Ben er inmiddels achter dat het een Duister betreft uit Taiwan van de fabrikant CPI....
En alhoewel de bedrading kan afwijken qua kleurcode, is en blijf het een Minarelli kloon waarbij normaliter vaste kleuren worden gehanteerd.
Maar goed, zoals je zelf al aangaf is dat bij de Chinese varianten nogal een uitdaging gebleken
....
Ik heb inmiddels wel het e.e.a. kunnen achterhalen, en ga dit even uitwerken via een schema..., deze volgt nog.
V.w.b. het contactslot bij de ts zie ik maar 4 draden...
Groen is het signaaldraad
Zwart is de massa
Rood/wit is 12 V vanaf de accu
Zwart/wit is de geschakelde plus.
De wisselspanning CDI is als volgt:
Zwart is de massa
Blauw/wit is van de stator signaal/pick-up spoel
Zwart/wit gaat naar de plus van de bobine
Wit/groen is dan het signaaldraad
Zwart/rood is van de stator laadspoel voor de CDI
Inmiddels is er nog een draad bijgekomen zie ik.., als dit een egale grijze draad is, is deze niet alleen voor de oliesensor, maar ook voor de brandstofsensor/zender. Deze sensoren zijn allen geschakeld via de geschakelde plus van het contactslot, dus via de 12 V accu.