JohnB said:Geen extra carter volume , geen extra cc's.
A-Bizar said:ff simpel uit leggen : je zuiger komt 5mm verder omhoog Hij komt dan niet 5 mm verder terug.
Als je simpel gezegt je wangen vergroot... en je de drijfstang op het uiterste punt zet.... dan worden de rondjes groter en komt je drijfstang hooger en weer verder terug.
Als je alleen de lengte van je drijfstang veranderd , word de slag niet groter of kleiner omdat " het rondje " ( de wangen ) het zelfde blijven.
boers uitgelegt maar ik kan het niet beter :'(
Er werd iets vermeld over lijnbaankrachtenA-Bizar said:JohnB : ik doelde meer op een evo cilinder plus zuiger met 85mm as en ophoog plaat.
Ik had even niet goed opgelet wie dit zei :
---
wat is dan het voordeel om een evo op een 85 mm as te zetten?
---
Aprilia_area 51 said:stel je hebt een p1 as, daar zet je langere drijfstang in + het bigend op de orginele plaats. dan word de slag toch langer
Mol said:Er werd iets vermeld over lijnbaankrachten
A-Bizar said:wat is dan het voordeel om een evo op een 85 mm as te zetten?
Ik ben niet zo technisch aangelegdJohnB said:Gevolg: relatief minder slijtage ( volgens mij niet eens merkbaar).
Mol said:Verder zie ik alleen nadelen. Vooral financiële nadelen.
Mol said:Ik ben niet zo technisch aangelegdMaar om het simpel te zeggen, doordat de lijnbaankrachten afnemen zal de slijtage ook afnemen. Volgens mij is dit te verwaarlozen, wat John ook al zei. Verder zie ik alleen nadelen. Vooral financiële nadelen.
JohnB said:Neem je een drijfstang van een meter en 8cm dan heb je nog steeds die 39,2mm verschil tussen top en bodem alleen is het nu een meter hoger.
Team 2000 :XAprilia_area 51 said:zegt de man met de team99 as
Ok dan, maar dat was ondertussen voor iedereen wel duidelijk denk ik.A-Bizar said:ja ok daar heb je gelijk in. Maar ik bedoelde dus dat je met een evo , evo zuiger , 85mm as en ophoog plaat weldegelijk meer carter volume krijgt.