Evolution Rally.

Vincent P.

Well-Known Member
Moguh,

Zal me eerst even voorstellen. Ben dus Vincent en ben 20 jaar. Heb me al een tijd aangemeld hier maar nog nooit wat gepost:X Maar hier is dus mijn scooter'project'. Ben er al een paar maanden mee bezig maar zal even in chronologische volgorde laten zien hoe het gevorderd is:W

Zo kocht ik de scooter, een heuse Aprilia Rally:

68268_0.jpg

Zo als je ziet zonder kappen, en met aerox velgen. Setup was toen:

50 standaard *D
19mm dellorto
Evo membraam
Polini 2G koppeling
Malossi 2000 vario
Yasuni C20
Polini primaire vertanding
Hebo pen 12 krukas

De bedoeling is dus om hier een sprintertje van te maken.

Had al een tijdje nagedacht welke setup ik wou hebben en dat zou dit worden:

MHR speed 7t
Hebo pen 12 krukas
28 dell’orto vlakschuif i.s.m wig en pia spruitje
Stage 6 V-force membraam
Malossi Overrange
MHR deltaclutch
MHR vario 2000
MHR vertanding
DPR C21
HPI 2005
Bla Bla Bla.

Dus toen eerst maar wat onderdeeltjes aangeschaft.

Subframe verlengers

68268_4.jpg

Karttankje, reich waterpomp, accu en nog wat zooi.

p5032245tf0.jpg

Deltaclutch, dellorto 28 vlakschuif, 28 stage 6 + wig, de C20 die ik al had en een carter tuned + gekotterd voor MHR speed.

p5112282sz2.jpg

Heb ondertussen ook de Rally uit elkaar gehaald en het frame gespoten. Ook heb ik me aerox velgen gerolen tegen SR velgen. En een SR voorvork + buddy aangeschaft. Alleen geen foto’s van gemaakt :rolleyes:

Frame wit gespoten

p6022325xs3.jpg

p6022323vc3.jpg

Ik zou eerst dus met MHR speed 7t gaan rijden, maar toen zag ik op dit forum dat Mario (VT-Tuning) zijn EVO blokje( SD carter, polini EVO krukas en Polini EVO cil.) weg deed dus heb die toen maar gekocht :love:

EVO blokje met YSS 330 mm veer.

p6022329uw2.jpg

Ondertussen nog wat meer spulletjes gekocht, setup is nu zo goed als compleet.

p6022326cb3.jpg

Ook paar krukassen gespaard :L

p6022327hh8.jpg

Ben toen weer rustig aan begonnen met de scooter in elkaar zetten. Had ondertussen ook nog me SR voorvork verlaagd.

p6142391mh7.jpg

p6142393iq3.jpg

Ook nog een Magura kartremschijf gekocht :love: En me remklauw rood gespoten en carbonnen sticker om me voorvorkpoten gedaan, vind het er wel leuk uitzien.

p6292451fd8.jpg

Kapje van de remklauw wit gespoten

p7042495oe0.jpg

Blok had ik ook weer opgebouwd, malossi 13-44 vertanding ook binnen gekregen. Heb geen foto’s gemaakt van het blok opbouwen, neem aan dat iedereen wel weet hoe dat er uit ziet.

Moet nu alleen nog een uitlaat kopen en me gradenplaat van me MHR 2000 vario uitboren aangezien ik een polini krukas (gladde as) heb. Alleen die plaat is pleuris hard dus moet er nog wat op vinden.

Blok onder scooter + YSS veer

p6292443rf9.jpg

Accubakje gemaakt

p6292444rw8.jpg

Zadel bekleed

p7042492bn2.jpg

Koelvloeistofreservoir zwart gespoten:W

p7042499lu8.jpg

Achtervelg wit gespoten, wordt nog een keer wit gecoat aangezien die niet helemaal netjes is.

p7042493sc2.jpg

Heb er bij de brommerboer een nieuwe band om laten zetten en daarna onder de scooter gedonderd. Scooter staat nu grotendeels in elkaar en kan hem nu bijna starten :W Heb ondertussen ook al een uitlaat gekocht, die komt eerdaags ook binnen, hopen we dan ;p

Fototjes:

p7112537jw0.jpg

p7112538wn0.jpg

p7112540un4.jpg

p7112542lt5.jpg

Na lange tijd er op gewacht te hebben is me uitlaat dan eindelijk binnen :D Heb hem tweedehands gekocht, dus is een beetje vies e.d. maar dat komt wel goed. Het is dus een ABT EVO uitlaat.

p7122544di7.jpg

En onder de scooter

p7122547uq2.jpg

Setup is nu helemaal compleet en kan hem dus bijna gaan starten. Heb alles even in orde gemaakt (koeling, kill switch, remmen e.d.) en de scooter staat er nu zo bij en rijd ook al:

dsc00386jp3.jpg

Let niet op die gare carterkap en alle wirwar van draden e.d., wordt allemaal nog netjes gemaakt :P Kappen ben ik nog niet over uit welke er op komen. Iig komt er wel een SR achter/zijkap. Rest van de kappen worden denk ik gewoon bewerkte Rally kappen.

Filmpje:
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=aHw0bo2kp0I"]YouTube - scooter sprint boskoop[/ame]

Reed hier net, dus nog niet top afgesteld;)

Setup is trouwens dit geworden:

Polini EVO VT-tuned
Polini EVO asje pen 12 (gladde as)
28 dell’orto vlakschuif met 70mm kelk
XSH schuimfilter
Wigje + piaggio 22-28 spruitstuk
Stage 6 V-Force // Malossi VL-14 membraam
MHR 2000 vario
MHR overrange
MHR deltaclutch i.s.m wingbell
HPI 2005 i.s.m Malossi Denso bougie
13-44 primair
Top Nardo vertandingsdeksel
ABT EVO uitlaat

Verdere plannen:

Polini secundaire vertanding
10 inch Rally voorvelgje :+
Verlast subframe
Bewerkte Aprilia Rally kappen
Frame verlichten en laten poedercoaten
Afstellen @ bank

Hoop dat het zo projectwaardig is:* Dat was hem weer, groeten-:-

Last edited:
Advertisement - register to remove this

mooi dingetje ,, ziet er allemaal netjes uit :)
maar die verstevegings stange hebben totaal geen zin ,, en is nog lelijk ook
echt zon "kijkmijnscootergaatsneldusikdoeverstevegingsstangenerop" look

Die "verstevigingsstangen" gaan er binnenkort ook tussen uit. Had ze toendertijd gekocht omdat ik het wel grappig vond, maar vind het er nu ook totaal niet uitzien8P

Heb vanmiddag nog even gereden, ding ging wel aardig. Alleen die kiesler subframe verlenger troep is echt zwaar kut. Zwabbert als een idioot, tijd voor een omgelast subframe.

PS. Bedankt voor de reacties:+

Krijg nou wat, had nog geen eens door dat het kroonstuk verkeerd zit8P
Deze week maar even omdraaien:o

Heb trouwens net voor 25 euro een complete Aprilia Rally kappen set gekocht van jeffreyrovaart van dit forum. Zeer nette kappen, mooi zwart en goed in de lak:W

Groeten.

Last edited:
Zo, na lange tijd maar weer is een update:)

Had dus een tijd geleden een complete Rally kappenset gekocht, en nu dus gemonteerd. Heb nu dus wel een SR zijkap, weet nog niet of die er op blijft aangezien ik het niet echt mooi vind staan:p Ook komen er hoogstwaarschijnlijk SR viper velgen onder.

pc152798ym9.jpg

pc152802ap3.jpg

pc152803qf7.jpg

pc152801mv7.jpg

Back