Geen benzine naar carb

dat is dus koud? (aangezien ie niet start) dan wel maar houdt niet over.
kan wel betekenen dat ie overeenkomstig minder onderdruk creëert.(stel dat er compressie weglekt via je inlaatklep, kost dat ook onderdruk om benzinekraan open te trekken.
maar er zijn (simpele) manieren te over om hierop te controleren:
nevel tijdens het starten wat remmenreiniger over je spruitstuk en de pakkingvlakken tussen carb en spruitstuk en spruitstuk en kop of zet dit gebied "blank" met WD40 of zoiets: als ie dan aanslaat op die remmenreiniger, zuigt ie die ergens naar binnen, op WD40 kàn dat ook, maar als eerste zie je dan dat het door het betreffende lek naar binnen wordt gezogen..
ook kan je je benzineleiding bij z'n filter losmaken en in een flesje of kopje (jampot) benzine hangen, die je dan zo hoog mogelijk boven je carb houdt. (verfmengspuit als "infuus" werkt ook, zonder de pomp, zeg maar alleen als trechter gebruiken. loopt die benzine netjes je carburateur in en start ie dan?
en wat zou je vlotterbakpakking met je vacuüm van doen hebben denk jij? als we over vacuüm/onderdruk praten, gaat het om alles tussen carb. en cilinderkop. zit je vlotterbak dáár? nee, er werd bedoeld pakking tussen spruitstuk en carb.
ja dat is idd koud want hij start helaas niet. Bij mij was de vlotterbak pakking een keer los en toen had ik last van valse lucht (bij gas geven viel die uit). Tussen de spruitstuk en carb zit nooit een pakking toch? Wel een metalen ring die zorgt dat de carb goed in het spruitstuk zit. Tussen de spruitstuk en cilinder zit iniedergeval pakking. Ik ga nu kijken of remreiniger werkt. Super bedankt voor de tips allemaal!
Post automatically merged:

update: scooter start met remreiniger. Daarna gestart zonder remreiniger en det lukte op een of andere manier ook. Ik heb de scooter op valse lucht gechecked en gelukkig niks gevonden. Enige wat ik hoor is erg licht tikkend geluid bij me cilinder. Ik heb video gemaakt maar daarop is het niet/amper te horen. Zou er iets met me kleppen kunnen zijn of is die echt een kwestie van even cilinder openmaken.

Nogmaals super bedankt voor de tips allemaal echt erg fijn!
 
Last edited:
Back
Top