Vraagje betreft Peug. Fox

Speedfy

Well-Known Member
Gister een fox de luxe it's concept gehaald bij dealer. Na een dagje heb je dan natuurlijk al meteen wat vragen, als je totaal niet bekend bent met fox'jes.
Nu heb ik hem gister helemaal vol getankt. Alleen het lampje van de benzine brand continu, is dit de bedoeling (ikzelf denk dat het lampje pas gaat branden indien de benzine bijna op is).
En hoe zit 't met het draaiknopje aan de linkerkant, zal vast iets met benzinedoorlaat te maken hebben, maar nu weet ik alleen niet hoe en wanneer het knopje te gebruiken?
Alvast bedankt voor ieder zijn hulp..:)
 
Advertisement - register to remove this

Dat "benzinelampje" is denk ik je olielampje; kijk eens onder je zadel of er genoeg olie in t tankje zit, en zo ja: of die stekkertjes er goed opzitten.
Dan kan t ook nog zijn dat de sensor in t tankje vastzit op t laagste punt.

mbt. tot je benzinekraan: haal even het linkerkapje eraf, en dan t slangetje van dat kraantje af. Je kan dan zien wanneer t kraantje dicht staat of open.
Ik meen te herinneren dat "pijltje naar voren" dicht is. vervolgens is "pijltje naar beneden" gewoon normaal open, en "pijltje naar achter" is reserve. Je zet hem op reserve op t moment dat hij ermee stopt omdat hij geen benzine meer krijgt. Op die reservestand rijd je dan naar een benzinepomp en zet je t kraantje weer op normaal.

Maar dit weet ik dus niet zeker.
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.

Edit: foto gevonden:
[ir]http://www.motorino.co.jp/peugeot/guide/fox/image/fox09.jpg[/ir]
Ik zie hier ook een benzinelampje. Weet eerlijk gezegd niet hoe of waarom die aan zou gaan... Check dezelfde dingen als wat ik bij het olielampje gezegd heb anders
 
Last edited:
Back
Top