spruitstuk geen vacuum meer?

Status
Not open for further replies.

Yme-o

Well-Known Member
Beste mensen, alweer een probleem dat zich voordoet.
Ik was laatst naar school op de scooter en wou weer terug naar huis maar toen kreeg ik me sf met serieus een half uur kicken pas aan.....
Naar huis gereden, vrijwel geen problemen, behalve dat als ik volgas reed en ik liet gas los dat ie het gas weer oppakte.
maargoed, daar zou ik nog wel even naar kijken.

Nou werd het steeds erger, op een gegeven moment kreeg ik hem helemaal niet meer aan. dus ik alles nalopen; carburateur schoongemaakt, membraam nagekeken, en nog steeeds geen enkel resultaat. Daarna alles weer losgetrokken en schoongemaakt en nieuwe pakkingen ertussen gedaan (carter-membraam en membraam spruitstuk). Hielp ook niks. ik dus kijken of als ik aan het vacuumslangetje zoog er wel benzine uit de benzine slang kwam, en dat was het geval. Toen ging ik kicken kwam er helemaal niks uit de slang. Ik dacht nouja misschien moet je daar wel vaker voor kicken. Dus ik benzine slang van SF van vriend van mij eraf gehaald en 1x gekickt en benzine spoot eruit... Heb trouwens ook deo test gedaan en kwam niks uit... Wat kan er nou het probleem van zijn? Spruitstuk, membraam (zag er weliswaar nog goed uit maartoch) of zal de zuiger niet meer goed zuigen?(die is niet vastgelopen ofzo hoor, doet het nog prima.)

Setup: 50cc airsal snel
P1 krukas, en vario
Hebo koppeling
12mm carbu
std spruitstuk
gianelli extra chroom (BInnenkort yasuni :#)

Als ik iets vergeten ben in me verhaal hoor ik het graag. En sorry voor de lange tekst! :D

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Als er vuil in je benzine tank komt kan dat ook in je benzine kraan komen en dan kan hij idd verstopt raken,

Dus je tank er leeg maken schoonmaken (Wel met BENZINE en niet met water!),
benzinekraan ook helemaal schoon maken.
 
Haha ja natuurlijk niet met water haha , heb ondertussen genoeg ervaring om niet zulke dingen te doen, Maar dan nog steeds rest mij 1 vraag...... Hoe kan het dat als ik dan zuig aan de vacuum dat er wel benzine komt en als ik kick niet.....
 
als je zuigt en het stroomt is de kraan niet kapot , wel zou ik wat langer zuigen om te testen of de kraan ook BLIJFT lopen..

het lijkt mij dat je eerder ergens valse lucht hebt..

en mischien een net wat kleine sproeier..

verder , hoe kom je erbij dat een airsal snel is ? :X

cilinder kun je er natuurlijk even afhalen en laten opmeten..
 
Hij loopt weer steeds beter, hij zuigt nog steeds niet genoeg benzine aan, maar het word al beter. Maar hij start alleen als ik benzine slang van carbu eraf haal en dan 3x kicken en dan benzine slang er weer op en dan slaat ie direct aan...... en dan blijft ie soms lopen en soms moet ik het herhalen. Hij blijft ook hangen in het gas, zogauw ik dus gas loslaat dan pakt ie weer op. En als ik hem aan heb dan loopt ie gewoon stationair en zogauw ik gas geef gaat ie heel hard lopen. Heel apart. heb al gecontroleerd op valse lucht, nieuwe pakkkingen enalles, deo. maar nog niks kunnen ontdekken, vet appart.....
 
maar verklaart dat het aanzuigprobleem; die sproeier? dat ie gewoon maar de helft van de benzine door de kraan aanzuigt tov andere SF's? en het eerst wel goed was?
 
keerring bij ontsteking 2weken geleden nog gecheckt, zag er nog prima uit!.
En vario heb ik vorige week keerring nog van bekeken..... Maar het was ook zomaar opeens dat ie minder benzine aanzoog..... ik reed naar school (25km) en toen ik smiddags naar huis wou, wou die niet starten, en toen merkte ik dus dat er vrij weinig benzine werd aangezogen...
 
koppakking 2 maand geleden vervangen. maar bestaat natuurlijk altijd een kans dat ie er niet goed meer op zit.!
Carbu is schoon, maar buiten dat, ik heb benzine slang van carbu afgehad tijdens kicken en vergeleken met andere SF's. en mijn benzine toevoer was aanzienlijk minder.....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top