Fietssnelheids meter op scooter?

Jonas2000

Member
Ik heb een VRAAGJE een vraagje dus ga niet antwoorden van wat is dit voor vraag ect als je de vraag nie aanstaat scrol gewoon verder.
Dusss mijn vraag is of zo een digitale fiets snelheidsmeter op een scooter gemonteerd kan worden en of het dan ook werkt.
Nogmaals is gewoon een vraag!
Mvg
Jonas
 
Advertisement - register to remove this

Een snelheidsmeter stel je veelal in met fabriekscodes die overeen komen met diameter band. Bijna universeel instelbaar. Misschien mag je de gebruiksaanwijzing even inzien om te kijken of de teller meetbereik heeft op jouw diameter?
Groet,
 
De meeste goedkope fietscomputers die ik gehad heb, stel je in op de omtrek van je band.

Dit deed ik als volgt:
  1. duw de scooter vooruit totdat de ventiel op zijn diepste punt staat.
  2. Zet dan op de stoep een krijtstreepje.
  3. duw de scooter opnieuw vooruit totdat de ventiel weer op zijn diepste punt staat.
  4. Zet dan op de stoep weer een krijtstreepje.
  5. Meet de afstand tussen de krijtstreepjes.
  6. Stel deze afstand in op je fietscomputer, volg hierbij de handleiding.
 
Ik heb dat ook eens gehad op een motor.
Magneethouder wat op de spaak moest uit elkaar gehaald en het magneetje op een remschijf gelijmd en de opnemer op de voorvork vastgemaakt.
De afstand voorvorkpoot tot de spaken is bij een motor te groot.
En de omtrek ingesteld zoals Sparky beschrijft.
Let er wel op dat sommige fietscomputers een beperkt km bereik kunnen hebben. (km/u)
 
Ik heb dat ook eens gehad op een motor.
Magneethouder wat op de spaak moest uit elkaar gehaald en het magneetje op een remschijf gelijmd en de opnemer op de voorvork vastgemaakt.
De afstand voorvorkpoot tot de spaken is bij een motor te groot.
En de omtrek ingesteld zoals Sparky beschrijft.
Let er wel op dat sommige fietscomputers een beperkt km bereik kunnen hebben. (km/u)
Prima bedankt. Maar gelijmd op de remschijf? Pakt je remblok deze nie mee dan?
 
Als je een beetje zoekt op het forum dan kan je hier echt heel veel over vinden.

Op mijn NRG ook gewoon een fietsteller. En als je een beetje handig bent en kan nadenken is het monteren geen enkel probleem.
 
Haal een spaak bij de fietsenmaker en draai die om je ventiel en dan haaks naarboven magneet erop en klaar is Kees. Op je remschijf plakken kan ook maar dat blijft minder goed zitten. Spreek uit ervaring
 
Back
Top