Roel'
Well-Known Member
Hallo,
Voor mij is het allemaal al bijna 3 jaar geleden begonnen. Ik kocht toen mijn eerste scootertje. Dit was een Benelli 491; ik had een foto van het model toevallig in mijn schoolagenda staan en vanaf het begin dat ik de foto van de benelli zag, wist ik dat ik er een moest hebben. Uiteindelijk was dat dus ook gelukt en was het de volgende scooter.
Toen ik de scooter een aantal maanden had kwam ik in aanraking met dit forum. Na een hoop gesurft te hebben op het forum besloot ik ten eerste het uiterlijk te veranderen om zo iets moois te maken. Na wat gespeel met wat spuitbussen en een ander achterveertje te kopen zag het geheel er zo uit:
Ik helemaal trots. Ook was ik door het forum het onderhoud van mijn scooter zelf gaan doen en werden er steeds meer motorische dingen uitgevoerd. Na een jaar deze scooter gehad te hebben besloot ik in een haastige bij deze te verkopen en een rs aan te schaffen. Was heel blij met de rs toen, maar heb altijd spijt gehad van de verkoop van de Benelli. Hier na nog wat andere scootertjes gehad en daar wat aan gesleuteld. Uiteindelijk besloot ik alles weg te doen.
Ondertussen begonnen wat vrienden van mij met het opbouwen van hun projectjes. Ook met hun mee geweest naar wat meetings en toch bleef het scooterwereldje kriebelen. Toen op een dag wat vrienden van me de scooter aan het afstellen waren en wat aan het rijden waren, ben ik ook gaan kijken. Tot mijn verbazing mocht ik toen rijden op de Speed'04 Nrg van Dennis (dennis@tph hier op het forum). Vanaf dat moment wist ik het zeker. Ik moest ook een project.
Na een hele tijd gezocht te hebben kwam ik uiteindelijk een Benelli tegen die ik voor een leuke deal kon kopen. De Benelli zag er niet uit maar dat was geen probleem omdat deze optisch ook veranderd moest worden. De Benelli zag er bij aankoop zo uit:
Ook waren er ondertussen al wat onderdeeltjes gespaard. Hier wat foto's ervan:
Polini Evo 70
Power One Krukasje
Evo vario en meer...
Hebo verstelbaar koppeling:
Polini Membraan:
Top performance spruitstuk:
Dellorto 25mm Carbje:
Yasuni C20:
Overige spul:
Dit alles bracht toch wel een leuk setupje bij elkaar:
Setup..
Polini Evo 70
Power one krukas
Polini Evo vario
Polini airspeed
Polini V-snaar
Hebo verstelbaar koppeling
Polini membraan
Top performance spruitstuk
Dellorto 25mm carbje
Twin air filter
Yasuni C20
Voor budget al erg netjes. Mis eigenlijk alleen nog een binnenrotor en overrange poulies en wat dingen. Maar aangezien ik zoiets heb van.. laat het eerste maar is lopen, komen deze later nog wel.
Nog wat andere dingen voor het scootertje:
Gpt-teller:
Radiateurtjes:
Aangezien het framepje er ook niet geweldig uitzag werd hier ook nog wat aandacht aan besteed met het volgende resultaat:
Op het moment staat het scootertje er zo bij:
Zoals je kan zien komen er dus beta velgen op. De oplettende kijker had ze boven aan de post ook al gezien
Doel van het projectje:
- op lelystad 15pk te scoren
- en optisch mooi maken.
Ga er vanuit dat dit wel gaat lukken.. maar je weet ooit nooit.
Verder zal er niet zo vaak geupdate worden aangezien ik niet zo'n breed budget heb.
Alleen eerste grote update's komen in eerste post!
Kleine update'jes gewone door het topic.
Hoop dat dit voldoende is!
Mvg Roel
--------------------------------------------------------------------------
Update!
Afgelopen week natuurlijk niet stil gezeten en bezig geweest aan het blokje.
Blokje heeft nu zijn kleurtje gekregen en staat in elkaar
Hier wat foto's:
En nog een laatste foto waar de kleur het duidelijkst naar voren komt:
Blokje is dus antraciet geworden en ben er erg tevreden mee.
Moet alleen de carterkap nog een kleurtje geven.
En verder staat het blokje nu klaar om onder de scooter te leggen en hem te starten
Snel weer een update!
Mvg Roel
Update!
Ondertussen weer wat dingetjes aangeschaft, besteld en veranderd.
Zie foto's:
Cross stuurtje aangeschaft:
Bitubo veertje binnen gekomen en onder gehangen:
In het weekend ook naar 'Kneiter' geweest. Deze heeft voor mij wat dingetjes aan mijn frame gelast, zodat ik mijn 2de radiateurtje mooi op kan hangen en ook ophanging voor de frame versteviging. Nog bedankt hiervoor!
Zo zijn ook de voorvork poten antraciet geworden.
En is het karttankje in de buddy geplaatst.
Deze zit onder ook vast met beugeltjes aan de onderkant.
Verder heb ik als laatste nog het volgende besteld:
- Polini evo koppelingshuis
- Polini handchoke setje
- Trekveertjes
- Spoeiers
- En niet te vergeten een rood carterolie plugje +ralf+ !
Dit was het weer voor deze keer
Mvg Roel
Weer een update(tje).
Vanmiddag mijn besteling van 'van der kruijs' binnen gekregen.
Heeft allemaal wat langer geduurt omdat het polini koppelshuis moeilijk geleverd kon worden. Van daar dat het nu een Malossi wingbell is geworden.
Op de foto staan de kill-switch en het rode carterolie plugje niet op, want die zijn meteen op de scooter gezet.
Verder ook al even gereden. Koeling werkt nu goed. en verder mag er aan de remmen nog wel wat aandacht aan besteed worden. En hij krijgt verder veel te veel benzine.
Als laatste heb ik van 'kneiter' nog wat gedraaide bussen gekregen. Eentje voor mij voorwiel (i.p.v. km teller aandrijfkastje), en eentje voor een toekomstig stuurtje. Nog bedankt hiervoor.
Mvg Roel
Update...
Afgelopen maand weer rustig aan wat bezig geweest.
Redelijk veel met de scooter proberen te gaan testen maar ondanks een slechte ontsteking kwam hier weinig uit.
Hij pruttelde heel erg veel en bleef dit doen. Resultaat:.. een Binnenrotor.
Al gemonteerd op de foto's:
Hier mee gaan rijden maar omdat de rotor helemaal verkeerd stond was het nog alleen maar 1 en al gepruttel.
Nu ander bougietje erin en de rotor opnieuw afgesteld is dit helemaal voorbij.
Ook zat het tegen met mijn teller. De gpt teller is ook overleden. Daarom zit er tijdelijk het volgende op:
Verder net nog mee gereden en hij wil al aardig vooruit. Moeten nu nog andere rollen, trekveertjes en een andere drukveer in.
Zo staat hij er nu ongeveer bij:
Dit was het weer voor deze keer. Deze week nog veel doen om ervoor te zorgen dat ie op meeting Lint goed zal lopen.
Mvg Roel
Weer een update...
Vorige week naar meeting Lint geweest. Was een leuke meeting maar had zelf wat pech. Tijdens het sprinten knalde mijn demper eraf. Achteraf bleek dat de demperklemophanging (of hoe je het ook noemt
zie foto:
Beetje jammer, maar het was toch al geen beste uitlaat meer.
Reden voor een andere uitlaat, in de afgelopen week een aantal uitlaatjes aangeboden gekregen. Had er een paar op het oog maar ik kon maar niet beslissen. Uiteindelijk is het weer een betaalbare pijp geworden maar ook een die nog in hele nette staat is.
En idd "Alweer" een C20!
Er meteen dus eronder gehangen. Ook andere trekveren erin gedaan en weer is gestart. Het geluid was meteen al een stuk mooier (aangezien in vorige ook wat lekken zaten), ook was de scoot een stuk feller.
Aangezien Gpt teller overleden is en ik de Rpt te leen heb. Toch maar besloten om even een stage6 temp teller te halen.
Sorry voor de onduidelijke foto!
En het totaalplaatje ziet er op het moment zo uit:
Tot zover de update!
Mvg Roel
Ben ik weer
Zoals al eerder in het topic staat is er een begin gemaakt aan de kappen.
Ze zijn nu allemaal gemod zoals ik het in gedachte had en staan sinds vandaag in de grondlak.. hier wat foto's ervan.....
Kappen staan dus in de grondlak en worden aankomende week nog gespoten! Resultaat hiervan blijft in iedergeval een verrassing tot lelystad
Verder is er ook een wigje en pia spruitje besteld en is mijn subframe nog verlast!
En als laatst is de buddy ook weg om opnieuw bekleed te worden!
Hierover de volgende keer weer meer...
Mvg Roel
Last edited: