Hallo allen,
Ik ben bezig om een Peugeot Rapido uit circa 1990 - die nu meer dan 20 jaar stil heeft gestaan - weer lopend te krijgen. De carburateur heb ik ultrasoon gereinigd (was extreem vuil) en de poorten met hoge druk doorgespoten. Desalniettemin krijgt het blok geen benzine en start de motor alleen als ik direct benzine in het spruitstuk doe of via de bougie-ingang injecteer. Het blok loopt dan een paar seconden prima doch valt dan uit ondanks gas geven. De vlotterkamer in de carburateur is vol met benzine dus de benzinetoevoer is oké. Het lijkt er dus op dat de kleine sproeier - die je los kan schroeven - verstopt is hetgeen echter niet het geval is. Bovenop de sproeier zit een z.g. jet waar de gasnaald in zit. Ik vermoed dat deze jet nog steeds verstopt is doch die zit vast (geponst?) in de carburateur. Weet iemand hoe je die jet kunt demonteren?
Ik ben bezig om een Peugeot Rapido uit circa 1990 - die nu meer dan 20 jaar stil heeft gestaan - weer lopend te krijgen. De carburateur heb ik ultrasoon gereinigd (was extreem vuil) en de poorten met hoge druk doorgespoten. Desalniettemin krijgt het blok geen benzine en start de motor alleen als ik direct benzine in het spruitstuk doe of via de bougie-ingang injecteer. Het blok loopt dan een paar seconden prima doch valt dan uit ondanks gas geven. De vlotterkamer in de carburateur is vol met benzine dus de benzinetoevoer is oké. Het lijkt er dus op dat de kleine sproeier - die je los kan schroeven - verstopt is hetgeen echter niet het geval is. Bovenop de sproeier zit een z.g. jet waar de gasnaald in zit. Ik vermoed dat deze jet nog steeds verstopt is doch die zit vast (geponst?) in de carburateur. Weet iemand hoe je die jet kunt demonteren?