Geen vacuum aerox

DanieLL.05

Member
Hallo,

Ik heb laatst mijn carb eraf gehaalt om een maatje te helpen. Nu zette ik hem terug op die van mij en begon die niet harder dan 20 te lopen. Maar nu doet hij helemaal niks meer. Hij heeft wel compressie maar totaal geen vacuum. Als ik mijn vinger over mn bougie gat leg voel ik niks, zelfde verhaal bij mn carb. Ik snap dr niks meer van.
Het enigste wat ik kan bedenken is mn membraan, een van de platen heeft 0.15mm speling. Maar heb ergens gelezen dat dit niet het probleem moet zijn.

HELP!
 
Advertisement - register to remove this

Lekker bezig.
Dat eerste membraan was wel echt overleden zeg. Zoo he.
Met 0.25 speling bedoel je gewoon licht langs de plaatjes?
Idd weg mieteren dan.
Verder complimenten voor de video's.
Zelfs nog een uitleg erbij.:yum:
Doet me veel denken aan zon kerel van een scooterzaak op instagram. Alleen sleutelen die voornamelijk aan Vespas.:oops:
 
Lekker bezig.
Dat eerste membraan was wel echt overleden zeg. Zoo he.
Met 0.25 speling bedoel je gewoon licht langs de plaatjes?
Idd weg mieteren dan.
Verder complimenten voor de video's.
Zelfs nog een uitleg erbij.:yum:
Doet me veel denken aan zon kerel van een scooterzaak op instagram. Alleen sleutelen die voornamelijk aan Vespas.:oops:
Bedankt voor de complimenten, ja 0.25mm speling ff gecheckt met een voelermaat
 
Ff een kleine tip, als je membraanplaten dus niet goed afsluiten dan zal je scooter alleen maar moeilijker gaan starten. Als je het membraan eruit pakt en in bv een fel licht kijkt of met een zaklampje via onder naar binnen schijnt moet gewoon helemaal afsluiten 0,0 licht erdoor. Of eventueel wat benzine erin gieten en mogen ook geen druppels door komen dan. Anders sta je straks ergens te vloeken als ie weer niet wil starten.
 
Ff een kleine tip, als je membraanplaten dus niet goed afsluiten dan zal je scooter alleen maar moeilijker gaan starten. Als je het membraan eruit pakt en in bv een fel licht kijkt of met een zaklampje via onder naar binnen schijnt moet gewoon helemaal afsluiten 0,0 licht erdoor. Of eventueel wat benzine erin gieten en mogen ook geen druppels door komen dan. Anders sta je straks ergens te vloeken als ie weer niet wil starten.
zijn nu vervangen door nieuwe set ;)
ik ga dit bij m'n oude Evinrude Buitenboordmotor eens bekijken: 40 jaar oud, met metalen membraanplaatjes.. niet meer verkrijgbaar (ja, óók roestige op Ebay) dus als (en dat verwacht ik wel, aangezien hij ook benzine terugspuugt en stationair nogal rauw (op 1 cilinder?) loopt) ze open staan, mag ik ze zelf van carbon plaat gaan maken..
 
zijn nu vervangen door nieuwe set ;)
ik ga dit bij m'n oude Evinrude Buitenboordmotor eens bekijken: 40 jaar oud, met metalen membraanplaatjes.. niet meer verkrijgbaar (ja, óók roestige op Ebay) dus als (en dat verwacht ik wel, aangezien hij ook benzine terugspuugt en stationair nogal rauw (op 1 cilinder?) loopt) ze open staan, mag ik ze zelf van carbon plaat gaan maken..
De plaatjes zelf van metaal? Of vaak zit er zo'n gebogen bescherm gevalletje tegen het te ver open gaan voor het plaatje zelf. Zo'n carbon vel om ze zelf te knippen kun je bij iedere scooterzaak wel kopen.
 
Back
Top