Geschakelde plus

is de opbrengst van stator en vliegwiel van een scooter meestal rond de 90W?
Ik heb het laad vermogen van mijn Chinese retro gemeten , en kom op 2½-3 amp Deze heeft 6 laadspoelen en laad dus met een redelijk volle accu gemeten 36 watt. Dit gemeten omdat ik led verlichting ga toepassen . Met een amp meter welke je over de draad kan houden om te meten.
 
Ik heb het laad vermogen van mijn Chinese retro gemeten , en kom op 2½-3 amp Deze heeft 6 laadspoelen en laad dus met een redelijk volle accu gemeten 36 watt. Dit gemeten omdat ik led verlichting ga toepassen . Met een amp meter welke je over de draad kan houden om te meten.
Dit gaat wel om een Grand Dink 50 S en niet over een Chinese retro scooter
Ik weet namelijk niet wat deze stator levert
 
Wat natuurlijk ook meespeelt , is het vermogen wat je nodig hebt om zo'n zwaar wattage uit de rotor te trekken . Merk nu al met de 36 watt , verschil in stationair draaien , met de 35/35 watt lamp , als je de verlichting aan zet . En ik denk dat als de. accu meer leeg getrokken wordt , ook mijn chinesie meer gaat laden.
 
Last edited:
Dit gaat wel om een Grand Dink 50 S en niet over een Chinese retro scooter
Ik weet namelijk niet wat deze stator levert
Ik heb een uitgebreide spec sheet gevonden van de Kisbee en daarop staat dat de stator max 90W kan leveren. De startmotor is 85W, nu nog uitzoeken hoeveel de laadregelaar kan leveren. Ik zal dit topic niet verder vervuilen met mijn Kisbee-geneuzel. ;) Dit was de info waar ik al even naar op zoek was, dus ik kan verder.
 
Rekenen ze dan het vermogen van de wisselspanning , die uit de stator komt (kan komen) ? Ik heb gemeten op de rode draad die van de regelaar afkomt en via de zekering naar de accu loopt . Laad vermogen hangt dus van de regelaar af. Maar heb zowie zo al 2½ amp gewonnen met het verschil in gewone en led lamp.
 
Back
Top