Evo + Cross Zuiger

Hmmz ik eigenlijk ook niet meer 8P 100cm dus :D

Mja dat krijg je dr van als je niet meer op school zit :rolleyes:

Maar ik hoop dat ondanks de op onzin gebaseerde cijfers en rekensommetjes het nu wel duidelijk is dat de drijfstang geen invloed heeft op de cil inhoud
 
Naja, als je er toch (bijna) geen winst door krijgt zie ik van het id af.
Aangezien het ook aardig wat kost is het een beetje weggegooid geld ;)

Bedankt voor de antwoorden btw :)
 
Dit is dus niet juist idd. Moet zijn evo met evo zuiger en 85mm zuiger. Zoals gezegd veranderd het cartervolume niet of nauwelijks als je alleen een 85mm stang en mhr cross zuiger plaatst en reden alleen verschillen op dankzij de langere stang. Rest van het verhaal klopte wel.

Minder lijbaankrachten doordat de hoek van de hartlijn van de drijfstang met die van de zuiger kleiner is en de x component van de krachtvector die die hoek volgt kleiner is.



Ufo said:
Een evo met cross zuiger en 85mm stang loopt iest minde rbij zeer lage teorentallen door lage carterdruk, is iets anders getimed (zie sheet van fastard) en zou op een bepaalde setup (hang dus van uitlaat, carb, tunewerk etc af) meer vermogen kunnen geven en een mooiere powerband.
 
maar als je de cilinder nou ook nog is 5mm afdraait, dan krijg je toch wel een hogere carterdruk?

at had jij toch gedaan?
 
Ja. Wat dat doet heb ik dus omschreven in mijn eerste post in het 2e deel.

De jager heet het ook trouwens.
 
Ufo said:
Ja. Wat dat doet heb ik dus omschreven in mijn eerste post in het 2e deel.

De jager heet het ook trouwens.

dat over die carterDRUK vat ik niet helemaal. Meer volume en minder volume snap ik. Maar het is toch niet vanzelf sprekend dat als je voor minder volume zorgt dat je carter DRUK toeneemt? of wel?
Misschien dat ik er helemaal naast zit hoor :p kom net uit bed na een lange nacht werken 8P
 
Gas is comprimeerbaar. Als je een bepaalde hoeveelheid gas in een afgesloten ruimte laat lopen wordt de druk constant. Als je daarna de ruimte gaat verkleinen (de zuiger beweegt zich naar beneden in de cilinder) neemt de druk toe. De volumeverkleining door het bewegen van de zuiger blijft altijd (vrijwel) gelijk mits de slag gelijk blijft. Als je dan het cartervolume verkleint heeft de volumeverandering door het bewegen van de zuiger meer invloed op het totaalvolume en hierdoor wordt de druk in het carter hoger als de zuiger naar het ODP beweegt.

N.B. Bij het volume van het carter moet je ook het volume van de spoelgangen van de cilinder meerekenen.
 
Boyd said:
Gas is comprimeerbaar. Als je een bepaalde hoeveelheid gas in een afgesloten ruimte laat lopen wordt de druk constant. Als je daarna de ruimte gaat verkleinen (de zuiger beweegt zich naar beneden in de cilinder) neemt de druk toe. De volumeverkleining door het bewegen van de zuiger blijft altijd (vrijwel) gelijk mits de slag gelijk blijft. Als je dan het cartervolume verkleint heeft de volumeverandering door het bewegen van de zuiger meer invloed op het totaalvolume en hierdoor wordt de druk in het carter hoger als de zuiger naar het ODP beweegt.

N.B. Bij het volume van het carter moet je ook het volume van de spoelgangen van de cilinder meerekenen.

perfecte uitleg :) ik snap het in 1 keer :p :D
 
Back
Top