Gepakt voor het rijden als 14 jarige

DJYGE

Well-Known Member
Ik was samen met 2 vrienden van mij een rondje aan het rijden.
Opeens zag ik een politie motor achter ons aan rijden en ik paste mijn rijstyle aan.
Twee vrienden van mij zagen hem niet en reden met 80km/uur door.
De motor ging vervolgens achter hun aan en ik nam snel een andere weg, aangezien ik geen moeilijkheden wilde.
Nu kreeg maar 1 vriend 2 boete's.
1. Voor het rijden als iemand die nog geen 16 is en een certificaat heeft.
2. Het niet vast hebben van het help klipje.
Voor de snelheid kregen ze niets.

Nu heeft die vriend een boete van 91 euro.
Sommige mensen zeggen dat hij tot zijn 18e geen brommercertificaat meer kan halen.

Weet iemand of dit waar is?
 
Advertisement - register to remove this

1 ) Onder 16 rijden :L

2 ) Boetes voor etters onder de 16 worden altijd gehalveert

3 ) Nee,, helaas mag je toch straks weer op je 16de voor je certificaat gaan, als ik de regel mocht maken zou je tot je 25ste niks anders dan fiets mogen gebruiken maar toch.. ik maak helaas geen regels..
 
suzuki-kat said:
1 ) Onder 16 rijden :L

2 ) Boetes voor etters onder de 16 worden altijd gehalveert

3 ) Nee,, helaas mag je toch straks weer op je 16de voor je certificaat gaan, als ik de regel mocht maken zou je tot je 25ste niks anders dan fiets mogen gebruiken maar toch.. ik maak helaas geen regels..

Het gaat niet over mij zelf he... ;)
Verder denk ik dat jullie toen jullie 14 waren ook wel scooter wilden rijden.
Zelf laat ik ook geen mensen zonder certificaat op mijn scooter rijden.
Dat hij zo graag wil rijden, daar is hij nou eenmaal zelf verantwoordelijk voor.
 
ik ken die jongen heel goed en hij kan ook heel goed rijden want hij reed vanaf zijn vijfde al brommer en toen nog nooit gevallen dus ik denk ook dat als hij een ongeluk krijgt het iig zijn schuld niet is :P en ik denk ook dat hij van die 91 euro veel geleerd heeft want daar kan je veel leuke dingen mee doen :p
 
Mathias314 said:
ik ken die jongen heel goed en hij kan ook heel goed rijden want hij reed vanaf zijn vijfde al brommer en toen nog nooit gevallen dus ik denk ook dat als hij een ongeluk krijgt het iig zijn schuld niet is :P en ik denk ook dat hij van die 91 euro veel geleerd heeft want daar kan je veel leuke dingen mee doen :p
Een ongeluk hoeft natuurlijk ook niet zijn schuld te zijn, verder ook nogal dom om dan zonder het helmbandje aan te rijden..
 
arjen1234 said:
Een ongeluk hoeft natuurlijk ook niet zijn schuld te zijn, verder ook nogal dom om dan zonder het helmbandje aan te rijden..
ik zeg ook dat het dan iig niet zijn schuld is :P
hij had hem wel vast gemaakt maar waarschijnlijk niet goed genoeg waardoor ie weer is los gegaan ( had anders ook weer 28 euro gescheeld )
 
het maakt geen fuck uit of je goed kan rijen of niet IEDEREEN kan een ongeluk krijgen, en het kan best ook eens je eigen schuld zijn. ben ook een keer op een auto geknald omdat ik net even opzij keek en de auto voor een zebra pad VOL in de remmen gaat, dus geen bullshit van hij kan heel goed rijden bla bla bla a.u.b
 
blijft raar.... mensen zonder certificaat.... bijna altjid mensen onder de 16. Word die boete gewoon gehalveerd, dus kan je ebter als je 15 bent ff raggen op een scooter zonder cert. i.p.v. als je 16 bent....

typisch nederland :L:L:L
 
Back
Top