Gepakt met achtervolging Politie Utrecht

Neem aan zonder draai knopje?
Post automatically merged:


Joey schaar leverd ze ook.
ja zonder afstel knopje
Post automatically merged:

Wacht ff,
35 max op de bank ?

Is het een snor ?
Niet dat mij iets uitmaakt.
brom maar deze begrenzer is afgesteld op een oude setup andere rollen sproeier uitlaat etc en ik heb dus die hele setup veranderd naar daily daardoor is die begrenzer nu zo slecht afgesteld
 
Je hebt dan wel erg veel geluk gehad zo..
Ze weten echter toch wel dat hij harder ging.. Maar je hebt gewoon geluk dat ze niet konden aantonen dat er een begrenzer op zat.
 
Ik geloof er geen reet van, als ze jou harder hebben zien rijden geloof mij maar dat ze alles uit elkaar trekken om die begrenzer te vinden hoor.

Als het wel zo is zou ik een 70cc toch maar onder een andere scooter doen en zorgen dat deze zo snel mogelijk weg is. Elke keer als jou kenteken nu door een agent word gescanned kun je er op rekenen dat je mee mag naar een controle, al is het maar voor papieren of een bullshit dingetje. Wat dat betreft zijn het varkens, ik heb wel eens "een dingetje" met justitie gehad en de opiumwet en na mn tijd te hebben uitgezeten en alles betaald te hebben word ik zo vaak aangehouden en weer een "routine" controle.....

Is maar een tip he ;)
 
De betreffende agent heeft daar geen zeggenschap over.
Je bent dus overgeleverd aan het RDW en deze nemen geen halve maatregelen wat dat betreft.
Ze kunnen alsnog beslissen dat je erg roekeloos gedrag vertoonde, waarop ze zomaar kunnen beslissen dat je rijbewijs wordt ingetrokken voor een bepaalde periode en je op herhaling moet wat je zelf dient te bekostigen!
voor een rijbewijs inname moeten ze je terplekke staandehouden dacht ik, en niet even later pas via de kenteken
 
voor een rijbewijs inname moeten ze je terplekke staandehouden dacht ik, en niet even later pas via de kenteken

Onzin! Auto's en Motoren waarvan het kenteken wordt genoteerd (om welke reden dan ook) kunnen later altijd nog bestraft of afgerekend worden qua gedrag op de openbare weg.
Dit is trouwens voor elk motorvoertuig van toepassing, dus ook voor onze (snor) scooters en brommers.
 
Het was vroeger zo dat bij bv een snelheidsovertreding van meer dan 50km te hard je rijbewijs ingevorderd werd als ze je staande hielden.

Als je geflitst werd, dan weer niet.

Spreek uit ervaring.

Kan je wel zeggen dat de boete niet mis was maar het al een aardige tijd geleden is.
 
Het was vroeger zo dat bij bv een snelheidsovertreding van meer dan 50km te hard je rijbewijs ingevorderd werd als ze je staande hielden.

Als je geflitst werd, dan weer niet.

Spreek uit ervaring.

Kan je wel zeggen dat de boete niet mis was maar het al een aardige tijd geleden is.

Dat was vroeger..
Ik heb dit ook meegemaakt, maar werd geschoten/gemeten via een zgn. lasergun.
Ik reed gelukkig niet voluit dus kreeg ik alleen een boete voor een snelheidsovertreding buiten de bebouwde kom.
Iets van 28 km/u te snel.. Boete was inderdaad hoog, bijna € 300,00.

Tegenwoordig is het bij de scooters en bromfietsen pas raak als men 30 km/u, te snel/hard rijdt.
Op zich is dit alleen al voldoende om het rijbewijs in te vorderen voor een periode van minimaal 3 maanden.

Voorbeeld nieuwe regels: https://www.vraaghetdepolitie.nl/ve...jn-brom-snorfiets-krijg-ik-een-bekeuring.html
 
Last edited:
Dat was vroeger..
Ik heb dit ook meegemaakt, maar werd geschoten/gemeten via een zgn. lasergun.
Ik reed gelukkig niet voluit dus kreeg ik alleen een boete voor een snelheidsovertreding buiten de bebouwde kom.
Iets van 28 km/u te snel.. Boete was inderdaad hoog, bijna € 300,00.

Tegenwoordig is het bij de scooters en bromfietsen pas raak als men 30 km/u, te snel/hard rijdt.
Op zich is dit alleen al voldoende om het rijbewijs in te vorderen voor een periode van minimaal 3 maanden.

Voorbeeld nieuwe regels: https://www.vraaghetdepolitie.nl/ve...jn-brom-snorfiets-krijg-ik-een-bekeuring.html

Denk dat het ook wel 2 decennia terug is en met de auto btw.
Had ook een aardig tijdje voor niks gewerkt....
 
Denk dat het ook wel 2 decennia terug is en met de auto btw.
Had ook een aardig tijdje voor niks gewerkt....

Volgens mijn vrouw heeft dit (mijn) akkefietje plaatsgevonden in het jaar 2007/2008.., 14/13 jaar geleden dus..
Is en was trouwens de enige keer op een (50cc) 2 takt scooter dat ik een prent kreeg voor de snelheid.
Met de auto echter altijd lichtelijke overtredingen van enkele km/u wat zo'n 10, 11 of 12 euro was o.i.d.

Het gekke was dat zowel ik als mijn vrouw altijd werden geflitst bij een afrit vanaf de snelweg.
Binnen een aantal meter moet je dus precies 50 rijden om een boete te kunnen ontlopen.
Totaal belachelijk en overbodig om juist op dat punt een flitscamera te plaatsen.

Vanaf de snelweg (100) de afrit op en dan naar 80 km/u..
Uiteraard wordt het uiteindelijk 50 km/u omdat er een kruising volgt met verkeerslichten.
Maar dat kreng staat 300 meter verwijdert, en verdekt opgesteld voor de kruising met alle toeters en bellen.
Beetje automobilisten pesten komt dan wel als éérste naar boven in de hersenpan..

Maar goed, we worden sowieso al gepest door al die maatregelen waar we dagelijks tegen op lopen!
 
Volgens mijn vrouw heeft dit (mijn) akkefietje plaatsgevonden in het jaar 2007/2008.., 14/13 jaar geleden dus..
Is en was trouwens de enige keer op een (50cc) 2 takt scooter dat ik een prent kreeg voor de snelheid.
Met de auto echter altijd lichtelijke overtredingen van enkele km/u wat zo'n 10, 11 of 12 euro was o.i.d.

Het gekke was dat zowel ik als mijn vrouw altijd werden geflitst bij een afrit vanaf de snelweg.
Binnen een aantal meter moet je dus precies 50 rijden om een boete te kunnen ontlopen.
Totaal belachelijk en overbodig om juist op dat punt een flitscamera te plaatsen.

Vanaf de snelweg (100) de afrit op en dan naar 80 km/u..
Uiteraard wordt het uiteindelijk 50 km/u omdat er een kruising volgt met verkeerslichten.
Maar dat kreng staat 300 meter verwijdert, en verdekt opgesteld voor de kruising met alle toeters en bellen.
Beetje automobilisten pesten komt dan wel als éérste naar boven in de hersenpan..

Maar goed, we worden sowieso al gepest door al die maatregelen waar we dagelijks tegen op lopen!

Ja, dat is gewoon pesten.
Ik meen te herinneren dat je om en nabij de 100 meter hebt om de snelheid te verminderen/aanpassen.
Dus 300 meter is pesten in mijn ogen.
 
Back
Top