Stator maakt kortsluiting fiddle II

Beide fase zijn met massa verbonden via de stator en het carter naar massa / frame / min accu , daarom is een goede massa van het blok ook essentieel . Het kan ook zijn dat de stator nog extra een massa draad voert naar de connector die bij het vliegwiel zit . Maar ook dan zijn beide fase aan massa verbonden . Anders zou één fase , nooit een gesloten circuit kunnen vormen , als hij niet aan massa hangt.
Maar dan zou de doorvoer meting modus van de multimeter toch een oplichtend lampje en pieptoon moeten weergeven wanneer ik bij beide soldeer plekken aanraak met de gelamelleerde ijzeren kern? Of zit dat anders in elkaar?
 
Is de grondplaat de uitsparende ring die tegen de weekijzer kern van de stator aan drukt?

Het zal wel via de ijzeren kern moeten, een andere omweg is er niet zover als ik weet.

Weekijzer is trouwens blijkbaar gewoon een benaming voor zuiver ijzer, dus heeft geen koolstof gehalte zoals bij staal.
 
Dat is wat er voor kernen gebruikt wordt . De grondplaat is die ring waar alles opzit , en welk je tegen het blok opschroeft.
 
Dat nam ik ook aan , maar als jij wat anders meet , zal er ergens een scheiding zijn , ik heb dit nog nooit nagemeten . Als ik een stator doormeet , meet ik altijd t.o.v. massa .
 
Dat nam ik ook aan , maar als jij wat anders meet , zal er ergens een scheiding zijn , ik heb dit nog nooit nagemeten . Als ik een stator doormeet , meet ik altijd t.o.v. massa .
Misschien weet @Sparky dit wel hoe dat zit. Ook het zit met wisselstroom dat via de massa teruggaat naar de minpool(?). Er zit verderop in het circuit een gelijkbrug richter, maar die zit maar aan één kant van het circuit.
 
Back
Top