Zip 4t met malossi multivar loopt voor geen meter

Erikdeperik

New Member
Hi,

ik heb een aantal maanden geleden een nieuwe zip 4t brom gekocht. Hij liep 50 op de teller en 45 gps, maar met al die ongeduldige automobilisten op de weg tegenwoordig mocht ie van mij ook wel wat harder gaan. Het advies van de scooterzaak was een malossi multivar, dus die afgelopen week erop laten zetten.

Sinds dien loopt dat ding voor geen meter meer. Hij trekt ongelofelijk traag op en de topsnelheid ligt rond de 44 op de teller dus 39 gps met wind mee en max 40 op de teller met wind tegen. Ik ben terug gegaan en volgens de scooterzaak moet ik eerst 200 a 250 km rijden voordat ie optimaal rijdt (52 a 53 km/u gps en meer trekkracht). Maar dit kan toch niet goed zijn?

Ook merk ik dat hij hapert bij de huidige topsnelheid van 44 alsof ie wel harder wil maar steeds door iets wordt tegengehouden. Ik moet hier wel bij zeggen dat ik al is de 52 op de teller heb bereikt maar dat was met volle wind mee, slipstream van een auto voor me en een warme motor.

Ben benieuwd naar de reacties.
 
Advertisement - register to remove this

Heb even nagevraagd en inderdaad 6,1 gram standaard malossi rolletjes. Hij zegt ook dat als ik nu zwaardere rolletjes laat monteren ik na 2 maanden weer terug moet om die oude te laten monteren omdat als die drukveer is ingewerkt hij met te lage toeren vertrekt. Klopt dit?
nee is bullshit 7,5 a 8 gram monteren en dan loopt hij het beste
verder zou je ook nog gele trekveren van malossi kunnen monteren om je trekkracht te verbeteren
 
Back
Top