euro-motor 86cc bigbore sprinter

Jammer dat je geen TCR frame hebt genomen, die vind ik zelf stukken beter.

Succes verder.


ik denk zelf ook dat het gehele vork systeem gewoon TE schuin staat dat dat zeker een oorzaak is geweest.

volgens mij had joel van JS op het frame van 2008 ook probleem ermee gehad...?? of heb ik dat verkeerd begrepen?


als je tog netjes kan lasen enzo kan je mis ook het balhoofd stuk rechter op je frame maken??

Waarom zou je de balhoofdhoek rechter maken? Het geeft imo aleen maar extra instabiliteit.
 
Last edited:
dat filmpje heeft me wel afgeschrokken hoor.. of het aan het frame zelf lag dat denk ik zelf eigenlijk niet.. het heeft me genoeg afgeschrokken om het frame toch te koop te zetten..
zelf leek het me een mooi basis frame om er na wat las werk wat moois van te maken.
Ik ga nu een lichter aluminium frame maken..mochten er mensen nog wat tips hebben dan zijn die van harte welkom!
fftjes nog wat foto’s van het cilindertje en krukas..
Foto-36HBYXPG.jpg


Foto-JOWTD3VI.jpg


Zooitje maar in de vitrine gelegd…

Foto-NJFV8FNW.jpg


De voorvork en wiel blijft het zelfde dus daar vandaag maar wat aan gedaan..

Busjes gemaakt voor het voorwiel

Foto-QQGKWSUW.jpg


En het probleem met de kleine remschijf opgelost..vind zelf erg mooi gelukt!!

Foto-6MEZ6FM6.jpg


Foto-76OOSTLM.jpg


Foto-TWQWD6RR.jpg


Weet alleen nog niet of ik deze schijf hou.. denk zelf om een grotere te monteren.. ideeën en reacties zijn welkom hoor!!
 
een grotere schijf is nergens voor nodig dus zou ik deze lekker laten zitten.

benieuwd naar het zelfbouwframe aangezien het met de onderdelen wel goed zit :p

grtz
 
@tommy: haha ik ben er ook benieuwd naar wat we deze keer kunnen gaan bakken en braaien :p ga het zo simpel,stevig en licht als mogenlijk maken..zal binnen kort ook fftjes het kielser frame op de weeg schaal zetten
 
cker net project
wou ff terug komen op dood ze ongeluk
wat ik had begrepen was dat het probleem zat in de frame in combinatie met een kiesler verlenger
aan het eind van een ander filmpje zie je het frame na het ongeluk en daar ziej je dat het blok er helemaal scheef onder hangt
wat ik begrepen had is dat het kiesler verlenger helemaal verbogen was
hgh.jpg
 
ja duh, hij is volop op een paal geknalt, daarom zit dat blok zo krom. :X

Het ding was gewoon erg dom en instabiel gebouwd, klein prul vorkje, hoog dun wieltje,
als het dan eenmaal gaat zwabberen is het niet meer te redden.
 
hij heete dood? en is nu dood?... ik zou toch erg goed oppassen, en goed de raad volgen van de wat ervaardere mensen... zoeits moet wel hobby blijven, en je niet gehandicapt of wat dan ook maken.
 
nu is wel wel goenoeg over het ongeluk :) als je er vedder over wilt praten moet je maar een ander topic maken
 
hehe daar heb je gelijk in:)
maar toch een verstandige keuze die je hebt gemaakt:)

ben zeer benieuwd hoe je frame eruit komt te zien en hoe je ermee gaat presteren.
veel succes iig!
 
zijn frame met enkele onderdelen staat te koop, zijn project is volgens mij in volle gang!:)
dat weet ik wel zeker! is nu weekend dus doen nu lekker rustig aan:) volgende week ga ik me over het nieuwe frame buigen over hoe en wat..tips zijn daar over altijd welkom! vandaar dat ik wat onder delen te koop heb staan om het nieuwe frame te kunnen betalen! heelaas moet me lachgas kit er ook aan geloven :(
 
BLOKJE IS KLAAR! me blok is klaar en ga ik binnen kort op halen bij xsh!
meer info en fotos komen volgende week!
 
Het frame zelf is niets mis mee als je ervoor zorgt dat je het geheel fatsoenlijk dicht bij de grond kan houden. Balhoofd is prima aangezien je voorvork onder een hoek moet staan, op deze manier zoekt je voorwiel zelf het midden op en heb je minder last van onbalans.

Ik zou de ophanging van je blok veranderen of de originele van dat frame eraf halen en zelf een nieuwe maken, zodat alles wat meer bij de grond komt. De hoogte van dit frame maakt hem instabiel.

Verder goed idee van je om zelf een frame te maken, kan die direct ook stuk lichter. Ben benieuwd wat het wordt.
 
Back
Top