Gepakt met achtervolging Politie Utrecht

Lorenzo P

Active Member
Op donderdag 25 november reed ik niets vermoedend naar mijn werk met 80 kmpu op de teller op mijn zip 2000 2t brom 70cc tot dat ik een stopteken kreeg.

Natuurlijk koos ik voor een domme keuze want ik vluchte weg Politie auto achtermij aan, eerste feit negeren stopteken. Dan 2x door rood gereden met de politie achter mij aan, 2de feit rood verkeerslicht. Al met al liep de snelheid op met 28 kmpu over de constructie snelheid.

Na een achtervolging van 10 minuten hebben ze de achtervolging afgebroken, en hebben zei mij op mijn kenteken gepakt en ben ik op mijn werk op gepakt scooter gewokt scooter mee naar technisch onderzoek.

De boete van de snelheid en het verkeerslicht zijn al reeds betaald, alleen die boete van het stopteken loopt via de officier nog steeds. Alleen hoe lang duurt dat ongeveer?

Nu is mijn vraag hoe lang duurt zo'n technisch onderzoek ik heb al 4x gebeld naar het landelijke telefoonnummer van de politie maar die zeggen telkens ja de agent belt je wel terug maar die belt nooit terug.

Ik heb mijn lesje geleerd en wil de zip gewoon terug zodat ik hem kan terugvoeren en van de wok kan halen om nog maar 54 kmpu gps te rijden om dat ik ook geen zin hier meer in heb.

Wat kan ik nu doen om hem weer het snelste terug te krijgen van het technische onderzoek.

Al met al lopende bekeuringen in de 800 euro's maar daar heb ik vrede mee want ik ben gewoon fout geweest...

Alsjeblieft bespaar mij de reacties met wat ben jij dom of naja eigenschuld dikke bult want de boodschap is al overgekomen dankuwel
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Gewoon afwachten is het beste wat je kunt doen...
Het technische onderzoek behelst alles wat dat betreft en niet alleen de opvoerdelen!
Het gehele voertuig gaat compleet door de molen om het zo maar even te zeggen...
(m.a.w. scooter wordt minuscuul onder het vergrootglas gehouden)

Je hebt in ieder geval al een duur lesje gehad, wat waarschijnlijk nog iets duurder gaat worden/uitvallen helaas.
 
Gewoon afwachten is het beste wat je kunt doen...
Het technische onderzoek behelst alles wat dat betreft en niet alleen de opvoerdelen!
Het gehele voertuig gaat compleet door de molen om het zo maar even te zeggen...
(m.a.w. scooter wordt minuscuul onder het vergrootglas gehouden)

Je hebt in ieder geval al een duur lesje gehad, wat waarschijnlijk nog iets duurder gaat worden/uitvallen helaas.
Hoezo wordt die duurder dan ik had de agent gevraagd of technisch onderzoek geld kost waarop die antwoorde van niet.
 
niets vermoedend naar mijn werk met 80 kmpu op de teller op mijn zip 2000 2t brom 70cc


Neem aan dat je toch wel weet hoe hardje rijd? I.i.g als je 80km/u gaat is dan toch wel een aardig stuk sneller dan 45km/u Dan zou je dat toch door moeten hebben.?
 
Hoezo wordt die duurder dan ik had de agent gevraagd of technisch onderzoek geld kost waarop die antwoorde van niet.

De betreffende agent heeft daar geen zeggenschap over.
Je bent dus overgeleverd aan het RDW en deze nemen geen halve maatregelen wat dat betreft.
Ze kunnen alsnog beslissen dat je erg roekeloos gedrag vertoonde, waarop ze zomaar kunnen beslissen dat je rijbewijs wordt ingetrokken voor een bepaalde periode en je op herhaling moet wat je zelf dient te bekostigen!
 
niets vermoedend naar mijn werk met 80 kmpu op de teller op mijn zip 2000 2t brom 70cc


Neem aan dat je toch wel weet hoe hardje rijd? I.i.g als je 80km/u gaat is dan toch wel een aardig stuk sneller dan 45km/u Dan zou je dat toch door moeten hebben.?
ik had het ook door alleen ik rij al 3 jaar opgevoerd dus ik lette er totaal niet meer op.
Post automatically merged:

De betreffende agent heeft daar geen zeggenschap over.
Je bent dus overgeleverd aan het RDW en deze nemen geen halve maatregelen wat dat betreft.
Ze kunnen alsnog beslissen dat je erg roekeloos gedrag vertoonde, waarop ze zomak kunnen beslissen dat je rijbewijs wordt ingetrokken en je op herhaling moet wat je zelf dient te bekostigen!
Die agent zei dat ik mijn rijbewijs mocht houden en dat ik geen EMG cursus kreeg dan heeft die dat voor saus gezegd als hij daar geen zeggenschap over heeft iemand blij maken met een dooie mus.
 
Als je wegrijd zorg dan dat je kenteken of weggeklapt of eraf is. Vind het knap dat ze het 10min hebben vol gehouden en dat jij niet dacht misschien toch maar ff stoppen? 100% dat de officier het je zwaar gaat aanrekenen dat je niet bent gestopt, dan krijg je het standaard preekje over hoe gevaarlijk je "dollemansritje" wel niet was en blablabla want reken maar op dat je EMG te pakken hebt hoor. En die zijn prijzig weet ik "toevallig"
 
Als je wegrijd zorg dan dat je kenteken of weggeklapt of eraf is. Vind het knap dat ze het 10min hebben vol gehouden en dat jij niet dacht misschien toch maar ff stoppen? 100% dat de officier het je zwaar gaat aanrekenen dat je niet bent gestopt, dan krijg je het standaard preekje over hoe gevaarlijk je "dollemansritje" wel niet was en blablabla want reken maar op dat je EMG te pakken hebt hoor. En die zijn prijzig weet ik "toevallig"
preek kreeg ik indd maar emg is wel raar als die agent zegt van niet
 
Het zit zo; de agent brengt verslag uit naar de RDW.
RDW zegt een wok aan en schakelt bij extreem gedrag ook het CBR in.

Het CBR kan dan nog steeds beslissen of er een EMG van toepassing is!

lekker dan ik kan die cursus niet eens betalen meer die boetes nog maar net aan oh hij trouwens ik geef je geen artikel 5 maar artikel 5 is toch die emg cursus?
 
Geen idee, maar zolang je geen bericht van het CBR ontvangt zal het wel meevallen/loslopen.
De cursus is pas een verplichting als je een brief van het CBR gekregen hebt om mee te doen met de betreffende cursus.

Nogmaals: Oom agent heeft wat dat betreft echt helemaal niks in te brengen!!
De RDW en CBS zijn onafhankelijke onderdelen van het rijksorgaan en staan op eenzame hoogte v.w.b. de wetgeving.
Uitzonderingen zijn schaars wat dat betreft!

Meer is er helaas niet van te maken!
 
Geen idee, maar zolang je geen bericht van het CBR ontvangt zal het wel meevallen/loslopen.
De cursus is pas een verplichting als je een brief van het CBR gekregen hebt om mee te doen met de betreffende cursus.

Nogmaals: Oom agent heeft wat dat betreft echt helemaal niks in te brengen!!
De RDW en CBS zijn onafhankelijke onderdelen van het rijksorgaan en staan op eenzame hoogte v.w.b. de wetgeving.
Uitzonderingen zijn schaars wat dat betreft!

Meer is er helaas niet van te maken!
naja in iedergeval wel bedankt voor je toelichting
 
Er is nog iets wat wellicht wat kan uitmaken, en dat is de recidive in deze.
Is /zijn deze overtredingen de aller éérste keer, kan het best nog wel goed uitpakken...
Je weet wel December en zo... Vrede op aarde alle mensen flex :p...
Maar als je al te boek staat (klinkt vreselijk) voor extreem gedrag in het verkeer, zal het doek onherroepelijk vallen voor je ben ik bang. Dus ja, succes en duimen maar!
 
Er is nog iets wat wellicht wat kan uitmaken, en dat is de recidive in deze.
Is /zijn deze overtredingen de aller éérste keer, kan het best nog wel goed uitpakken...
Je weet wel December en zo... Vrede op aarde alle mensen flex :p...
Maar als je al te boek staat (klinkt vreselijk) voor extreem gedrag in het verkeer, zal het doek onherroepelijk vallen voor je ben ik bang. Dus ja, succes en duimen maar!
nee eerste keer nu
 
Ja of een eerste keer of kort in het verleden gebeurt. Mocht je bv 15 jaar geleden een keer wat geflikt hebben hoeft het niet perse problemen op te leveren.

Beste is eigenlijk altijd netjes te stoppen.
Scheelt aardig in de knaken. Je bent toch wel fout als je op een zwaar opgevoerd ding rijdt.
 
Update scooter is vrij gegeven aanstaande zondag ga ik hem ophalen

Rapport ondeugdelijke uitlaat bevestiging, buddy aan zadel bevestiging, en teveel verlichting.

en 35 op de roller ze konden de begrenzing niet vinden.
 
Update scooter is vrij gegeven aanstaande zondag ga ik hem ophalen

Rapport ondeugdelijke uitlaat bevestiging, buddy aan zadel bevestiging, en teveel verlichting.

en 35 op de roller ze konden de begrenzing niet vinden.
Haha klasse, wel echt doodzonde van die boetes… hoop dat je die EMG dan niet gekregen hebt?
 
Update scooter is vrij gegeven aanstaande zondag ga ik hem ophalen

Rapport ondeugdelijke uitlaat bevestiging, buddy aan zadel bevestiging, en teveel verlichting.

en 35 op de roller ze konden de begrenzing niet vinden.
Wacht ff,
35 max op de bank ?

Is het een snor ?
Niet dat mij iets uitmaakt.
 
Back
Top