Astronaut

New Member
goede avond,

ik heb een klein probleem met mijn peugeot rapido. mijn scooter loopt heerlijk en gaat boven de 60 op de teller. ook starten gaat prima alleen elektrische start werkt soms vreemd maar daar heb ik geen last van. het probleem is als volgt: de scooter loopt heerlijk alleen zodra de tank redelijk leeg is maar er nog zeker misschien 1 tot 2 liter benzine in zit gaat hij raar doen, ik verlies dan vermogen en dan valt hij uit. na een tijdje kicken start hij weer en dan kan ik weer een paar honderd meter rijden voordat hetzelfde gebeurt. ik dacht eerst dat hij dan misschien leeg was en dat ik hem op zijn reserve moest zetten maar dat veranderde niks (ook werkt mijn brandstof meter niet, ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben). ik heb in de tank gekeken en er zit geen vuil in mijn tank. ik zie wel in mijn tank een soort wit staafje wat naar mijn idee de benzine aanzuigt (ik kan ook helemaal verkeerd zitten ik heb er weinig verstand van). zodra deze blootgesteld word aan lucht doordat het benzine niveau in de tank zakt krijgt hij het probleem. misschien is het antwoord heel simpel maar ik heb zelf geen idee.
als iemand een idee heeft wat het is graag laten weten ik zou het zeer waarderen.

mvg
 
Advertisement - register to remove this

ik zie wel in mijn tank een soort wit staafje wat naar mijn idee de benzine aanzuigt
Dat witte staafje dat je ziet is waarschijnlijk het filterelementje aan de aanzuigkant van je benzinekraantje, misschien is dit wel vuil of deels verstopt.

zodra deze blootgesteld word aan lucht doordat het benzine niveau in de tank zakt krijgt hij het probleem.
Ik kan dit niet helemaal volgen maar is de beluchting van de tank wel inorde?
Als het brandstofniveau in je tank zakt en er kan geen lucht de tank binnenstromen via het beluchtingsgaatje in je benzinedop, ontstaat er een soort vacuum/onderdruk in je tank dat verhindert dat de brandstof goed naar je carburateur kan stromen.
Dus deze beluchting even controleren.
 
Zou sowieso het hele spul demonteren en goed reinigen...
Bedoel hiermee de brandstoftank, aangezien het een oudje betreft is het raadzaam om de boel eens goed te spoelen.

Kan best zijn dat bezinksel, welke onderin de tank zakt hiervoor verantwoordelijk is.
Brandstofkraan ook maar even meenemen...., kan geen kwaad om deze ook maar gelijk te reinigen, inclu aanwezige filters.

Beluchting zit niet in de afsluitdop, maar ergens achterop de tank...
Zo zat het in ieder geval bij de oude Honda Vision (SA-50), welke ook uitgebracht is als de Peugeot Rapido ST(L)-50.
 
Last edited:
Dat witte staafje dat je ziet is waarschijnlijk het filterelementje aan de aanzuigkant van je benzinekraantje, misschien is dit wel vuil of deels verstopt.


Ik kan dit niet helemaal volgen maar is de beluchting van de tank wel inorde?
Als het brandstofniveau in je tank zakt en er kan geen lucht de tank binnenstromen via het beluchtingsgaatje in je benzinedop, ontstaat er een soort vacuum/onderdruk in je tank dat verhindert dat de brandstof goed naar je carburateur kan stromen.
Dus deze beluchting even controleren.
Er zit geen beluchtingsgaatje in mijn benzine dop
Post automatically merged:

Dat witte staafje dat je ziet is waarschijnlijk het filterelementje aan de aanzuigkant van je benzinekraantje, misschien is dit wel vuil of deels verstopt.


Ik kan dit niet helemaal volgen maar is de beluchting van de tank wel inorde?
Als het brandstofniveau in je tank zakt en er kan geen lucht de tank binnenstromen via het beluchtingsgaatje in je benzinedop, ontstaat er een soort vacuum/onderdruk in je tank dat verhindert dat de brandstof goed naar je carburateur kan stromen.
Dus deze beluchting even controleren.
Er zit geen beluchtings gaatje in mijn tankdop
 
Back
Top