niet helemaal goed vast zat en heb je je schijf krom getrokken met remmen....

ja is egt tyfus hard :S
mensen helemaal raar kijke alsk dr aan kom rijde :p
ja dat zou wel ns goed kunnen wat je zegt want tijdje geleden remde hij vaag aan de voorkant en zat de remklauw ineens met 1 boutjes vast ipv 2 :| kdenk dat dr 1tje is uitgetrilt ofzo
 
rdr said:
ja is egt tyfus hard :S
mensen helemaal raar kijke alsk dr aan kom rijde :p
ja dat zou wel ns goed kunnen wat je zegt want tijdje geleden remde hij vaag aan de voorkant en zat de remklauw ineens met 1 boutjes vast ipv 2 :| kdenk dat dr 1tje is uitgetrilt ofzo

ok het is dus 100% je rem! je hebt goed je best gedaan met krom maken dan... je kan je schijf er ff af halen en dan op 100% vlakke grond leggen en kijken wat e schade is... kijk wel uit met die bouten van zo`n schijf want die willen nog wel is vast gerot zitten... heb ooit 2 inbussleutels op kapot gedraaid...:S enne als je eraf schiet.... die schijven kunnen redelijk scherp zijn.. ik heb mijn poot een keer flink opengehaald aan me wave schijf. echt een hap vel uit me knokkel.... good luck
 
firevos f-15 said:
ok het is dus 100% je rem! je hebt goed je best gedaan met krom maken dan... je kan je schijf er ff af halen en dan op 100% vlakke grond leggen en kijken wat e schade is... kijk wel uit met die bouten van zo`n schijf want die willen nog wel is vast gerot zitten... heb ooit 2 inbussleutels op kapot gedraaid...:S enne als je eraf schiet.... die schijven kunnen redelijk scherp zijn.. ik heb mijn poot een keer flink opengehaald aan me wave schijf. echt een hap vel uit me knokkel.... good luck

ja tis 100 % cker mn rem maar dat wist ik al :p want alsk aan mn wiel draai ( wel ff scooter opgehangen ) zag je dat pinnetje wat die remblokjes vast hou ook bewegen..
nee bouten zitten als t goed is niet vast kheb vorige keer wat kopervet op gedaan dus die zouden wel redelijk makkelijk los moeten gaan
ik ga hem morgen ff bekijke
thnx!
 
Back
Top