geen benzine in de carb

Matthijs033

New Member
Ik heb een probleem, want ik heb een scooter waarbij geen benzine in de carb komt. Ik heb hem open gemaakt en gevolgd en ben erachter gekomen dat er een heel klein beetje benzine uit de tank komt, maar niet genoeg om de carb te bereiken. Ik heb ongeveer alle onderdeeltjes tussen de tank en de carb vervangen en weet nu echt niet meer wat het probleem is. kan iemand helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een probleem, want ik heb een scooter waarbij geen benzine in de carb komt. Ik heb hem open gemaakt en gevolgd en ben erachter gekomen dat er een heel klein beetje benzine uit de tank komt, maar niet genoeg om de carb te bereiken. Ik heb ongeveer alle onderdeeltjes tussen de tank en de carb vervangen en weet nu echt niet meer wat het probleem is. kan iemand helpen?
Als er gewoon benzine in de tank zit (wordt vaak vergeten) en je hebt alles vervangen zou hij het gewoon moeten doen. Slangetjes filter en vacuümpomp heb je allemaal gehad?
 
Ik heb een probleem, want ik heb een scooter waarbij geen benzine in de carb komt. Ik heb hem open gemaakt en gevolgd en ben erachter gekomen dat er een heel klein beetje benzine uit de tank komt, maar niet genoeg om de carb te bereiken. Ik heb ongeveer alle onderdeeltjes tussen de tank en de carb vervangen en weet nu echt niet meer wat het probleem is. kan iemand helpen?

Vuil in je tank? Dat het de toevoer wat blokkeert.
 
Ik vermoed onder andere je vacuüm kraan.

Zuig eens aan je vacuüm slang die op je spruitstuk zit. Ontkoppel je benzine leiding boven de kleine benzine filter. (Dit zeg ik bewust in die volgorde want misschien zit je filter wel verstopt) Komt er dan geen benzine door de benzine slang zou je kunnen aannemen dat dit het probleem is. (Vacuüm kraan)

Komt er wel een mooi stroompje benzine door dan omgekeerd proberen. Dus benzine slang mét filter, los van de carburateur, vacuüm zuigen.

Komt er dan een stroompje uit zou je aan de slag moeten met carburateur. Versleten vlotter? Verstopte sproeier? Enz. Enz.
 
Back
Top