Agm vx50 2017 Euro 2 geen VONK!!

BaldwinAndries

New Member
Hallo beste forum bezoekers/helpers.

Ik heb een tijdje geleden een scooter gekocht. Nou heb ik er een Keihin Carburateur geplaatst en reed hij mooi. Nog niet afgesteld maar dat zal geen elektrisch probleem opleveren lijkt mij.

Nu heb ik wel led verlichting aangebracht voor de looks.

Ze branden als ik het contact aan heb en had ze goed aangesloten dus leek mij daar het probleem niet perse te zitten.

Nu deed ik vanmorgen de scooter aan met de startmotor met een oogwenk. Niks aan de hand dus! Ik rijdt naar werk en vise versa tijdens werk nog wat spullen opgehaald. Ik wou terug naar huis en ineens start hij niet meer... thuis gecontroleerd en geen vonk duss...

De standaard switch is stuk maar hij startte ook met de standaard uitgeklapt.

We hebben wel even kort een paar punten gemeten, maar t enigste waar niks op kwam was de zwart/gele draad van de bobine. Maar daarmee is mijn vraag nog niet beantwoord..

Hebben jullie antwoord voor mij?
 
Advertisement - register to remove this

Hebben jullie antwoord voor mij?
Nee, ik in iedergeval niet, want onderstaande quote is nogal .....
We hebben wel even kort een paar punten gemeten, maar t enigste waar niks op kwam was de zwart/gele draad van de bobine.

Wat zijn de weerstandswaardes gemeten op de connector van de cdi tov de min-pool accu?
Met de multimeter in het laagst mogelijke Ohm-bereik voor elke draad.
Op de zwart/witte draad graag met contact uit en aan.
Maak even een overzichtje.
 
Nee, ik in iedergeval niet, want onderstaande quote is nogal .....


Wat zijn de weerstandswaardes gemeten op de connector van de cdi tov de min-pool accu?
Met de multimeter in het laagst mogelijke Ohm-bereik voor elke draad.
Op de zwart/witte draad graag met contact uit en aan.
Maak even een overzichtje.
Vanmiddag zal ik even kijken. Ik heb zelf echt mega weinig verstand van het elektrische gedeelte... dus alle hulp in uitleg is welkom.. ik zal voor vanmiddag even een multimeter regelen. Bedankt voor je snelle reactie.
 
We hebben wel even kort een paar punten gemeten

Ik heb zelf echt mega weinig verstand van het elektrische gedeelte...
hoe passen deze twee in het geheel??
heb je zelf gemeten, of met de hulp van een ervaren iemand erbij?

in eerste instantie vroeg ik me af hoe je die LED verlichting gemonteerd hebt, aangezien het 12V systeem van de euro-2 versie standaard niet op LED berekend is.
werkt het 12V systeem verder wel goed (o.a. startmotor enz.)??

heb onvoldoende verstand van het ontstekingssysteem van je scooter, maar het lijkt me ergens in je bobine of cdi te zitten.
waar ik overigens wel aan denk is:
De standaard switch is stuk maar hij startte ook met de standaard uitgeklapt.
dit werkt met een drukcontactje.
misschien dat ie nu juist wel stroom doorlaat (of niet) en ´´de scooter dus denkt dat de standaard nog uitgeklapt staat´´ en daarom niet wil starten...?
terwijl dat defecte contactje eerder juist zorgde dat ie starte met standaard uit?? ik noem maar wat....
 
Dankjewel voor jouw reactie en input ZNEN.

Ja met een ervaren iemand erbij natuurlijk. Niet 100% op scooters maar hij is ingenieur.
Het 12v systeem werkte prima tot perfect. Nergens last van. Geen verschil als voor. Dat had ik anders wel gemerkt en abrupt ook de boel vervangen naar het oude.

Er zitten standaard kabels op die je ook vindt op de andere knipperlichten. Het enigste verschil is dat je een extra doorverbind draad hebt bruin op bruin. Die verleng je op een rode kabel. Kijk anders op YouTube ( Zandri AGM vx50 led.) Ik heb het precies het zelfde gedaan. Het enigste verschil is dat ik de achterste lichten verbonden heb naar het contactslot zo dat die aan gaan bij contact (volgens mij de zwarte draad) en niet pas bij starten.

Ik heb vanmorgen voor de zekerheid besteld:

Bobine
Schakelaar standaard
Bougie

Dit monteer ik straks als het binnen is. Heb nog geen multimeter kunnen bemachtigen helaas..
 
Ik
Nee, ik in iedergeval niet, want onderstaande quote is nogal .....


Wat zijn de weerstandswaardes gemeten op de connector van de cdi tov de min-pool accu?
Met de multimeter in het laagst mogelijke Ohm-bereik voor elke draad.
Op de zwart/witte draad graag met contact uit en aan.
Maak even een overzichtje.
Hey sparky,

Ik heb het probleem gevonden. Het was echt de zijstandaard schakelaar. Maar ik weet niet zo goed wat ik fout deed. Maar hij vonkt als de standaard uitgeklapt is ?
Post automatically merged:

hoe passen deze twee in het geheel??
heb je zelf gemeten, of met de hulp van een ervaren iemand erbij?

in eerste instantie vroeg ik me af hoe je die LED verlichting gemonteerd hebt, aangezien het 12V systeem van de euro-2 versie standaard niet op LED berekend is.
werkt het 12V systeem verder wel goed (o.a. startmotor enz.)??

heb onvoldoende verstand van het ontstekingssysteem van je scooter, maar het lijkt me ergens in je bobine of cdi te zitten.
waar ik overigens wel aan denk is:

dit werkt met een drukcontactje.
misschien dat ie nu juist wel stroom doorlaat (of niet) en ´´de scooter dus denkt dat de standaard nog uitgeklapt staat´´ en daarom niet wil starten...?
terwijl dat defecte contactje eerder juist zorgde dat ie starte met standaard uit?? ik noem maar wat....
Hey ! Het was de zijstandaard schakelaar.. alleen hij vonkt nu als ik hem uitgeklapt heb en vise verse andersom dus niet..
Post automatically merged:

hoe passen deze twee in het geheel??
heb je zelf gemeten, of met de hulp van een ervaren iemand erbij?

in eerste instantie vroeg ik me af hoe je die LED verlichting gemonteerd hebt, aangezien het 12V systeem van de euro-2 versie standaard niet op LED berekend is.
werkt het 12V systeem verder wel goed (o.a. startmotor enz.)??

heb onvoldoende verstand van het ontstekingssysteem van je scooter, maar het lijkt me ergens in je bobine of cdi te zitten.
waar ik overigens wel aan denk is:

dit werkt met een drukcontactje.
misschien dat ie nu juist wel stroom doorlaat (of niet) en ´´de scooter dus denkt dat de standaard nog uitgeklapt staat´´ en daarom niet wil starten...?
terwijl dat defecte contactje eerder juist zorgde dat ie starte met standaard uit?? ik
Ik

Hey sparky,

Ik heb het probleem gevonden. Het was echt de zijstandaard schakelaar. Maar ik weet niet zo goed wat ik fout deed. Maar hij vonkt als de standaard uitgeklapt is ?
Post automatically merged:


Hey ! Het was de zijstandaard schakelaar.. alleen hij vonkt nu als ik hem uitgeklapt heb en vise verse andersom dus niet..
En daar op even een reactie. Ik zal wel aan het begin dat de draden net wat andersom zaten en een andere kleur had. Rechys zo zat hij er op.moet ik dan groen/wit op rechts zetten (vanaf foto zijde bekeken.) En geel/zwart op links? En groen natuurlijk dan op midden.

Ik hoop snel van je te horen
 

Attachments

  • 20220629_203823.jpg
    20220629_203823.jpg
    141.1 KB · Views: 6
Last edited:
Helaas heb ik geen schema van jouw scooter dus ik weet ook niet hoe deze schakelaar in het circuit geschakeld zit.
De grand retro bijvoorbeeld heeft maar 2 draden aan deze jiffy-switch en die schakelt simpelweg de zwart/witte draad van de cdi tegen massa net zoals het contactslot dit ook doet als het contactslot wordt uitgeschakeld.

Maar één ding is zeker, deze schakelaar schakelt net verkeert om.
Dus er zit maar één ding op, de schakelaar even los maken van de jiffy en meten welke draden met elkaar doorverbonden met de schakelaar in ene stand en welke draden met elkaar worden doorverbonden met de schakelaar in de andere stand.

Maar je weet zeker dat de schakelaar juist om gemonteerd zit?
Want als deze verkeert om gemonteerd zit schakelt deze ook andersom.
 
i agree with sparky,
ik neem aan dat de rechtse stekker op je foto de originele was, en de linkse de nieuwe?
dan zie je dat die draden precies andersom zitten.
dus zoals sparky aangeeft: sensor omdraaien op de standaard, of de stekker aanpassen..
 
Last edited:
Helaas heb ik geen schema van jouw scooter dus ik weet ook niet hoe deze schakelaar in het circuit geschakeld zit.
De grand retro bijvoorbeeld heeft maar 2 draden aan deze jiffy-switch en die schakelt simpelweg de zwart/witte draad van de cdi tegen massa net zoals het contactslot dit ook doet als het contactslot wordt uitgeschakeld.

Maar één ding is zeker, deze schakelaar schakelt net verkeert om.
Dus er zit maar één ding op, de schakelaar even los maken van de jiffy en meten welke draden met elkaar doorverbonden met de schakelaar in ene stand en welke draden met elkaar worden doorverbonden met de schakelaar in de andere stand.

Maar je weet zeker dat de schakelaar juist om gemonteerd zit?
Want als deze verkeert om gemonteerd zit ischakelt deze ook andersom.
Ja wat ik nu heb gedaan zijn de draden gezet zoals op de oude stekker. Verkeerd om is niet echt mogelijk want de syekker kan er maar op 1 manier op. Maar nu ik die stekker heb leeg gehaald en de draden op de juiste plek heb gezet loopt hij weer!

Bedankt voor je reacties Sparky.
 
Back
Top