gepakt

jaapio

Well-Known Member
een vriend van mij is vandaag met 95 buiten de bebouwde kom gepakt door een onopvallende politie auto.

hij reed met 95 erlangs en het is buiten de bebouwde kom.

maar zijn de regels tegenwoordig nou zo dat een scooter 60 mag lopen of 45? dat scheelt namelijk zon 170 euro in de boete.

wie kan mij hier meer over vertellen???
 
Advertisement - register to remove this

dan is dat voor hem huilen met 20 petten op!

dan kan die nog wel eventjes wachten met dat nieuwe cilindertje
 
Houd er iig wel rekening mee dat (een aantal :?) boetes per vandaag met 20% omhoog zijn gegaan.
 
Rollerbank is heel wat anders dan gewoon staande gehouden worden he!

Als ze een meting hebben verricht achter de scooter aan, en dus uit zijn gekomen op 95 km/u, dan gaat daar nog 3 km correctie van af, dan zit je op 92.

Een scooter mag nergens harder dan maximaal 45 dus dan zit je op een overschreiding van 47 km/u, maak je borst maar nat.
 
Sinds 1 april mogen de scooters 45 km/h binnen bebouwde kom en zowel buiten bebouwde kom.
Dacht dat boetes van scooters niet omhoog zijn gegaan, alleen zonder helm dragen en door rood licht weet ik wel.
 
waar haal je dat nou van dat dat een scooter 60 mag lopen?


nieuwe EU regels, alle scooters/schakels en alles met 49,99 cc mag voortaan afgeleverd worden op 60 km/h.

in omringende EU landen is dit al toegepast alleen in nederland nog niet
 
Dus... je bent nog steeds in Nederland. Al word een scooter afgeleverd dat ie 120 km/h kan, wil niet zeggen dat ie dat ook mag rijden.

Dat ze met 60 km/h worden afgeleverd wil niet zeggen dat de maximum snelheid omhoog gaat.
 
Nee, maar als hij uit de fabriek 60 kan, dan kunne ze je tog geen boete geven op de rollerbank? K bedoel, als je kunt bewijzen dat hij helemaal standaard is, dan kunne ze je tog nix maken?
 
Nee, maar als hij uit de fabriek 60 kan, dan kunne ze je tog geen boete geven op de rollerbank? K bedoel, als je kunt bewijzen dat hij helemaal standaard is, dan kunne ze je tog nix maken?

klopt.. hij rijdt ook te hard uit de fabriek.
maar de snelheid op de weg is nogsteeds maar 45 km/h oid :)
dus dat behoor je ook te rijden
 
Nee, maar als hij uit de fabriek 60 kan, dan kunne ze je tog geen boete geven op de rollerbank? K bedoel, als je kunt bewijzen dat hij helemaal standaard is, dan kunne ze je tog nix maken?

Politie gaat anders pas moeilijk doen boven de 55 km/u en scooters die uit de fabriek komen en begrenst worden voor Nederland halen echt GEEN 60 op de rollerbank... Mocht dat wel het geval zijn, geloof ik trouwens niks van als een scooter gewoon nog totaal begrenst is, dan heb je gewoon dikke pech, dan zul je hem nog verder moeten begrenzen!
 
Volgens mij is het nu toch zo dat de dealer ervoor moet zorgen dat de scooter niet harder als 50 ofzo gaat, omdat er veel problemen waren met het: 'ik heb 'm zo bij de dealer gekocht'. - gezeik?
 
nieuwe EU regels, alle scooters/schakels en alles met 49,99 cc mag voortaan afgeleverd worden op 60 km/h.

in omringende EU landen is dit al toegepast alleen in nederland nog niet

belgie ook gewoon 45 hoor.

btw in belgie vanaf 2010 ook een nummerplaatje voor bromfietsen klasse B (45km/u)
reden: we kunnen dan ook geflitst worden als we 30+ doen in zone 308P
 
Back
Top