agm vx50 plus blijft niet lopen

timthetoolman

New Member
ik heb sinds kort een probleem met mijn agm vx50 plus scooter euro4 bouwjaar 2019.
zodra ik hem start en een paar minuten laat lopen slaat hij af en wil hij niet meer starten.
als ik merk dat hij wilt afslaan reageert de gashendel helemaal niet.
na een tijdje hem te laten staan start hij wel en gebeurt er het zelfde.
dit is ontstaan nadat ik dacht dat mijn lampje van mijn koplamp stuk was en ik hem vervangen heb door een andere h4 lamp alleen ik ben er achter gekomen dat deze lamp 55w was i.p.v 35 w.na het vervangen merkte ik in het begin niks maar op een gegeven moment ging de motor inhouden dit gebeurde af en toe maar reed nog wel.
tot scooter er onderweg mee ophield en ik het probleem hierboven heb.
wat mij wel opviel is nadat ik het lampje van de koplamp weer vervangen heb voor de goede lamp en de juiste wattage mijn klokje heel gek doet valt af en toe weg om doet het voor de helft.
wat hebben we al nagekeken.
-gekeken of bougie vonkt.
-klepspeling gecontroleerd.
-gekeken of hij benzine krijgt.
-carburateur volledig na gekeken.
-bougie gecontroleerd.
-accu laat bij
-elektronisch gemetenIMG-2319.jpg alleen hebben geen draad schema dus weten niet exact alle waardes



enigste wat we geconstateerd hebben is dat de massa aansluiting van de omvormer geoxideerd was denken zelf dat kastje omvormer stuk is .
zij foto




IMG-2321.jpg
 

Attachments

  • IMG-2321.jpg
    IMG-2321.jpg
    215.6 KB · Views: 7
Advertisement - register to remove this

heel vreemd verhaal

Als je je scooter start en er direct op ga rijden, is het probleem er dan nog steeds? Want het lijkt mij een brandstof probleem op het eerste gezicht.

Mocht je scooter voorzien zijn van AC dan zal alleen het toerental lager zijn bij stationairtoerental met de andere lamp (55w lamp wel te verstaan), dit omdat je stator meer wordt belast.

Om het toch uit te sluiten, haal de 55w lamp er eens uit en ga na of het probleem zich nog steeds voordoet.
Zo ja, dan gaan we verder zoeken
 
wat mij wel opviel is nadat ik het lampje van de koplamp weer vervangen heb voor de goede lamp en de juiste wattage mijn klokje heel gek doet valt af en toe weg om doet het voor de helft.

Mij lijkt eerder dat je de spanningsregelaar of de stator achter je vliegwiel gemold hebt met je actie, de laadspanning van de accu bevat nu waarschijnlijk ook een wisselspanningscomponent en dit is misschien ook de reden dat je klokje gek doet en daarmee ook waarschijnlijk de ECU.

Hoe kom je tot de conclusie dat de accu laadt en welke waardes heb je gemeten bij stilgelegde motor, bij stationair draaiende motor en bij draaiende motor met verhoogd toerental?

Ik lees wel eens dat jouw scooter qua onderdelen overeen komt met de BTC Riva, zeker weten doe ik dit echter niet.
Of de elektrische installatie overeenkomt weet ik ook niet, ik weet wel dat de draadkleuren niet overeen komen als ik jouw foto's zo bekijk.
Een tijdje terug heeft een ander lid, waarvan ik me de naam niet meer herinner, hier op het forum een schema gepost van de Riva.
Indien je belangstelling hebt laat iets weten zoek ik het schema even op en post het dan hier.
 
Last edited:
sluit ik me bij aan, maar:
Ik lees wel eens dat jouw scooter qua onderdelen overeen komt met de BTC Riva, zeker weten doe ik dit echter niet.
niet helemaal.
aan de voorkant is veel terug te vinden dan de VX-50, maar de achterkant is anders.
niet alleen de kappen, maar ook het frame verschilt (voornamelijk bij de brackets etc. waar het spul mee aan t frame hangt).
wat mij verder opvalt is die bundel geluste kabel boven de cilinder...
misschien dat hier al eens met de kabelboom is geknutseld en her en der wat vervangen is??
 
Back
Top