Hallo Pimo00,
Het is nu duidelijk wat er allemaal geplaatst is...
Had het iets verkeerd begrepen/gelezen.
Echter wel een enorme berg aan licht zag ik al op de foto's!
(lichtopbrengst is momenteel fenomenaal man)
Daar zou zelfs Jacques Cousteau jaloers op worden
!
En gezien de huidige ontwikkelingen denk ik ook dat je er niet onderuit komt om een extra (externe) accu te plaatsen.
Stator van de Dink zal hooguit maar zo'n 90W leveren wat veel te weinig is voor zoveel geweld.
Ik las ook dat je van plan was om de hoofdlamp (35W) te vervangen voor een 55W exemplaar.
Of dit verstandig is, is een tweede...
Het kan namelijk goed zijn dat de 55W lamp te veel is waardoor het achterlicht veel minder spanning krijgt en daardoor minder oplicht.
En aangezien de huidige 4Ah accu bijna op z'n eind is kun je beter kiezen voor een soortgelijk type van 7Ah die het wat langer uithoud.
Je rijdt in ieder geval een flinke afstand (52km in totaal) dus dat moet geen probleem zijn qua het (op/bij) laden van de (hoofd-) accu.
Helaas is het zo dat de donkere periode nu echt aangebroken is en ik ook in de vroege ochtend vertrek met een sterrenhemel, en ook (bijna) weer met donker thuiskom. Duurt nog enkele weken maar dan is het echt over. Kan me voorstellen dat het bij jouw nog erger is gezien de locatie en route.
Om alles te kunnen schakelen via de stuurschakelaar (groot licht) kom je er niet onderuit om een relais te plaatsen.
Persoonlijk zou ik echter een extra (simpele aan/uit) schakelaar plaatsen in bijvoorbeeld een van de aanwezige kunststof binnen kappen.
(dit is geen verplichting natuurlijk maar ik vind dit makkelijker aan te sluiten waarbij er waarschijnlijk geen extra relais plaatsen noodzakelijk zal zijn)
Er zitten binnen het circuit vier plekken waarbij er 12VDC geleverd wordt, dit is via het contactslot en de accu maar ook via de verlichting van de kentekenplaat en de extra aansluiting onder de buddy meen ik?
Vanaf de accu vertrekken er twee rode draden. 1x maal voor het contactslot (via een 7A zekering) o.a. voor de geschakelde plus componenten en de CDI. Andere draad loopt rechtstreeks naar het start relais en is niet gezekerd.
Ik heb net ook even het elektrische schema bekeken van de Grand Dink en daaruit blijkt dat de stuurschakelaars qua verlichting best wel lastig zijn i.v.m. een zee aan bedrading wat met elkaar verbonden is!
Of je het inderdaad werkend kan krijgen zoals je wilt durf ik niet te zeggen i.v.m. het gehele circuit, maar zoals het welbekende spreekwoord luidt: de aanhouder wint! Waarschijnlijk ben je inmiddels al flink op de hoogte van de betreffende bekabeling/bedrading van je Dink, maar ik kan evt. het schema van de Dink uploaden als dit gewenst is?