Vincent P.
Well-Known Member
Moguh,
Zal me eerst even voorstellen. Ben dus Vincent en ben 20 jaar. Heb me al een tijd aangemeld hier maar nog nooit wat gepost:X Maar hier is dus mijn scooter'project'. Ben er al een paar maanden mee bezig maar zal even in chronologische volgorde laten zien hoe het gevorderd is:W
Zo kocht ik de scooter, een heuse Aprilia Rally:
Zo als je ziet zonder kappen, en met aerox velgen. Setup was toen:
50 standaard *D
19mm dellorto
Evo membraam
Polini 2G koppeling
Malossi 2000 vario
Yasuni C20
Polini primaire vertanding
Hebo pen 12 krukas
De bedoeling is dus om hier een sprintertje van te maken.
Had al een tijdje nagedacht welke setup ik wou hebben en dat zou dit worden:
MHR speed 7t
Hebo pen 12 krukas
28 dell’orto vlakschuif i.s.m wig en pia spruitje
Stage 6 V-force membraam
Malossi Overrange
MHR deltaclutch
MHR vario 2000
MHR vertanding
DPR C21
HPI 2005
Bla Bla Bla.
Dus toen eerst maar wat onderdeeltjes aangeschaft.
Subframe verlengers
Karttankje, reich waterpomp, accu en nog wat zooi.
Deltaclutch, dellorto 28 vlakschuif, 28 stage 6 + wig, de C20 die ik al had en een carter tuned + gekotterd voor MHR speed.
Heb ondertussen ook de Rally uit elkaar gehaald en het frame gespoten. Ook heb ik me aerox velgen gerolen tegen SR velgen. En een SR voorvork + buddy aangeschaft. Alleen geen foto’s van gemaakt
Frame wit gespoten
Ik zou eerst dus met MHR speed 7t gaan rijden, maar toen zag ik op dit forum dat Mario (VT-Tuning) zijn EVO blokje( SD carter, polini EVO krukas en Polini EVO cil.) weg deed dus heb die toen maar gekocht :love:
EVO blokje met YSS 330 mm veer.
Ondertussen nog wat meer spulletjes gekocht, setup is nu zo goed als compleet.
Ook paar krukassen gespaard :L
Ben toen weer rustig aan begonnen met de scooter in elkaar zetten. Had ondertussen ook nog me SR voorvork verlaagd.
Ook nog een Magura kartremschijf gekocht :love: En me remklauw rood gespoten en carbonnen sticker om me voorvorkpoten gedaan, vind het er wel leuk uitzien.
Kapje van de remklauw wit gespoten
Blok had ik ook weer opgebouwd, malossi 13-44 vertanding ook binnen gekregen. Heb geen foto’s gemaakt van het blok opbouwen, neem aan dat iedereen wel weet hoe dat er uit ziet.
Moet nu alleen nog een uitlaat kopen en me gradenplaat van me MHR 2000 vario uitboren aangezien ik een polini krukas (gladde as) heb. Alleen die plaat is pleuris hard dus moet er nog wat op vinden.
Blok onder scooter + YSS veer
Accubakje gemaakt
Zadel bekleed
Koelvloeistofreservoir zwart gespoten:W
Achtervelg wit gespoten, wordt nog een keer wit gecoat aangezien die niet helemaal netjes is.
Heb er bij de brommerboer een nieuwe band om laten zetten en daarna onder de scooter gedonderd. Scooter staat nu grotendeels in elkaar en kan hem nu bijna starten :W Heb ondertussen ook al een uitlaat gekocht, die komt eerdaags ook binnen, hopen we dan ;p
Fototjes:
Na lange tijd er op gewacht te hebben is me uitlaat dan eindelijk binnen Heb hem tweedehands gekocht, dus is een beetje vies e.d. maar dat komt wel goed. Het is dus een ABT EVO uitlaat.
En onder de scooter
Setup is nu helemaal compleet en kan hem dus bijna gaan starten. Heb alles even in orde gemaakt (koeling, kill switch, remmen e.d.) en de scooter staat er nu zo bij en rijd ook al:
Let niet op die gare carterkap en alle wirwar van draden e.d., wordt allemaal nog netjes gemaakt Kappen ben ik nog niet over uit welke er op komen. Iig komt er wel een SR achter/zijkap. Rest van de kappen worden denk ik gewoon bewerkte Rally kappen.
Filmpje:
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=aHw0bo2kp0I"]YouTube - scooter sprint boskoop[/ame]
Reed hier net, dus nog niet top afgesteld
Setup is trouwens dit geworden:
Polini EVO VT-tuned
Polini EVO asje pen 12 (gladde as)
28 dell’orto vlakschuif met 70mm kelk
XSH schuimfilter
Wigje + piaggio 22-28 spruitstuk
Stage 6 V-Force // Malossi VL-14 membraam
MHR 2000 vario
MHR overrange
MHR deltaclutch i.s.m wingbell
HPI 2005 i.s.m Malossi Denso bougie
13-44 primair
Top Nardo vertandingsdeksel
ABT EVO uitlaat
Verdere plannen:
Polini secundaire vertanding
10 inch Rally voorvelgje :+
Verlast subframe
Bewerkte Aprilia Rally kappen
Frame verlichten en laten poedercoaten
Afstellen @ bank
Hoop dat het zo projectwaardig is:* Dat was hem weer, groeten-:-
Zal me eerst even voorstellen. Ben dus Vincent en ben 20 jaar. Heb me al een tijd aangemeld hier maar nog nooit wat gepost:X Maar hier is dus mijn scooter'project'. Ben er al een paar maanden mee bezig maar zal even in chronologische volgorde laten zien hoe het gevorderd is:W
Zo kocht ik de scooter, een heuse Aprilia Rally:
Zo als je ziet zonder kappen, en met aerox velgen. Setup was toen:
50 standaard *D
19mm dellorto
Evo membraam
Polini 2G koppeling
Malossi 2000 vario
Yasuni C20
Polini primaire vertanding
Hebo pen 12 krukas
De bedoeling is dus om hier een sprintertje van te maken.
Had al een tijdje nagedacht welke setup ik wou hebben en dat zou dit worden:
MHR speed 7t
Hebo pen 12 krukas
28 dell’orto vlakschuif i.s.m wig en pia spruitje
Stage 6 V-force membraam
Malossi Overrange
MHR deltaclutch
MHR vario 2000
MHR vertanding
DPR C21
HPI 2005
Bla Bla Bla.
Dus toen eerst maar wat onderdeeltjes aangeschaft.
Subframe verlengers
Karttankje, reich waterpomp, accu en nog wat zooi.
Deltaclutch, dellorto 28 vlakschuif, 28 stage 6 + wig, de C20 die ik al had en een carter tuned + gekotterd voor MHR speed.
Heb ondertussen ook de Rally uit elkaar gehaald en het frame gespoten. Ook heb ik me aerox velgen gerolen tegen SR velgen. En een SR voorvork + buddy aangeschaft. Alleen geen foto’s van gemaakt
Frame wit gespoten
Ik zou eerst dus met MHR speed 7t gaan rijden, maar toen zag ik op dit forum dat Mario (VT-Tuning) zijn EVO blokje( SD carter, polini EVO krukas en Polini EVO cil.) weg deed dus heb die toen maar gekocht :love:
EVO blokje met YSS 330 mm veer.
Ondertussen nog wat meer spulletjes gekocht, setup is nu zo goed als compleet.
Ook paar krukassen gespaard :L
Ben toen weer rustig aan begonnen met de scooter in elkaar zetten. Had ondertussen ook nog me SR voorvork verlaagd.
Ook nog een Magura kartremschijf gekocht :love: En me remklauw rood gespoten en carbonnen sticker om me voorvorkpoten gedaan, vind het er wel leuk uitzien.
Kapje van de remklauw wit gespoten
Blok had ik ook weer opgebouwd, malossi 13-44 vertanding ook binnen gekregen. Heb geen foto’s gemaakt van het blok opbouwen, neem aan dat iedereen wel weet hoe dat er uit ziet.
Moet nu alleen nog een uitlaat kopen en me gradenplaat van me MHR 2000 vario uitboren aangezien ik een polini krukas (gladde as) heb. Alleen die plaat is pleuris hard dus moet er nog wat op vinden.
Blok onder scooter + YSS veer
Accubakje gemaakt
Zadel bekleed
Koelvloeistofreservoir zwart gespoten:W
Achtervelg wit gespoten, wordt nog een keer wit gecoat aangezien die niet helemaal netjes is.
Heb er bij de brommerboer een nieuwe band om laten zetten en daarna onder de scooter gedonderd. Scooter staat nu grotendeels in elkaar en kan hem nu bijna starten :W Heb ondertussen ook al een uitlaat gekocht, die komt eerdaags ook binnen, hopen we dan ;p
Fototjes:
Na lange tijd er op gewacht te hebben is me uitlaat dan eindelijk binnen Heb hem tweedehands gekocht, dus is een beetje vies e.d. maar dat komt wel goed. Het is dus een ABT EVO uitlaat.
En onder de scooter
Setup is nu helemaal compleet en kan hem dus bijna gaan starten. Heb alles even in orde gemaakt (koeling, kill switch, remmen e.d.) en de scooter staat er nu zo bij en rijd ook al:
Let niet op die gare carterkap en alle wirwar van draden e.d., wordt allemaal nog netjes gemaakt Kappen ben ik nog niet over uit welke er op komen. Iig komt er wel een SR achter/zijkap. Rest van de kappen worden denk ik gewoon bewerkte Rally kappen.
Filmpje:
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=aHw0bo2kp0I"]YouTube - scooter sprint boskoop[/ame]
Reed hier net, dus nog niet top afgesteld
Setup is trouwens dit geworden:
Polini EVO VT-tuned
Polini EVO asje pen 12 (gladde as)
28 dell’orto vlakschuif met 70mm kelk
XSH schuimfilter
Wigje + piaggio 22-28 spruitstuk
Stage 6 V-Force // Malossi VL-14 membraam
MHR 2000 vario
MHR overrange
MHR deltaclutch i.s.m wingbell
HPI 2005 i.s.m Malossi Denso bougie