Geen benzine naar carb

Hallo allemaal.
Ik heb een piaggio zip 4t 2v bouwjaar 2016.

Vandaag een nieuwe cdi in me scooter gezet (ontgrenst) en vervolgens sproeier 78 in me carb gezet. Daarna heb ik hem gestart en na 10s viel die uit.

Wat bleek. Als ik kick komt er geen benzine uit me benzine slang. Als ik aan de vacuum slang zuig komt er wel benzine uit de benzineslang. Erg raar dus. Weet iemand wat er mogelijk kapot kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

De Motor ... is een Zuiger Motor ... dus ... de zuiger zorgt er voor dat er Gezogen word .
gebeurd het niet dat er benzine aangezogen word ... kan diverse oorzaken zijn .
Vacuum slang lek
Spruitstuk lek
Zuiger / veren versleten .
Carburateur Hoofdsproeier of Sproeierbuis verstopt .
Vlotternaald die blijft hangen .
Benzinepomp Defect.
Krukas keerring lek
 
Nope heb er een nieuwe op gedaan en heb nog steeds hetzelfde probleem helaas. Wel raar dat na de carb schoonmaken ik ineens dit probleem heb.
Kan alsnog lek zijn, of verkeerde pakking of niet goed aangedraaid. Kleppen die niet sluiten van je membraam waardoor je geen vacuum hebt. Carb niet goed in elkaar gezet. Kan van alles zijn
 
ik lees 4t en denk ik dus dat ie hier verkeerd staat, en dat ie geen membraankleppen heeft..
wat voor sproeier zat er eerst in? het lijkt toch dat er ergens in de montage daarvan/het terugplaatsen van je carb. iets mis is gegaan.
 
Dus advies: Haal je carb eraf en bekijk of alles lekker zit. Tevens zal ik jouw ook aanraadden om een compressie test te doen zo kan je er zeker van uit gaan dat je spruitstuk of iets dergelijks niet lek is. Want zodra je zuiger weer begint met zuigen en je blok lek is raakt die "zuigkracht" verloren.
 
Een 4-takt ,,, heeft een Carburateur Membraan ... die de gasschuif bediend , die kan kan gescheurd en of misvormt zijn .
Dat zwarte Rubber die boven de gasschuif zit zeg maar ...
 
Geen idee ,, ik heb van die Rubbers gezien... dus die de Gasschuif bedienen op Vacuum ... Het leek wel een Wokkel , vaak was de oorzaak die E-10 benzine waar Rubber gevoelig voor is .
 
pakking op de cab wel vervangen? sluit de vacuum slang aan op de carb of het spruitstuk?
De slang sluit aan op spruitstuk. Als je de vlotterbak pakking bedoelt die heb ik inderdaad vervangen.
Post automatically merged:

De Motor ... is een Zuiger Motor ... dus ... de zuiger zorgt er voor dat er Gezogen word .
gebeurd het niet dat er benzine aangezogen word ... kan diverse oorzaken zijn .
Vacuum slang lek
Spruitstuk lek
Zuiger / veren versleten .
Carburateur Hoofdsproeier of Sproeierbuis verstopt .
Vlotternaald die blijft hangen .
Benzinepomp Defect.
Krukas keerring lek
Ik zal deze dingen nakijken thx!. Ik vind het wel raar dat als ik aan vacuum slang zuig er benzine uitkomt maar als ik kick niet.
Post automatically merged:

Voer eerst een compressie test uit en kijk of je blok zelf niet lek is.
Ik heb nog genoeg compressie. Dat heb ik al gemeten.
 
Probeer eens remreiniger rechtstreeks in de inlaat te spuiten. Als hij start, weet je dat het probleem in het spruitstuk of de carburateur zit. Als hij niet start zit het probleem waarschijnlijk in de kop.
 
Probeer eens remreiniger rechtstreeks in de inlaat te spuiten. Als hij start, weet je dat het probleem in het spruitstuk of de carburateur zit. Als hij niet start zit het probleem waarschijnlijk in de kop.
Thx ik ga dat zo even proberen ik houd jullie op de hoogte. Met kop bedoel je cilinder of niet?
 
Rond de 7. Dat zou genoeg moeten zijn toch?
dat is dus koud? (aangezien ie niet start) dan wel maar houdt niet over.
kan wel betekenen dat ie overeenkomstig minder onderdruk creëert.(stel dat er compressie weglekt via je inlaatklep, kost dat ook onderdruk om benzinekraan open te trekken.
maar er zijn (simpele) manieren te over om hierop te controleren:
nevel tijdens het starten wat remmenreiniger over je spruitstuk en de pakkingvlakken tussen carb en spruitstuk en spruitstuk en kop of zet dit gebied "blank" met WD40 of zoiets: als ie dan aanslaat op die remmenreiniger, zuigt ie die ergens naar binnen, op WD40 kàn dat ook, maar als eerste zie je dan dat het door het betreffende lek naar binnen wordt gezogen..
ook kan je je benzineleiding bij z'n filter losmaken en in een flesje of kopje (jampot) benzine hangen, die je dan zo hoog mogelijk boven je carb houdt. (verfmengspuit als "infuus" werkt ook, zonder de pomp, zeg maar alleen als trechter gebruiken. loopt die benzine netjes je carburateur in en start ie dan?
en wat zou je vlotterbakpakking met je vacuüm van doen hebben denk jij? als we over vacuüm/onderdruk praten, gaat het om alles tussen carb. en cilinderkop. zit je vlotterbak dáár? nee, er werd bedoeld pakking tussen spruitstuk en carb.
 
Back
Top