Dan is het misschien te beredeneren wat er mis is gegaan en de scooter niet meer wilt vonken.Metalen bakje
Jouw scooter heeft een elektronisch gestuurde carburateur dus geen CDI maar een ECU.
Maak eens een foto van dit
Dan is het misschien te beredeneren wat er mis is gegaan en de scooter niet meer wilt vonken.
Want eerst dacht ik dat je de lader bij het startrelais had aangesloten en daardoor het gezoem want dan zou de laadstrooom ook via de startmotor lopen, maar je zegt er zaten maar 2 draden op.
Ik begrijp trouwens niet waarom je niet bij de accu geladen hebt maar ergens anders, mij ontgaat de logica...?????
Of het membraam van de sls lekt , testen kun je dit door : benzine slang op je carb te laten zitten , ( de kraan werkt , heb je met zuigen geprobeerd)
, dan de slang die aan het spruitstuk zit , eraf halen , en daar aan zuigen , en dan dichthouden met je tong . Dan moet het vacuum blijven bestaan , voel je aan je tong . Loopt deze weg is waarschijnlijk het membraam van de sls lek . Blijft deze bestaan is zoals Sparky aangaf , het vacuum onvoldoende .
Dit kun je gewoon doen door het slangetje op het t-stuk dat naar dat zwarte kastje gaat even lost te halen bij het zwarte kastje en dan af te doppen door in het slangetje een boutje in te draaien of simpelweg dubbel te vouwen terwijl je de startknop drukt.punt 5 (membraan): Ga ik straks even testen
Bedankt voor je reactie, het membraan houd vacuum in het zwarte kastje. ik zie nergens scheuren ofzo in de slangetjes ik zou dan een compressie test moeten doen om 100% zeker te zijn van de slangetjes en ook om te kijken of de motor genoeg compressie geeft. nu heb ik dus de carburateur eraf gehaald anders kon ik niet bij de benzineslang. toen vielen mij dus 2 dingen op de gaskabel zit vrij los (ook als ik gas geef bij het stuur beweegt de kabel amper en gaat hij ook niet terug. kort gezegd als ik gas geef blijft de gas open staan tenzij ik hem met mijn vinger terug duw. ook zit de stationairschroef nergens tegenaan. er zit zeker 1 centimeter tussen de schroef en het metalen armpje. lijkt mij dat dit niet kan kloppen. ik kan morgen wel een foto maken eventueel. ook zag ik dat het rubberen membraan waar de gasnaald aanzit gescheurd is en vrij verduurd is komt ook helemaal langs de zijkant naar buiten. ik weet niet of dit effect kan hebben op mijn probleem maar het lijkt me wel belangrijkDit kun je gewoon doen door het slangetje op het t-stuk dat naar dat zwarte kastje gaat even lost te halen bij het zwarte kastje en dan af te doppen door in het slangetje een boutje in te draaien of simpelweg dubbel te vouwen terwijl je de startknop drukt.
Een derde hand is daarbij handig.
hallo, dank voor je reactie ik ben er de afgelopen weken nog verschillende keren mee bezig geweest de reden dat de halve maan niet terugging was vanwege wat vuil in de kabel ik heb het membraan rondom de gasnaald vervangen dus dat zou ook opgelost moeten zijn. ik heb dus een vacuum meter aangesloten op het bougie gat met kicken (5-10 Keer) gaf hij een compressie van max 2,5 Bar met de elektrische start was dit ongeveer 5 Bar. leek mij niet goed dus heb de cilinderkop eraf gehaald en kleppen geslepen en de ringen rond de zuiger vervangen alles goed schoongemaakt verse olie erop enz. nu geeft hij bij 3-5X kicken Max 6,5 bar en met elektrische start rond de 12 Bar. alles weer in elkaar gezet en nu komt er een heel klein beetje benzine uit het slangetje maar ook echt pas bij 7-8 bar compressie nooit genoeg om te kunnen starten denk ik. (bougie blijft ook droog) ik denk dat de nu hogere compressie compenseert voor een ander onderliggend probleem (een lek misschien) tevens als ik kick voel ik redelijk vacuum aan het spruitstuk voorderest die gaatjes in de slang dat is nog wel dicht er zitten bij mij 2 lagen over de slang heen en door de bovenste is hij open. nu is mijn vraag of er een manier is om te testen / checken waar je lek vandaan komt? ik heb verschillende dingen gezien met start spray spuiten enzo maar dat vereist allemaal een lopende motor die ik dus niet heb. ik zal foto's van de compressiemeter bijvoegen. ik hoor graag of jullie misschien tips voor mij hebbenAls je het gas open draait moet die halve maan bij je carburateur verdraaien die wederom middels een asje de luchtklep bedient.
Deze moet ook weer vanzelf sluiten als je het gas weer los laat want als je goed kijkt zit er achter die halve maan, waar de gaskabel overheen loopt, een veer die daarvoor moet zorgen.
Aan het membraan in de carburateur mag geen enkele beschadiging zijn noch een lek anders werkt de carburateur helemaal niet.
Voor wat betreft het vacuum, ik heb de foto nog eens bekeken maar ik meen 2 gaatjes te zien op het zilveren/grijze slangetje dat naar je spruitstuk loopt.
Die twee gaatjes zitten precies binnen de rode cirkel met de 3 erbij.