Vacuumkraan Peug Vivacity krijgt geen vacuum meer.

Krentenbol

Prutsert
Ik heb dus het volgende probleem: mijn vacuumkraan krijgt geen vacuum meer. Dit weet ik omdat ik gekickt heb terwijl het benzineslangetje van de carb af is en er geen benzine uit komt. Als ik de vacuumslang van het spruitstuk af haal en er met mijn mond vacuum op zet, komt er wel benzine uit de benzineslang. Iemand een idee waar dit vandaan kan komen?
 
Advertisement - register to remove this

Als hij bij handmatig aanzuigen nog wel benzine geeft, is het kraantje dus in orde, maar gebeurd het aanzuigen door de scooter niet goed. Dan trek je waarschijnlijk valse lucht langs je spruitstuk, of zit daar een scheur in, of heb je niet genoeg compressie meer.

Sinds wanneer heb je dit probleem? Heeft het eerder wel gewerkt?
 
Als hij bij handmatig aanzuigen nog wel benzine geeft, is het kraantje dus in orde, maar gebeurd het aanzuigen door de scooter niet goed. Dan trek je waarschijnlijk valse lucht langs je spruitstuk, of zit daar een scheur in, of heb je niet genoeg compressie meer.

Sinds wanneer heb je dit probleem? Heeft het eerder wel gewerkt?
Ik heb het probleem sinds een paar dagen. Niets bijzonders gedaan daarvoor. Mijn spruitstuk zag er oké uit, maar zal later nog eens kijken.

De rit voor hij stilviel (voor mijn huis gelukkig) deed hij ook nog andere vage dingen. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft, maar goed. De laatste paar kilometer als ik het gas losliet, bleef de scooter nog even doorrijden alsof ik het gas nog open had staan voor anderhalve seconde. De eerste keer dat dit gebeurde schrok ik (logisch) en daarna ontdekte ik dat het voorkwam als ik een paar seconden of langer het gas op een bepaalde (willekeurige) stand open hield.

@ Vinnie: membraanklepje? Je bedoelt dat ding onder het spruitstuk? Die zag er goed uit, maar ik zal hem eens verwisselen met een andere.
 
Maar als hij nog doorgaat met 'gas geven' als ik het gas los heb, moet hij toch ergens valse lucht vandaan zuigen NA de carburateur (dus bijv bij het spruitstuk)? Dus zou het probleem niet bij het luchtfilter kunnen zitten lijkt mij?
 
Ik heb nieuwe pakkingen gehaald en die ga ik er morgenavond onder zetten, maar ik vroeg me dit gewoon af. Omdat hij alleen kan 'gas geven' als hij ergens lucht vandaan krijgt. Wat jij zegt, sproeier of gasnaald, zou ook kunnen, maar lijkt me niet omdat ik sowieso dat vacuum mis op de kraan en het zou wel heel toevallig zijn als dat allebei tegelijk kwam.
 
Back
Top