Hansiee

New Member
Hey 2t fanaten Ik ben weer eens tegen een probleem gelopen de runner start niet het gaat om een gilera runner 125cc 2takt mooie vonk compressie goed genoeg krijgt geen benzine door het slangetje bij carb als ik er daar uit haal en paar keer kick zie ik geen benzine uit lopen ik heb begrepen hier en daar dat het mijn vlotter is weten jullie misschien meer? B.v.d
Hanssie
 
Advertisement - register to remove this

Als er geen benz uit je benz slang komt , als je die loshaalt bij de carburateur , als je kickt of start , en je hebt genoeg vacuum , is waarschijnlijk je benz kraan defect . Komt er wel benz uit , en loopt het niet in je vlotterkamer , is het je vlotternaald , die vastzit en niets doorlaat , als je kamer leeg is
 
Hoe check of die vacuum goed ik heb gestart en me hand op dat grote buis die naar de luchtfilter gaat daar voelde ik wel dat hij goed zuigde carb is wss niks mis mee dus ik moet van de slang terug gaan kijken alleen weet ik iet waarvan de benzine komt en ook niet waar het kraantje is
 
Kraan zit onder aan tank , dus als je benz leiding van de carburateur haalt, komt er geen benzine uit lopen? Op de kraan zit waarschijnlijk een dun en dikkere slang , de dunne is vacuüm , zit meestal onderop . als je hieraan zuigt , moet de benz gaan lopen , kan ook zijn dat dat slangetje lek is
 
Nee inderdaad geen benzine komt er uit die slangetje ik zie nergens een teken van lekkage maar ik zie dit zegmaar maar hier dit wel benzine in ik stuur even een fototje
Post automatically merged:

Hier zit wel benzine in??
 

Attachments

  • 0672F525-0D85-46FD-8930-C28F7B8ECAA0.jpeg
    0672F525-0D85-46FD-8930-C28F7B8ECAA0.jpeg
    130.8 KB · Views: 17
Als er geen benz uit het slangetje komt , moet je naar de kraan kijken . Ook zit er als je hem uit de tank haalt een filter aan de kraan , (meestal) , is deze ook nog schoon. En haal de dop eens van de tank , misschien is de ontluchting wel verstopt . Op de foto is benz te zien in het filter , maar dat ligt onder / gelijk met , het niveau van de carb , zodat daar altijd benz , in blijft staan
 
Inderdaad er komt geen benzine uit de kraan ik ga deze is demonteren zal een foto maken bedankt topper alleen zal ik de middelste binnekap eruit moeten halen moet hiervoor ook voorzijde kappen eraf links en rechts voor?
 
Ik heb de moter meerdere keren gestart en gekickt komt geen benzine uit het kraantje kan het aan de vacuum liggen of t kraantje zelf en hoe test ik of tie wel goede vacuum heeft en goed zuigt
 
Je kan met je hand achterop de carb voelen , waar normaal de luchtfilterslang op komt , als je start of hij daar zuigt.
Of je kan een stukje slang op het kraantje doen , en daar aan zuigen , en kijken of de benz dan wel gaat lopen.
 
Je kan met je hand achterop de carb voelen , waar normaal de luchtfilterslang op komt , als je start of hij daar zuigt.
Of je kan een stukje slang op het kraantje doen , en daar aan zuigen , en kijken of de benz dan wel gaat lopen.
Update: benzine leidingen vervangen en benzinekraan carb krijgt benzine maar wilt nogsteeds niet starten heb de inlaat gecheckt ziet er netjes uit niet licht doorschijnend wat zou ik nu moeten doen? Carb reinigen misschien ‍♂️
Post automatically merged:

@Brute-Force
 

Attachments

  • 9D165CD4-2A15-4358-9F0B-C05DD62E344C.jpeg
    9D165CD4-2A15-4358-9F0B-C05DD62E344C.jpeg
    100.9 KB · Views: 7
Dus als je nu start loopt er benzine uit het slangetje ? Je zou de carb kunnen reinigen , en even proberen met een beetje remmenreiniger , of hij dan wel wil lopen
 
Ja klopt loopt benzine uit de kraan ook als ik me salng van de carb afhaal dus hij loopt de carb binnnen alleen wilt tie niks doen ik denk even carb demonteren reinigen
 
Inderdaad er komt geen benzine uit de kraan ik ga deze is demonteren zal een foto maken bedankt topper alleen zal ik de middelste binnekap eruit moeten halen moet hiervoor ook voorzijde kappen eraf links en rechts voor?
Zeer bekend probleem bij de Gilera Runner. Benzine kraan die stuk gaat
 
Back
Top