Koso digital LCD meter

Status
Not open for further replies.

RogerP

ENFORCER
ik net blij een Toeren/Temp meter gehaalt (nieuw)

ik alles dus aansluiten....

temp deed het,, maar toerenteller niet :(...

7955kosonieuwmodel.jpg


heb de groene draad om mijn boegiekabel gewikkeld..zoals in beschrijving stond.. en nog doet hij niks..

weten jullie wat er zou kunnen zijn
 
Advertisement - register to remove this

Een van de oorzaken zou kunnen zijn dat het een Koso is.
Ik had er ook eentje waarvan de toeren het nooit hebben gedaan....

Spijt me om te zeggen, maar het zijn echt schijtdingen en ik ben absoluut niet de enige die dat vindt :X
 
Manta said:
Een van de oorzaken zou kunnen zijn dat het een Koso is.
Ik had er ook eentje waarvan de toeren het nooit hebben gedaan....

Spijt me om te zeggen, maar het zijn echt schijtdingen en ik ben absoluut niet de enige die dat vindt :X

nja,, dan ga ik morge ff terug naar dealer... en even vragen hoe en wat.. (hij heeft het gedaan namelijk.. liet hij zien..)

ligt het niet aan de instellingen op dat ding.. want ik moet ook instellen Piston settings ofzo instellen :S.. kan kiezen @ 2tak 1 '2 '3 '4 '5 '6

temp doet het perfect..
 
Last edited:
je zet hem op 2 takt en dan piston 1

je hebt namelijk maar 1 zuiger op je scooter

je moet trouwens beide kabeltjes rond de bougiekabel wikkelen (moest je dat nog niet hebben)
 
Spasta said:
je zet hem op 2 takt en dan piston 1

je hebt namelijk maar 1 zuiger op je scooter

je moet trouwens beide kabeltjes rond de bougiekabel wikkelen (moest je dat nog niet hebben)

ik heb er maar 1 groen kabeltje opzitten :+
 
Spasta said:
ga dan maar snel proberen, ben benieuwd

die zat al om mijn bougie kabel.. "1e post.."

Je hebt je bougiekabel.. daarom een rubber... heb hem echt om mijn kabel heen gewikkelt..

er staat in de beschrijving..

ATTENTION. Just tie the RPM wire and the Coil wire, do not connect them!!

(do not cennect them :+ vreemd)

Also we suggest you to replace the spark "R" in the mea-ntime.
 
je moet gewoon dat groene draadje om de bougiekabel wikkelen en dan goed intapen... ook wordt meestal aangeraden een ontstoorde bougie te gebruiken..daarna zou hij het toch echt moeten doen ;) maare geeft ie uberhaupt iets aan? of blijft ie gewoon op 0rpm staan...
 
izimo491 said:
je moet gewoon dat groene draadje om de bougiekabel wikkelen en dan goed intapen... ook wordt meestal aangeraden een ontstoorde bougie te gebruiken..daarna zou hij het toch echt moeten doen ;) maare geeft ie uberhaupt iets aan? of blijft ie gewoon op 0rpm staan...

http://img39.imageshack.us/my.php?image=kosotachwiring2cp.jpg

deze is het,, maar dan zonder hoofdstroom..

dus alleen temp naar cil. en rpm naar bougiekabel..

heb die groene RPM helemaal rondom de bougiekabel gedaan.. en ook ingetaped.. !!.. echt vaag..


ook wordt meestal aangeraden een ontstoorde bougie te gebruiken

wat bedoel je hiermee?
 
Ontstoord wilt gewoon zeggen dat het magnetisch veld wat vrijkomt bij bougie beperkt is (bij bijv auto's kan dit de radio storen) en bij je scoot kan dus je toerenteller gaan trippen... ook als je toerenteller zou werken zou hij zodra de motor loopt meteen moeten omspringen en je toerental beginnen aan te geven (zo deed die van mij het iig)
 
dan ga ik morgen even een ontstoorde bougie halen,,

welke raad je me aan (welke graad) ik rij binnenkort met stage6 70 race.. en 21mm carb.. meteen 9 of 10 doen?
 
volgens mij moet die koso teller die jij hebt echt op een accu aansluiten...

als het goed is hou je 2 kabels over de + en een -,,,

koste je teller tussen de 60 en 70euro ! accu aansluiten,,,
 
Ik zeg zo.. ik heb hem op batterijen.. (het is een portable) kan hem gewoon eraf halen snel.. draadjes losklikken @ stuur.. dus is op batterij...

1x RPM
1x TEMP

maar kga zometeen even proberen boven @ de bobine :)

brb
 
Oke UPDATE

TEMP/TOERteller doet het...

Probleem was.. beschadigd koso/Toeren draadje... :).. pfjoehh..

van dealer netjes nieuwe gekregen..

deze kan GECLOSED worden..
bedankt voor de reacties !!!!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top