Full Gass Sonic

Patrick V.

PuttenSR
Full Gass Sonic

Introductie
Ik ben Patrick ben inmiddels 18 jaar oud en woon in Putten. Mn scooter verleden is niet lang oid het begon allemaal op mn 16e met een Aprilia SR.
"Eind resultaat"
6xg83tj.jpg


8c2i0jk.jpg


Ziet er naar mijn mening erg netjes uit voor een straat scooter en ben er ook wel trots op!
Omdat ik nog wel eens bij Jurjen langs ga zag ik altijd zn sprinter staan en uiteraard de sonics van Rick & Bob Karsemeijer. Nou goed dan begon het uiteraard altijd te kriebelen om zelf ook zo iets moois op te bouwen. Ik ben toen met Jurjen, en de hele Karsemeijer gang mee naar meppel geweest en dat gaf de doorslag voor het starten van dit project!

De Sonic
Omdat ik toch wel aardige tijden wil neerzetten ga ik rijden met een Speed 06 7T.

Maar goed daarvoor zul je toch eerst dingen moeten gaan verzamelen. Zo gezegd zo gedaan:

Malossi MHR Speed 06 7T
5x94byr.jpg


688yrgn.jpg


Yasuni C21
63r4kcj.jpg


Malossi MHR RHQ – Pen 12
66xd5w6.jpg


OKO 28mm
4pcy900.jpg


Malossi MHR VL14
5xhpk6b.jpg


Malossi MHR Overrange 2006 & Stage6 halfpoulie
6f97na0.jpg


Malossi MHR Deltaclutch & Malossi MHR Wingbell
54ckuht.jpg


Malossi MHR recht spruitstuk 28mm
4z8vi3b.jpg


Malossi 13/44 vertanding
4p1ug03.jpg


HPI 06
63u7a51.jpg


Top nardo deksel in oud blok
53f8zlf.jpg


Bijna de setup dus compleet alleen zag ik voor een mooie prijs een Sonic te koop staan die ben ik dus savonds met Mark en me vader wezen op halen. Ik heb dus besloten om met 13 inch velg achter te gaan rijden.

Dezelfde avond strippen en wat onnodige dingen van het frame afgehaald. Ook komt er een aerox buddy op ik heb een oude buddy gepakt en die aangepast dit word niet de gene die erop komt!
6bbc9xh.jpg


Er kan nog veel meer af maar vond het genoeg voor die avond.

Resultaat tot nu toe
664mvpz.jpg


6cskuxf.jpg


66ms580.jpg


4v7z57k.jpg


De plannen zijn als volgt: balhoofd buis inkorten, voorvork poten verlagen en eventueel een nieuw blok ophanging. Stuur is uiteraard tijdelijk!

Radiateur
63mwr3a.jpg


Zo word hij ongeveer geplaatst
4utnfrc.jpg


Killswitch
549c3f7.jpg


Snelgas
6d02m9k.jpg


Stage6 teller met houdertje
645r1h2.jpg


Reich waterpomp
66exy8m.jpg


01-07-07
Gisteren de voorkant maar eens aan gepakt omdat het allemaal iets te hoog stond :D

Voorvork wat lager, nog heel iets veering
63084y1.jpg


Daarna was de balhoofdbuis aan de beurt en de voorvork nog ietsjes lager
4uo98ug.jpg


Zoals je ziet heb ik het frame nog lichter gemaakt.

Ik heb toch besloten om DD te gaan rijden met achter een Area51 velg want die lijkt wel op de voorvelg.

Ook kwam gisteren het grote rooie stage6 filter binnen, fotos volgen nog.

Volgende update hoop ik met mn wigje en blok dat ik heb gekocht!

04-07-07
Zo nu eens tijd voor een echte update!

Ik had van Stefan van MWS zijn XSH 2.0 wig en DD blok gekocht allebei overgens XSH getuned.

Dit kwam gister binnen:

XSH wig
4mn63d1.jpg


Stage6 kickstart pedaal
6f5z4mf.jpg


TP Carterkap
68mmhk8.jpg


En vandaag dan eindelijk het laatste deel.. het blok :D

Vers blokje
63li9uc.jpg


Nodige tune werk
4r9tu2h.jpg


Maar iemand moet het toch gedaan hebben vandaar:
54ls2n6.jpg


Gelijk daarna Jurjen gebeld of hij savonds wat te doen had en hij zei kom maar langs :D

Dus Jurjen tikte de krukas en kwam hij met het geniale idee om de rest ook op te halen dus zo gezegd zo gedaan alles bij Jurjen en hier het resultaat:D

4z3s27m.jpg


6b9fz41.jpg


4qqec87.jpg


Moet alleen nog iets opgepoetst worden maar Jurjen had natuurlijk weer een geniaal idee:
6g1phg0.jpg


Alles zit dus in elkaar en alleen de stuurpen moet nog aan gepast worden en dan kan de boel in elkaar. Ik doe het bewust eerst zonder te coaten e.d. zodat ik niet later de coating moet beschadigen als iets niet naar wens is!

Volgende update hoop ik dus een lopende update?

28-07-07
Er is intussen alweer heel wat spul binnen gekomen dus even een update:D

Paddock & Wave schijf
6gugltc.jpg


Dure versie m stuur, vooruitstaande clamp, boschwaterpomp, accu, velgrandje, accu lader, benzine kraan & filter, benzine tankje, kvs resevoir
52neg75.jpg


Ik wou toch liever een orginele uitlaat dus vandaar deze zgan c21 van Jordy :D
53s11n5.jpg


En dan eindelijk de enige echte Keihin
6exsb5z.jpg

4po78ux.jpg


Met daar bij een aantal sproeiers:D
4ygbuh1.jpg


En daarbij ook nog een e13 filter zoals je ziet op deze groeps foto
6affite.jpg


Stuurdemper want hij zwabbert als een gek
4km60wp.jpg


17-08-07
Omdat genemuiden alweer volgende week is begon het toch te dringen en ben ik weer verder gegaan met de sonic.

Heb het frame nu tijdelijk zwart gespoten met de hand voor het geval er dingen niet naar mijn zin zijn, hij word uiteraard later gewoon gecoat.

De velgen zijn inmiddels al wel naar de coater :love:

4ueuwr4.jpg


5xqpykg.jpg


4t8tz6v.jpg


5z4idro.jpg


4mkk2ut.jpg


4ldzc5w.jpg


6feprh2.jpg


Zoals je kan zien heb ik de NRG rempompen gemonteerd, stuurdemper, veerloze ophanging gemaakt, ophanging voor de radiateur en een nieuwe accu plek. De veerloze ophanging is overgens tijdelijk van alu gemaakt moet nog wat stevigers voor komen!

Nu is het wachten op een wave schijfje voor, de velgen, remkabel en de remleidingen.

Donderdag 23 augustus ga ik banken bij Karsmeijer :W

26-08-07

Genemuiden achter de rug, tijd voor een update :D

De hele week druk bezig geweest om de sonic een beetje netjes voor de dag te laten komen. Donderdags op de bank bij Karsemeijer. Kwam binnen met een 20.x pk en ging weg met 21,6 pk SAE. Mn doel was dus al bereikt (de 21 pk).
Deze score is eruit komen rollen met alleen wat ontsteking en overbrenging werk de carb hebben we helemaal niks aan gedaan:W.

Vrijdag werd letterlijk nachtwerk want de achterrem wou niet op druk komen. Dus zonder achterrem naar genemuiden maar Rick kwam toen even helpen en vroeg of we overal een ringetje tussen hadden: bleken we er 1 vergeten te zijn :+ Na 2 min was hij op druk.

Omdat ik na het banken afgelope donderdag nog nooit had gereden dacht ik bij de eerste sprint ik houd me in omdat ik niet weet wat hij doet en hoe het rijd. Na een slechte start (3x van het gas) kwam er toch nog een tijd uit rollen van 7,9 met een top van 109 km/h. Viel me erg mee dus me eerste sprint ooit.

2e sprint was helemaal niks want ik vergat op me stuur te leunen ik zat gewoon recht op op me sonic dus die kwam de hele tijd om hoog.

Daarna daar nog een keer op de bank gezet en daar kwam een 22,1 pk SAE uit rollen.

Grafieken (ook met die van donderdag):
[IR]http://i11.tinypic.com/5yx6bgj.jpg[/IR]

Ben dus erg blij met deze score met mijn standaard 7T en zonder carb afstelling:D.

Filmpje op de bank @ Genemuiden:
[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=-2995756206409674630&hl=nl"]Full Gass Sonic Testbank run 22,1 pk[/ame]

Nog wat fotos hoe hij er bij stond @ Genemuiden:
4ln9pmv.jpg


6gl9boh.jpg


4ubf7tv.jpg


53ojajp.jpg


67n47c6.jpg


Moet dus nog heel wat polijsten en deze carterkap zat er even tijdelijk op.

13-01-08
Zo :D Eindelijk weer een update. Ik heb zeker niet stil gezeten maar had nooit zin om te updaten!

Ik heb nog wel een aantal fotos van spullen die ik heb gekocht. Dit is lang niet alles maar heb geen zin om uit te zoeken wat er nou wel of niet in staat:D Vandaar dat je soms mischien dingen op fotos ziet die niet apart benoemd zijn!

AIM teller
6yml7rm.jpg


Fox bodyprotector
7wg1xtc.jpg


Snelgas
835cegx.jpg



Maar gisteren ben ik 12 uur lang met Jorrit, Arthur en Kevin bezig geweest met Jorrit's en mijn sonic!

Met als resultaat
6lx2nly.jpg


726j9n4.jpg


Verschil shopje met hoe hij eerst was (kwa hoogte & lengte)
87jdgts.jpg


En Arthur onze flexkoning in actie:D
6sk3312.jpg


Kortom: Vaste ophanging wat ik al heel lang wou! Ongeveer 10 cm verlengd, en 8 cm verlaagd :W Ook heb ik mijn voorvorkpoten tegen het kroonstuk aan gezet zodat hij nog lager is! Nu past die lompe ML50 band niet meer maar hiervoor komt ook een Deestone bandje. Want ik heb alles aangepast met een deestone band erop en daarmee is hij toch zo 8 cm lager oid!

Nu nog nieuwe onderlangse ophanginglassen en dan is het frame wel klaar dacht ik zo :D

Ook is mijn 7t inmiddels al bij Marco en hij denkt dat hij aankomende maandag (morgen dus) klaar is :W Ook gaat van de week mijn Keihin naar Rick Karsemeijer voor een kelkje.

En uiteraard nog bedankt NST crew!

Mini update 15-01-08
Omdat er toch nog wel wat mensen zeiden van is die buddy niet te zwaar enz, hier een fototje van me buddy:

6luitra.jpg


Het foam wat erop komt is op dat stuk ook zo goed als weg behalve nog het stuk voor de vorm van de buddy te houden. Gewicht is dus zo laag dat ik het niet de moeite vind om een custom zadeltje oid te gaan maken en ik vind het zadel gewoon vet staan :)

Ook heb ik nog even snel mn stuurdemper gepolijst, het is niet super gedaan want ik gooi hem ook weg want hij is lek maar ik verveelde me:X

6nuvdif.jpg


En nog een totaal shotje van de sonic op dit moment (Let niet op de troep want ons motto is nog wel eens: "Opruimen doen we morgen" ;))

6opjg4l.jpg



Ook heb ik wat gedaan aan het gewicht van de voorvork maar dat houd ik nog even voor me zelf. Hiervoor gaat ook mijn dank uit naar Jordy (ThaZippa;))

De sonic is op dit moment:
59 cm hoog aan de achterkant (bovenste punt aerox zadel)
70 cm hoog aan de voorkant maar dat is met ML50 en mijn voorvork nog niet tot het uiterste verlaagd, had even zitten rekenen en dat moet ook op zon 59 cm gaan uit komen.

Hier nog een foto van mn sonic hoe hij word. Dit is dus met het kleine bandje en maximaal verlaagd van voor:

6xky7a1.jpg


18-01-08
Vandaag pakketje binnen gekregen van Marco (XSH) :D Daarin zaten onze cilinders waaronder dus ook mijne:D

Hij ziet er erg vet uit maarja genoeg gelult, fotos!:W

XSH Logo die je wel vaker tegen komt op mn blok :W
za6nt.jpg


Binnenkant cilinder
21edwsi.jpg


Foto in mn flens
wa4vwy.jpg


Mn HGS flens
wi56aw.jpg


XSH Getuned Pret Pakket
Speed 06 7T
XSH wig 2.0
Spruitstuk
DD Carters

Nou mn sonic nog afbouwen (ongecoat nog), kijken of alles bevalt en dan alles naar de coater toe en dan maar eens gaan banken bij Karsmeijer :W

18-02-08
Topic was al gekickt en had toch wel weer een update klaar staan dus maar even een verhaaltje bij de pics gemaakt :).

Allereerst is me frame klaar! Moet alleen nog hier en daar iets bijgewerkt worden voor het coaten maar van het weekend gaat alles dus waarschijnlijk naar de coater!

Zoals je op de onderstaande fotos ziet heb ik een nieuw onderlangs systeem gemaakt lekker licht maar erg stevig :W

Hier wat pics op wielen
2vvksg9.jpg


6rpzcy.jpg


Nieuw clampje en remheveltjes
28u6zo3.jpg


En ja hoor me Keihin moest er ook aangeloven! Een 80mm kelk van Karsmeijer :love: Kelk is nog wat vies van de vingers maar blingt nog lekker dus dat zijn wel wat pics waard:

wv9vk5.jpg


Lekker groot:D
35kldz6.jpg


K powah-:- :D
ndu8pd.jpg


Klaptemeijer boys nogmaals bedankt!
Dat was hem weer! Volgende update waarschijnlijk met vers gecoate spullen;)

27-03-08
Zo dan eindelijk weer een update:p

Ben vast nog wat kleine dingen vergeten maar goed.

Kenda bandje en wat pakkingen
ehyec9.jpg


Toen het blok inelkaar gezet met een verse zuiger bij Bob. Gelijk nieuw luchtfilter, snelsluiter, voorvelg lagers en een nieuwe binnenband gekocht. Ook nieuwe overrange poulies maar daar heb ik geen foto van.

10zvip1.jpg


Ook ben ik eergister (25-03-08) wezen banken bij Karsemeijer. Hier kwam na wat tegenslagen een score uit van ~23,4 pk sae. Voor meppel ben ik wel even tevreden maar omdat ik weet dat er meer in zit gaan we na meppel opnieuw de bank op met wat andere onderdelen. Filmpjes worden later deze dag er wel even opgezet.

Gisteren (26-03-08) kreeg ik ook een belletje van de coater dat alles klaar was, gelijk er naar toe gegaan dus de spullen waren nog warmO-)

Linker matje is voor Jorrit, rechter van mij
2cnf8nc.jpg


i5oj2d.jpg


Dan op de velgjes
2ni6s1j.jpg


jzuzwz.jpg


2a0hqar.jpg


Ben erg tevreden over de coating, zit er super strak op!

Dat was het voor nu even, straks verder gaan en dan volgen er meerdere fotos & de bankfilmpjes-:-

Even tussendoortje, let niet op de rommel:X
169qia1.jpg


30-03-08
Zo, vrijdag avond bij Karsmeijer de bandjes enz erop gegooid. Uiteraard dus de sonic even naar buiten gereden en hiervan had Mark wat pics gemaakt:

vo9aaf.jpg


2z4izom.jpg


ano5kh.jpg


Nog even een mooie foto vind ik:D
[IR]http://i27.tinypic.com/4fy6mt.jpg[/IR]

Achtervelg had sowieso wel even een poets beurtje kunnen krijgen:D

21-05-08
Zo, was wel weer eens tijd voor een update :)

Meppel heb ik niet gereden doordat hij opeens met het gas oppakken weg viel (benzine probleem). Samen met Jordy (ThaZippa) er naar gekeken maar wou nog niet lekker lopen. Het is inmiddels al wel opgelost.

Tussen door nog een koninginnedag rit gehad enz.

Zijn nog wel wat aantal dingen veranderd, zo is het stuur nog 10 cm gezakt en heb ik de aerox buddy door midden gezaagd. Zo zal ik gewoon nog rijden op de X-days (7 juni) maar daarna word er een mooi zadeltje gemaakt:W.

Op dit moment staat hij er zo dus bij:
mazbeq.jpg


2hqtjpf.jpg


358opzp.jpg


Mark de fotograaf8P
szdjt1.jpg


Setup
7wet2t4.png


Doelen
21+ pk met std speed *Behaald
Zo licht mogelijk frame neer zetten
Zo snel mogelijke tijden scoren
23+ pk met XSH getuned speed

Bedankt
Bij deze bedank ik:
Mark Posthouwer
Jurjen Nout
Rick & Bob Karsemeijer
Arthur Kroes, Jeroen Kroes, Kevin van Dijk (NST)
XSH
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heel mooi allemaal, alleen waarom een aerox buddy? die maakt het geheel weer veel hoger, je kan beter een orginele sonic buddy scoren ;)

Succes verder,

Bas
 
Ik heb alles van een sonic, kappen, buddy ect. Maar Sonic buddy is te lang naar mijn mening en die aerox buddy vind ik wel geschikt want hij kan nog lager, gewoon aan de onderkant inkorten. Alleen deze buddy is tijdelijk dus moet nog even meten en bijwerken tot ik hem naar me zin heb en dan komt er een goeie.
 
Patrick +ralf+
Donders hee.. wat een spullen allemaal:K ik heb net nog ff over de uitlaat heen lopen kwijlen!! Morgenavond maar weer eens verder gaan ovzo.. ff stukje verder met 't frame!!
Maar 't ziet er allemaal prachtig uit, maar dat wist jij ook al wel:D

Latra,
Mark
 
Last edited:
2 vraagjes

1: achtervelg aangepast? of aan het blok geslepen/bewerkt?..
2: Vario 200'6' paste bij jou gewoon in 1 keer? of nog niet getest?

als je btw een licht frame wilt zal ik eerst maar beginnen met dat bonk ijzer van je stuurpen te halen:X
 
2 vraagjes

1: achtervelg aangepast? of aan het blok geslepen/bewerkt?..
2: Vario 200'6' paste bij jou gewoon in 1 keer? of nog niet getest?

als je btw een licht frame wilt zal ik eerst maar beginnen met dat bonk ijzer van je stuurpen te halen:X
Ik ga mn achtervelg aanpassen maar nog niet zeker of ik 10 inch ga rijden! Ben er nog niet over uit kwam vertanding ect.

Ja vario past gewoon je bedoeld toch op de krukas? Als ik hem zo los op de krukas doe past hij perfect maar nog niet IN het blok getest

En ja, ik ben pas net begonnen met slijpen ect komt allemaal goed!
 
Ik ga mn achtervelg aanpassen maar nog niet zeker of ik 10 inch ga rijden! Ben er nog niet over uit kwam vertanding ect.

Ja vario past gewoon je bedoeld toch op de krukas? Als ik hem zo los op de krukas doe past hij perfect maar nog niet IN het blok getest

En ja, ik ben pas net begonnen met slijpen ect komt allemaal goed!

nee ik bedoel gemonteerd+caterkap erop
 
Back
Top