Hoe hoog is de boete als je gepakt word met een toerenbegrenzer?

Status
Not open for further replies.

Kevin

Well-Known Member
ik heb pas geleden een toerenbegrenzer gekocht,deze komt er (waarschijnlijk) binnekort op,ik had 1,4 kw,wil hem aflaten stellen om 0,6 0,7 met alleen een Nardo.

Nou vroeg ik me af,stel dat ik gepakt word,hoe hoog dan de boete?:rolleyes:
 
Advertisement - register to remove this

Let wel: Een begrenzer valt onder het frauderen van de wet.

En daar kan je een hoop meer gezeik mee krijgen.
 
idd, ze mogen hem dan nml gewoon in beslag nemen en ze slopen je scoot behoorlijk om erachter te komen waar ding zit...
denk dat je best wel ff cker moet weten dat ie 0,6/0,7 doet, dit komt nog wel enigzins geloofwaardig over, maar komt ie eronder, of komen ze erachter, ben je best het haasje...
 
bedoel je niet hoe hoog je boete word als je 0,6 op rollerbank hebt en zonder dat ze erachter komen dat ie begrenst is ? als je dit bedoelt word je boete 28 euro bij 0,7 anders 150 euro
 
Bij 0,7 kw krijg je nog geen boete tis pas vanaf 0,8 kw
was veranderd net nadat ik gepakt was met me puch:p 1,5 kw pfff 86€
 
als ze een begrenzer vermoeden... en dat zullen ze cker doen als ze jouw nardo zien zitten en je hebt 0,7kw. geven ze je eerst de mogelijkheid om em eraf te halen... blijf je ontkennen nemen ze em mee naar het bureau voor technisch onderzoek... krijg je daar een dikke rekening van... hoeveel weet ik zo niet. ze wilden me scoot al een keer bijna in het busje zetten bij mij... toen heb ik em er snel maar ff afgehaald... en daar ging ie weer over de 2kw:( als ik m'n begrenzer goed had afgesteld had ik zo'n 1,2/1,4 op de bank... scheeld veel geld en is iig geen officier van justitie
 
maar als een begrenzer strafbaar is waarom is een scooter dan wel begrensd als je em uit de winkel haalt als je een vervangende uitlaat nodig heb en dan een techni gas haalt en em laat begrensen via toeren dan ben je toch niet fout bezig ?
 
Das n begrenzer die je niet stiekem utizet als meneer agent niet kijkt ;)
Jij mag best een dikkere varioring in je vario leggen om m netjes 45 te laten tuffen hor...
 
re:

volgens mij bedoelt hij dat een toerenbegrenzer ook een begrenzing is en zolang jij hem niet uit zet, het in feite gewoon een officiele begrenzing is

dus als jij een scooter koopt die 80 gaat en je wil nie zo hard rijden (dom dom dom) een toerenbegrenzer gewoon zou moeten mogen omdat je scooter dan niet harder gaat dan max snelheid.

natuurlijk is er niemand die dat ding aan houdt maar het zou in feite moete moge

heb momenteel een vette auto maar kga zelf ook weer een SR kopen, die laat ik 65 rijden en dan toerenbegrenzertje erin met die snelheid hoeft hij niet zoveel toeren weg te laten dus dat merken ze niet denk ik
 
toeren begrenzer merken ze al snel,

vb: als je scooter bij volgas met 1 persoon erop 11000 toeren maakt,
en je laat je scooter begrenzen op bv 9500 toeren zal hij minder hard lopen, maar wel makkelijker dat toerental halen.

als ze je dan op de rollerbank zetten, en ze vermoeden dat je scooter opgevoerd is en je een toeren begrenzer hebt, gaan ze gewoon even staan, de scooter zal dan wel of niet meer toeren gaan maken(omdat hij minder weerstand heeft, dus als ze begrenzer aanstaat maakt hij niet meer toeren als de weerstand meer word.

en als ze dat dus merken.. zullen ze gaan zoeken.

Ik zelf gebruik iets anders als begrenzer, iets wat minder makkelijk op te merken is en niet je toeren begrensd maar de hoeveelheid gas.

als ik volgas rijd gaat mijn aerox ong. 105 kmpu,

nu heb ik een klein gaatje aan de voorkant van mijn gashendel geboord, en als ik dan aangehouden word doe ik daar een klein pinnetje in zodat het gas maar voor 1/2 tot3/4 open gaat.. de scooter rijdt dan zon 65 kmpu digitaal. hij zal dan nog wel te veel vermogen geven, maar zeker niet over de 2 kw.. en je merkt er bijna niets van als je gas geeft.
 
marvinaerox said:
toeren begrenzer merken ze al snel,

vb: als je scooter bij volgas met 1 persoon erop 11000 toeren maakt,
en je laat je scooter begrenzen op bv 9500 toeren zal hij minder hard lopen, maar wel makkelijker dat toerental halen.

als ze je dan op de rollerbank zetten, en ze vermoeden dat je scooter opgevoerd is en je een toeren begrenzer hebt, gaan ze gewoon even staan, de scooter zal dan wel of niet meer toeren gaan maken(omdat hij minder weerstand heeft, dus als ze begrenzer aanstaat maakt hij niet meer toeren als de weerstand meer word.

en als ze dat dus merken.. zullen ze gaan zoeken.

Ik zelf gebruik iets anders als begrenzer, iets wat minder makkelijk op te merken is en niet je toeren begrensd maar de hoeveelheid gas.

als ik volgas rijd gaat mijn aerox ong. 105 kmpu,

nu heb ik een klein gaatje aan de voorkant van mijn gashendel geboord, en als ik dan aangehouden word doe ik daar een klein pinnetje in zodat het gas maar voor 1/2 tot3/4 open gaat.. de scooter rijdt dan zon 65 kmpu digitaal. hij zal dan nog wel te veel vermogen geven, maar zeker niet over de 2 kw.. en je merkt er bijna niets van als je gas geeft.

Zou je eens een foto kunnen nemen van hoe je dat gedaan hebt ? :p
 
moet wel stevig zijn dan die juuten trekken zo hard mogelijk aan het gas. Vorige keer was me hele handvat omgedraait.
 
marvinaerox said:
toeren begrenzer merken ze al snel,

vb: als je scooter bij volgas met 1 persoon erop 11000 toeren maakt,
en je laat je scooter begrenzen op bv 9500 toeren zal hij minder hard lopen, maar wel makkelijker dat toerental halen.

als ze je dan op de rollerbank zetten, en ze vermoeden dat je scooter opgevoerd is en je een toeren begrenzer hebt, gaan ze gewoon even staan, de scooter zal dan wel of niet meer toeren gaan maken(omdat hij minder weerstand heeft, dus als ze begrenzer aanstaat maakt hij niet meer toeren als de weerstand meer word.

en als ze dat dus merken.. zullen ze gaan zoeken.

Ik zelf gebruik iets anders als begrenzer, iets wat minder makkelijk op te merken is en niet je toeren begrensd maar de hoeveelheid gas.

als ik volgas rijd gaat mijn aerox ong. 105 kmpu,

nu heb ik een klein gaatje aan de voorkant van mijn gashendel geboord, en als ik dan aangehouden word doe ik daar een klein pinnetje in zodat het gas maar voor 1/2 tot3/4 open gaat.. de scooter rijdt dan zon 65 kmpu digitaal. hij zal dan nog wel te veel vermogen geven, maar zeker niet over de 2 kw.. en je merkt er bijna niets van als je gas geeft.

Doe jij dr dan ff een pinnetje in als oom agent staat te kijken +ralf+
 
half jaar gelede ben ik nog aangehouden en ze hebben de begrenzer gevonden maar heb er niks over gehoort.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top