Volgens mij werkt de verlichting op wisselspanning direct vanaf de stator achter je vliegwiel.
Kan het zo zijn dat de vorige eigenaar de verlichting heeft omgebouwd naar gelijkspanning vanaf je accu dit omdat de Xenon-kastje niet goed met wisselspanning kan omgaan?
Werkt je verlichting momenteel alleen als je motor draait of werkt je verlichting ook wanneer je enkel de scooter op contact zet?
In de koplamp hoort ook nog een groene draad te arriveren, dit is de massa van je verlichting.
De witte draad is dimlicht, de twee blauwe zijn voor het grootlicht.
1 blauwe komt vanaf de dimlicht-/grootlichtschakelaar de andere blauwe draad loopt vermoedelijk naar je cockpit, voor het blauwe controlelampje.
De zwarte draad kan ik niet thuisbrengen, normaliter wordt bij Sym zwart gebruikt als de door het contactslot geschakelde accuspanning.
Als de massa niet aangesloten zit kan het zijn dat als je de passing knop gebruikt je de wisselspanning en de accu tegen elkaar schakelt wat wellicht tot gevolg heeft dat de motor gek doet.