Gepakt, 3 bekeuringen

Gflexx

Well-Known Member
hallo,

ik ben gister avond gepakt, ik reed op een afgelegen weg waar bijna niemand reed. ik vol gas over de weg waar ik eigenlijk op het fietspad had moeten rijden. toen reed er ineens een burger auto achter me... dus ik reed lekker verder toen moest ik af slaan, dus ik mooi richting aan geven en afgeslagen maar de auto sloeg ook af, doe mogt daar niet eens rijden dus ik dacht al van o shit. auto haalt mij in...."politie volgen" ik dacht achja zal wel. vraagd de agent: hoe hard loopt je scooter volgens jou? ik: 80 da weet ik 100% zeker, de agent: we moesten 110 rijden om bij je in de beurt te komen, blijkt ook nog me achter licht kapot te zijn en natuurlijk boete voor negeren verplicht fiets/bromfietspad

DUS boetes:
-geen achterlicht - € 25
-negeren fiets bromfietspad - €40
-snelheid....

maar voor snelheid kan ik niks invullen want ik weet niet welke snelheid hun nu hebben gerekend als hun 110 rekenen terwijl hij maar 80 rijd:S is dat zeker oneerlijk maarja, wat kan ik nu het beste doen?
 
Advertisement - register to remove this

Tsja, stom van je...

Echter dat zij 110 moesten rijden om bij jou te komen, logisch want jij was verderop. Zij moeten je volgen op eenzelfde afstand voor een juiste meting. Maar zij kunnen nooit goed inschatten op wat voor afstand zij zaten, als jij geen werkend achterlicht had. Neem aan dat zij geen 10 meter achter je reden gedurende de rit? Want zonder licht ben je gewoon echt slecht te zien...
 
ze moesten van ongeveer een killometer bij me komen en toen ze bij me waren moest ik alweer afslaan dus ze konden geen goede meeting doen. en als ze een meting doen MOETEN ze togh een traject van 3 km afleggen met 1 en dezelfde afstand ofniet?
 
nee dat is natuurlijk zo goed als onmogelijk he
3 km dan kunnen ze alleen een meting doen op een weg van minimaal 3,5 km

het was maar een 200 meter ofzo
ik denk dat het gewoon even afwachten is op je bekeuring
heb je geen geel bonnetje gehad?
zoja wat stond erop..?
 
Waren ze met ze 2e? Als het maar 1 agent is geweest hoef je je niet druk te maken, waren het er 2 dan ben je gewoon de zak, dan is het jij tegen 2 agenten, verlies je 100%.
 
Je kan niks doen, hun hoeven niet perse een meting te doen, als hun met 2 man in de wagen zitten ben je al de zak. Je topsnelheid op teller - correctie is dan gewoon je gereden snelheid.

Je deed het zelf dus gewoon de boetes betalen, bezwaar maken is zinloos want je overtrad gewoon de verkeersregels.
 
Uiteraard, maar als hij echt 80 reed en de agenten daar 110 van maken is dat wel een behoorlijke naaistreek. Dat zijn echt van die agenten die vroeger toen ze klein waren geen aandacht kregen van hun ouders en de gehele dag alleen maar achter de PC zaten weg te rotten en geen sociaal leven hadden. Dan worden ze maar politie agent en hebben ze een beetje macht en gaan ze het afreageren op burgers. Flikkers zijn dat, meteen het korps uit mieteren.
 
Klote zooi, het ware 2 agenten dus dat betekent dat ik de zak ben. maarja als er dadelijk egt 110 op die bekeuring staat terwijl hij egt maar 80 rijd, is dat egt een naaistreek. en ik had geen geel bonnetje gekregen jamer genoeg anders had ik het precies geweten... :( achja spreek ze wel een keer aan als ik ze weer zie of ik ga dadelijk gewoon naar het politie bureau.
 
Toch moeten ze echt een meting gedaan hebben over een traject van 150 meter voor ze jouw een bekeuring kunnen geven voor de overtreden snelheid.

Daarnaast, zou het me verbazen als je 150 meter aan een stuk 110+ gereden hebt (ze nemen de gemiddelde snelheid van 150 meter)

Als je de boete binnenkrijgt, en je word bekeurd voor 110KM/H dan kun je bezwaar indienen door een brief te schrijven met de vraag naar hoe dit gemeten is en kun je voorstellen om met de scooter op de rollerbank te gaan door aan te geven dat hij niet harder als 80km/h gaat, of de brief zin heeft weet ik niet maar je kunt het altijd proberen :)

Maargoed, dan nog zeker als ze met twee agenten zijn geweest sta je niet zo sterk!
 
en kun je voorstellen om met de scooter op de rollerbank te gaan door aan te geven dat hij niet harder als 80km/h gaat
Hoop dat het niveau bij de politie wel iets hoger ligt, dat zou mooi zijn. Snel je scooter afvoeren en van je boete afkomen of een lagere boete krijgen
 
Je kunt het altijd voorstellen, weet ook niet of het werkt. En je kunt het ook omdraaien, zou mooi zijn als ze jouw een boete geven voor overtreding tot 110KM/H terwijl je scooter niet harder als 80KM/H gaat (vanuitgaande dat het klopt wat de TS zegt).
 
Back
Top