Koso meter geen goede temperatuur

Advertisement - register to remove this

Zit er èèn draad op de sensor ? Maakt de sensor goed massa ? probeer anders eens een massa draad tegen het koperen huis te houden , van de sensor . Oude sensor gaf wel goede temp aan ? , dan heb je een verkeerde / kapotte sensor . Sensor werkt met een weerstand , die veranderd naarmate hij warmer wordt . Geeft nu in koude toestand , een verkeerde waarde door aan de meter.
 
Zit er èèn draad op de sensor ? Maakt de sensor goed massa ? probeer anders eens een massa draad tegen het koperen huis te houden , van de sensor . Oude sensor gaf wel goede temp aan ? , dan heb je een verkeerde / kapotte sensor . Sensor werkt met een weerstand , die veranderd naarmate hij warmer wordt . Geeft nu in koude toestand , een verkeerde waarde door aan de meter.
Zitten 2 draden op de sensor, maakt goeie massa. Oude sensor gaf goeie temperatuur aan. (Niet gemeten of iets maar was in iedergeval een stuk gerichter dan dit) sensor heb ik gister binnen gekregen van k parts.
 
De installatie manual van de Koso meters kun je zo downloaden, dus moeilijk is dit niet om na te gaan of deze meter schakelbaar is.
Maar ik zie juist dat je twee draadjes hebt lopen voor ditzelfde probleem en dan @trabiarie je hetzelfde antwoord met dezelfde strekking gaf als ik in je ander draadje.
 
De installatie manual van de Koso meters kun je zo downloaden, dus moeilijk is dit niet om na te gaan of deze meter schakelbaar is.
Maar ik zie juist dat je twee draadjes hebt lopen voor ditzelfde probleem en dan @trabiarie je hetzelfde antwoord met dezelfde strekking gaf als ik in je ander draadje.
Kan geen handleiding vinden van deze temperatuur meter. Op andere meters van koso staat dat je knopje moet in drukken maar dat zit hier niet op.
 
Trouwens ik vind bovenstaande quote nogal vreemd.
Als je op de door jouw zelf gemaakte foto kijkt zie je dat de Koso meter duidelijk graden Celcius aangeeft achter de waarde!
Ja dat klopt! Als je de 52 Fahrenheit naar Celsius doet is dat ongeveer 11 graden (buiten temperatuur) dat klopt alleen geeft die dat niet aan in Celsius.
 
Deze sensor is niks anders dan een NTC-weerstand, dus een weerstand met een negatieve temperatuurcoefficient.
Hoe hoger de temperatuur van de sensor wordt hoe lager de weerstand.
Dus deze weerstand heeft bij elke temperatuur een andere weerstandswaarde.
Als je de weerstandswaarde bij elke temperatuur uitzet krijg je een bepaalde curve.
De curve van de Stage 6 sensor komt niet overeen met de curve van de Koso-sensor.
De curve van de koso sensor ligt hoger dan die van de stage 6 sensor en daardoor geeft de Koso meter niet de juiste waarde aan.

Die Kosometer is niks anders dan een op een bepaalde manier geeikte stroommeter.
Hoe hoger de temperatiuur van de sensor, des te lager is de weerstandswaarde van de sensor en te hoger de stroom door deze sensor en te hoger is het aantal graden Celcius die deze meter aangeeft.

Beter kan ik het niet uitleggen.
 
Back
Top